Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:45:42 GMT

افزایش شمار نظامیان اسپانیایی در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۸۵۸۲

افزایش شمار نظامیان اسپانیایی در افغانستان

وزیر دفاع اسپانیا در دیدار با رئیس جمهور افغانستان از افزایش شمار نظامیان اسپانیایی در این کشور خبر داد. ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد «ماریا دولرس دیکاسپدال گارسیا» وزیر دفاع اسپانیا در دیدار با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان از افزایش نظامیان اسپانیایی مستقر در این کشور خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که در ارگ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد، ژنرال «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع و ژنرال «محمدشریف یفتلی» رئیس ستاد ارتش این کشور نیز حضور داشتند.

به گفته وزیر دفاع اسپانیا، نظامیان اعزامی این کشور نیز قرار است در چارچوب ماموریت «حمایت قاطع» در پشتیبانی و آموزش نیروهای امنیتی افغان حضور داشته باشند.

گفتنی است که بیش از 15 هزار نظامی آمریکایی و حدود 6 هزار نظامی ناتو در افغانستان مستقر هستند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، همچنین قرار است که دستکم سه هزار نظامی ناتو در چهار ماه آینده به افغانستان اعزام شوند.

از سوی دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک هزار نظامی آمریکایی وارد افغانستان خواهند شد.

اسپانیا از ژانویه سال 2002 تاکنون 29 هزار و 861 نظامی به افغانستان اعزام کرده است که 102 نفر از این نظامیان کشته شدند.

گفتنی است که 62 نفر از این تلفات بر اثر سقوط هواپیمای حاوی نظامیان اسپانیایی در می سال 2003 هنگامی که این نظامیان در حال بازگشت به کشورشان بودند اتفاق افتاد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • بازخوانی یک جنایت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان