Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: بانک مرکزی ایران برای آزادسازی ۴.۹ میلیارد دلار پول ایران نزد مؤسسه مالی کلیراستریم لوکزامبورگ به دادگاه شکایت کرد.

بانک مرکزی ایران شکایتی را علیه مؤسسه مالی کلیراستریم به‌عنوان یکی از مؤسسات تابعه بورس آلمان تنظیم کرده است.

این شکایت که نزد دادگاه‌های لوکزامبورگ طرح شده در پی آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده بانک مرکزی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این شکایت‌نامه، دارایی‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حساب‌های این بانک بلوکه شده و مؤسسه کلیراستریم باید مجموعاً حدود 4.9 میلیارد دلار به‌اضافه سود آن را به بانک مرکزی پرداخت نماید.

این دارایی‌ها شامل دارایی‌ای حدوداً 1.9 میلیارد دلاری است که به شاکیان آمریکایی دولت ایران تسلیم شده است.

مؤسسه کلیراستریم مدعی شده که این شکایت فاقد وجاهت قانونی است و تمام اقدامات لازم و مناسب را برای زیر سؤال بردن ادعاهای بانک مرکزی ایران به‌کار خواهد گرفت.

برچسب ها: موسسه اروپایی ، پول ، ایران

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.   مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان