Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه عرب زبان ضمن مشابه دانستن شرایط کنونی موصل با اوضاعی که قبل از ۲۰۱۴ داشت از احتمال سقوط مجدد برخی مناطق به دست داعشی ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الحیات در گزارشی اعلام کرد: شرایط قبل از ۲۰۱۴ و بوجود آمدن داعش بار دیگر به موصل پس از آزادسازی آن از داعش بازگشته است و برخی مناطق آن در معرض سقوط مجدد به دست داعش قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه آورده است: مدتی پس از اعلام آزادسازی موصل از داعش، تروریستها توان بازپس گیری برخی مناطق در استان نینوا به ویژه در نزدیکی مرز با سوریه را دارند.

الحیات به نقل از علی البیاتی از فرماندهان حشد شعبی در ناحیه باستانی نمرود در جنوب موصل بیان کرد: امنیت شهر شکننده است و در هر لحظه ممکن است از هم بپاشد. در تابستان گذشته مقامات عراقی  آزادسازی استان نینوا در شمال عراق را جشن گرفتند اما برخی از تروریستها از این استان فرار کردند. آنها در مناطق صحرایی غرب موصل که هزاران کیلومتر در مرز با سوریه امتداد دارد مخفی شدند و دست به حملات به نیروهای امنیتی و ساکنان می زنند. تروریستها از مناطق صحرایی، دشتها، تپه ها و مخفیگاههایی که قبلا از فروپاشی احداث کرده بودند بهره می برند. آنها آنچه از سلاح، مهمات، آب، سوخت و غذا برای مدت طولانی نیاز داشتند، آماده کرده اند.

این روزنامه در ادامه به نقل از هشام الهاشمی تحلیلگر امور گروههای تروریستی اعلام کرد: هسته های پنهان اشتباه است زیرا تروریستها فعالند و توان حمله و بازپس گیری برخی نواحی و روستاها را دارند. نهادهای اطلاعاتی عراق در قبال این تروریستها اطلاعات مبهم دارند. آنچه رخ می دهد گواه این است که اعلام غلبه بر داعش به این مفهوم است که آنها فقط ساختمان مسکونی و دولتی ندارند تا پرچم خود را بر بالای آن نصب کنند.

عاید اللویزی عضو شورای استان نینوا نیز گفت: بر اساس اطلاعات واصله برخی مناطق در جنوب موصل در معرض هجوم قرار گرفته است و شهروندان در معرض حملات تروریستی و غارت و چپاول قرار می گیرند. بیشتر یورش های از سوی بازمانده های داعش در مناطق الجزیره، شمال الحضر، ناحیه تل عبطه و در نزدیکی استان الانبار است. مشکل این است که اراضی از نظر جغرافیایی آزاد شده است و به طور کامل داعشی ها نابود نشده اند. به همین دلیل شرایط امنیتی مشابه شرایط قبل از سقوط داعش در ۲۰۱۴ را دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان

 

تغییر اقلیم پدیده‌ای است که بر اثر افزایش دمای کره زمین یا همان گرمایش جهانی ایجاد می­‌شود. گرمایش جهانی خود پدیده‌­ای است که به دنبال صنعتی شدن کشورها و به سبب افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای به‌ویژه گاز دی‌اکسیدکربن در جو به وجود آمده است. شاید در دنیای امروز بتوان گرمایش جهانی و پدیده تغییر اقلیم ناشی از آن را از شرایطی که برای زیست پیرامون ما ایجاد کرده است، بهتر درک کرد. بشر این روزها به دلیل بارش‌های سیل‌آسا، خشکسالی‌های متعدد و آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده، سرما یا گرمای ناگهانی و کاهش بارش برف بیش از هر زمان دیگری طعم تلخ تغییرات اقلیم را چشیده است.

تغییر اقلیم نشان‌دهنده تغییرات غیرعادی در اقلیم درون اتمسفر زمین و پیامدهای ناشی از آن در قسمت‌های مختلف کره زمین است. در محیط های شهری تغییرات اقلیمی مشاهده شده تاثیراتی بر سلامت انسان، معیشت و زیرساخت‌های کلیدی گذاشته است. مخاطرات متعدد اقلیمی و غیر اقلیمی بر شهرها، سکونتگاه‌ها و زیرساخت‌ها تأثیر می‌گذارند و گاهی اوقات با هم همزمان و موجب افزایش خسارت می‌شوند. امواج گرمایی در شهرها با افزایش رویدادهای آلودگی هوا  تشدید و عملکرد زیرساخت‌های کلیدی محدود شده است. پیامدهای مشاهده شده بر ساکنان شهری که از نظر اقتصادی و اجتماعی به حاشیه رانده شده‌اند مانند سکونتگاه‌های غیررسمی متمرکز است. زیرساخت‌هایی مانند سیستم‌های حمل و نقل، آب، فاضلاب و انرژی توسط رویدادهای حدی در معرض خطر قرار گرفته‌اند که منجر به خسارات اقتصادی، اختلال در خدمات و تأثیرات رفاهی می‌شود.

تمامی اثرات نامطلوب اقتصادی منتسب به تغییرات اقلیمی از جمله رویدادهای اقلیمی با شروع آهسته و شدید، به‌طور فزاینده‌ای همچنین برخی از اثرات مثبت اقتصادی در مناطقی با تقاضای انرژی کمتر و بهرمندی از مزیت‌های نسبی در بازارهای کشاورزی و گردشگری شناسایی شده‌اند. آسیب‌های اقتصادی ناشی از تغییرات اقلیمی در بخش‌های در معرض اقلیم، با اثرات منطقه‌ای بر کشاورزی، جنگلداری، شیلات، انرژی و گردشگری و از طریق بهره‌وری نیروی کار در فضای باز شناسایی شده است. برخی از رخدادهای اقلیمی شدید مانند طوفان‌های استوایی رشد اقتصادی را در کوتاه مدت کاهش داده‌اند.

عوامل غیر اقلیمی از جمله برخی الگوهای سکونتگاهی و مکان‌یابی زیرساخت‌ها به قرار گرفتن بیشتر دارایی‌های در معرض خطرات شدید اقلیمی کمک کرده‌اند که منجر به افزایش میزان تلفات می‌شود. معیشت افراد از طریق تغییرات در بهره‌وری کشاورزی، تأثیرات بر سلامت انسان و امنیت غذایی، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌ها و از دست دادن دارایی و درآمد، با تأثیرات نامطلوب بر جنسیت و برابری اجتماعی تحت تأثیر قرار گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، اقلیم و تغییرات شدید اقلیمی به‌طور فزاینده‌ای باعث مهاجرت در همه مناطق می‌شود. ناامنی غذایی حاد مرتبط با سیل و خشکسالی و سوء تغذیه در آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی افزایش یافته است. تغییرات اقلیمی از طریق جابجایی و مهاجرت غیرارادی ناشی از رویدادهای شدید (حدی) اقلیمی و اقلیم، آسیب پذیری را ایجاد کرده است و تداوم می‌بخشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • ورژن هیولای ادن هازارد در فصل 15-2014 / فیلم
  • برتری 4-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا با بریس سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو (2014/4/29) / فیلم