Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی به همه مراجع و دستگاهها دستور داده است تا درخصوص همه مطالب به گفته وی خلاف واقعی که درباره آنها منتشر می شود، توضیح دهند و در صورتی که رسانه ها از نقد سازنده و درست تخطی کنند، به مراجع ذیربط مراجعه نمایند.

ناظران امور عربستان معتقدند شاه سعودی با صدور این دستورات در واقع بهانه ای ایجاد کرده است تا دهان رسانه ها را ببندد و از افشاگری آنها درخصوص سرکوب و نقض حقوق بشر در عربستان جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه سبق، منابع رسمی گفتند: این دستورات در راستای تاکید بر دستورات گذشته درباره انتقاد رسانه ها از دستگاههای دولتی و خدمات آنها به مردم صادر شده است زیرا برخی از رسانه ها بدون تحقیق درباره اعتبار و درستی اطلاعات، حد و مرز انتقاد سازنده را زیر پا گذاشته اند.

براساس اطلاعات روزنامه سبق، این دستورات همچنین تاکید می کند که اگر مطلبی خلاف واقع درباره مراجع و نهادهای دولتی منتشر یا نوشته شود، این نهادها براساس اطلاعات خود باید فورا به آن پاسخ دهند.

این روزنامه افزود: براساس این دستورات، اگر رسانه ها در انتقادهای خود از مرحله نقد سازنده و درست گذر کنند، نهادهای دولتی باید به مراجع ذیربط رجوع کرده و علیه آنها براساس سازوکارهای پیش بینی شده شکایت کنند.

این روزنامه نوشت: این دستورات تاکید می کند که کمیته عالی رسانه ها مسئول پیگیری پایبندی نهادهای دولتی به این دستورات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمار تلفات فروریختن یک بزرگراه در جنوب چین به ۳۶ نفر افزایش یافت.
رسانه‌های دولتی چین روز پنجشنبه اعلام کردند که تعداد قربانیان ریزش بزرگراه در جنوب چین به ۳۶ نفر رسیده است.
خبرگزاری دولتی شین هوا گفت: تا ساعت ۵:۳۰ صبح روز ۲ می... ۳۶ نفر جان باختند و ۳۰ نفر مجروح شدند.
خبرگزاری دولتی شین هوا گفت: بخشی از یک بزرگراه بین شهر میژو و شهرستان دابو در استان گوانگدونگ حوالی ساعت ۲:۱۰ بامداد روز چهارشنبه (۱۸:۱۰ به وقت گرینویچ) به زمین فروریخت.
به گزارش شینهوا، این حادثه باعث گرفتار شدن بیش از ۲۰ خودرو و در مجموع ۵۴ نفر شد.
رسانه‌های دولتی گفته اند که ریزش یک "فاجعه زمین شناسی طبیعی" ناشی از "تأثیر باران شدید مداوم" بوده است.
گوانگدونگ، یک منطقه صنعتی پرجمعیت، در هفته‌های اخیر تحت تاثیر طوفان باران قرار گرفته و باعث سیل شدید و رانش زمین در برخی مناطق شده است.
بارش‌ها در این فصل از سال بسیار شدیدتر از حد معمول بوده و با تسریع تغییرات آب و هوایی مرتبط است.

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • پادشاهی در تهران که دستورات عجیب صادر می کرد | گفت و گو با پادشاه عجیب را از دست ندهید
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • پادشاهی که دستورات عجیب صادر می کرد | گفت و گو با پادشاه عجیب را از دست ندهید
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر