Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی شرکت‌کنندگان ایرانی در نمایشگاه فیتور با حضور علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و محمد حسن فدایی فر، سفیر ایران در اسپانیا،  در محل رزیدانس سفارت ایران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این نشست علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدارهای صورت گرفته با دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی و برخی وزرا و مدیران و فعالان گردشگری در حاشیه نمایشگاه فیتور سال ۲۰۱۸، گفت: «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حال استفاده از ظرفیت‌های سازمان جهانی جهانگردی در توسعه گردشگری و انتقال تجارب توسعه پایدار این صنعت به ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «تلاش وافری به عمل آمده تا با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران بودجه صنعت گردشگری افزایش یافته و حضور ایران در نمایشگاه‌ها و بازارهای جهانی تبلیغات گردشگری افزایش یابد.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تاکید بر حمایت جانبه سازمان از فعالان و دست اندرکاران بخش خصوصی صنعت گردشگری افزود: «سازمان در حال تدوین سند جامع راهبردی است و برای تحقق اهداف مندرج در سند، از مشاوران مجرب و ذی‌صلاح بین‌المللی نیز استفاده می‌شود.»

مونسان اضافه کرد: «گردشگری امروز به سومین اقتصاد بزرگ در دنیا تبدیل شده است، این صنعت حرکت رو به رشدی دارد و برخلاف بسیاری از بخش‌های اقتصادی که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده دچار مشکلاتی شوند، گردشگری مسیر رشد و توسعه خود را ادامه خواهد داد.»

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه با وجود داشته‌ها و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کشور، ایران جایگاه مناسبی در حوزه گردشگری ندارد، افزود: «ما تلاش کردیم که تا جایگاه سازمان میراث‌فرهنگی و به ویژه صنعت گردشگری را در کشور ارتقا دهیم، اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است که باید ادامه پیدا کند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: «این سازمان می‌تواند در اقتصاد کشور و همچنین ایجاد اشتغال نقش موثری داشته باشد، به همین دلیل برای سال آینده سازمان میراث‌فرهنگی به عنوان دومین دستگاهی که باید در بحث اشتغال نقش آفرینی کند شناخته شده است.»

وی یادآور شد: «نمایشگاه‌ها بخش مهمی در صنعت گردشگری است، معرفی کشور و دیپلماسی عمومی در این نمایشگاه‌های بین‌المللی اتفاق می‌افتد و امکان جذب مشتری در این فضا برای فعالان صنعت گردشگری فراهم می‌شود، حضور نمایندگان ایران در نمایشگاه فیتور مثبت و مثمرثمر بود اما باید توجه داشته باشیم که برای بهتر شدن و ارتقای این جایگاه، راه‌های بسیاری وجود دارد، باید از تجربیات کشورهای موفق برای حضور موفق‌تر در نمایشگاه‌ها استفاده کنیم.»

مونسان اضافه کرد: «همکاری و هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی در توسعه صنعت گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.»

محمدحسن فدایی‌فر سفیر ایران در اسپانیا نیز با تاکید بر حمایت جامع سفارت ایران از توسعه گردشگری و افزایش مناسبات گردشگری میان ایران و اسپانیا گفت: «اسپانیا یکی از کشورهای برخوردار و با تجربه از زیرساخت‌های مناسب گردشگری است و ما از فعالان این صنعت در ایران انتظار داریم تا از تجربیات و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش برای توسعه گردشگری بهره‌برداری کنند.»

فدایی‌فر همچنین به برنامه‌های سفارت ایران، در زمینه فراهم کردن امکان اخذ سریع روادید برای اتباع اسپانیا اشاره کرد و خواستار برنامه‌ریزی دولت اسپانیا برای تسهیل برای اتباع ایرانی به منظور تبادل توریسم و افزایش مناسبات گردشگری بین دو کشور شد.

در این نشست هم چنین عباد رضا اسلامی، مدیر گردشگری کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و مجری نمایشگاه فیتور با تشکر از اهتمام سازمان میراث‌فرهنگی و سفارت ایران در اسپانیا گزارشی را از نحوه برگزاری و سیاست‌گذاری نمایشگاه توسط کانون و سازمان ارائه کرد.

اسلامی نسبت به حضور هدفمند کشورمان در نمایشگاه فیتور ۲۰۱۸ تاکید کرد: «نظام بازاریابی و بازارسازی و بازارداری، زنجیره مهمی در چرخه حیات صنعت گردشگری است و حضور ایران در رسانه‌ها و تبلیغات محیطی عرصه بین‌الملل باید پررنگ‌تر شود.»

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام دست اندرکاران صنعت گردشگری به توسعه تبلیغات بین‌المللی گفت: «حوزه گردشگری کانون اکنون در حال برنامه‌ریزی نسبت به حضور گردشگری ایران در بازارهای جدید جهانی است و پس از اتمام مطالعات، با تصویب و تایید سازمان، تبلیغات و امور نمایشگاهی در این کشور‌ها آغاز می‌شود.»

در این نشست تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های مسافرتی حاضر در نمایشگاه فیتور همچون پردیسان، علاءالدین، ایران دوستان، لولوپرواز، پرشیاسفر و مارکوپولو به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، و استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی در توسعه تورهای ورودی و طراحی پاویون‌های نمایشگاهی پرداختند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال شرکت نفت فلات قاره ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

رئیس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران از حضور فعال این شرکت در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، یداله شهریاری گفت: با توجه به اهمیت رویداد بزرگ نمایشگاه صنعت نفت، اقدام‌های مختلفی به‌منظور معرفی دستاوردها و اقدام‌های این شرکت در نمایشگاه انجام شده است. در این زمینه افزون بر بازدید مدیرعامل و مدیران این شرکت از غرفه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، نشست‌های متعددی با تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات موردنیاز صنعت نفت دریایی ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: با همکاری واحد پژوهش و فناوری و امور قراردادها، ۶ تفاهم‌نامه و قرارداد در حوزه‌های گوناگون با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر کشور ازجمله پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علم و صنعت ایران و... با حضور رسانه‌ها امضا خواهد شد.

به‌گفته رئیس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، رونمایی از سه دستاورد مهم حوزه صنعت نفت دریایی ایران از دیگر برنامه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران در نمایشگاه بیست‌وهشتم است. بر این اساس، مته حفاری الماسه بدنه ماتریسی که برای نخستین بار در ایران با حمایت و راهبری این شرکت از سوی یک شرکت داخلی طراحی و ساخته شده است، در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد. همچنین، رونمایی از پروژه پژوهشی بومی‌سازی دانش فنی و تولید بار اول ماده بیولوژیکی امحاکننده لکه‌های نفتی دریایی و پروژه مشاوره محیط‌زیستی، مطالعات و برنامه عملیاتی - اجرایی توسعه زیست‌بوم‌های مرجانی جزیره خارک از دیگر برنامه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران در نمایشگاه صنعت نفت است.

شهریاری گفت: با توجه به اینکه حوزه فعالیت این شرکت در جزایر و سکوهای بهره‌برداری خلیج‌فارس است، برنامه‌ریزی لازم به‌منظور برقراری ارتباط زنده تصویری با سکوهای نفتی رشادت، ابوذر و بهرگانسر انجام شده و مسئولان این سکوها، توضیحات لازم را به مدیران و مراجعه‌کنندگان ارائه خواهند داد.

یداله شهریاری در پایان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه محل تعامل شرکت‌های توانمند داخلی در عرصه تأمین نیازمندی‌های صنعت نفت دریایی کشور باشد.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • حضور فعال شرکت نفت فلات قاره ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • 12 بازیکن ایرانی که در انگلستان بازی کردند
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران