Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@16:49:25 GMT

چرا برنج پخته شده نباید در فضای آزاد قرار بگیرد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۷۹۲۹۸

چرا برنج پخته شده نباید در فضای آزاد قرار بگیرد؟

رکنا: متخصصان بر این باورند که برنج پخته شده نباید دوباره گرم شود و مورد مصرف قرار گیرد.

 باید دقت داشت که هرگز نباید برنج پخته‌شده‌ای را که در فضای آزاد به‌مدت چندین ساعت مانده است مصرف کرد چرا که در برنج مانده، باکتری‌ای به‌نام "باسیلوس سرئوس" رشد می‌کند که خطرناک است.

مواد سمی حاصل از این باکتری موجب گرفتگی عضلات، اسهال و تهوع شدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی از فرهنگ های غذایی در سراسر جهان، برنج وعده اصلی غذای روزانه افراد را تشکیل می دهد که در غذاهای چینی بشترین استفاده را دارد. از آنجایی که بسیاری از وعده های غذای لذیذ و پر طرفدار ایرانی از برنج تشکیل شده همواره باید چگونگی نگهداری آن در نظر گرفته شود.

اصطلاح بسیار رایجی در میان ما ایرانی ها وجود دارد که گفته می شود زنان ایرانی برای درست کردن غذا عمدتا دست شان به کم نمی رود و همیشه اندکی بیشتر از میزان مورد نیاز خانواده غذا درست می کنند. البته در بسیاری از مواقع نیز این غذای باقی مانده در وعده های بعدی یا برای ناهار روز بعد اعضای خانواده در محل کار یا مدرسه مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجایی که برنج یکی از اصلی ترین مواد غذایی در سبد کالای ما ایرانیان است بهتر است با اخیرترین پژوهش های علمی انجام شده در مورد این ماده خوراکی آشنا شده و آن را به کار گیریم.

همان طور که اشاره شد در بسیاری از مواقع پیش می آید که پس از مصرف یک وعده برنج مقداری از آن باقی می ماند و در دفعات بعدی و با گرم کردن مجدد آن مورد استفاده قرار می گیرد. «نشنال هلث سرویس» اخیرا در مورد سمی بودن این برنج خبر می دهد و دلیل آن را حرارت دادن دوباره برنج نمی داند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به نخستین نشا مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بهشهر، گفت: اولین نشا مکانیزه برنج رقم طارم هاشمی در اراضی شالیزاری روستای حسین آباد این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ درصد نشا شالیزار‌های این شهرستان بصورت مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به خشکسالی احتمالی در سال زراعی جاری به اجرای بیمه برنج و مصرف بهینه آب توسط بهره برداران و تولید کنندگان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • قسم به وعده‌ی صادق که قدس آزاد است
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر