Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان: مدیرکل بهزیستی استان زنجان ؛ با بیان اینکه برخورداری از امتیاز معافیت از خدمت برای مشمولان دارای پدریامادر معلول در خانواده از جمله برنامه هایی است که با هدف ارتقا سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی دنبال می گردد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 100 نفر از مشمولین واجد شرایط معاف از خدمت نظام وظیفه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمدی افزود : بر اساس ماده 6 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان وماده 44مکمل نظام وظیفه، یکی از فرزندان اولیائی که معلول شدیدوخیلی شدید بوده ( هر دو یا یکی از آنها معلول باشد ) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت دوره اجباری معاف می شوند. وی اظهار نمود: همچنین بر اساس تبصره‎ای از این قانون، افرادی که متاهل بوده و به خدمت سربازی نرفته‎اند، اگر همسر آن‎ها دچار معلولیت بوده می‎توانند در کمیسیون‎های ICF شرکت کرده و در صورت واجد شرایط بودن می‎توانند با ارسال مدارک مربوطه به نظام وظیفه معاف شوند. وی تشخیص دقیق نوع و شدت معلولیت افرادی که به دلیل بیماری یا نقص عضو قادر به انجام حوائج و تکالیف روز مره زندگی نبوده و نیاز به مراقبت دارند را از اهداف معافیت سربازی برشمرد . این مقام مسئول با اشاره به ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی خاطر نشان کرد: مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول داشته باشند از انجام خدمت دوره معاف می شوند و مشمولانی که با معلولان اناث دارای معلولیت جسمی حرکتی ازدواج می کنند به صورت موقت از انجام خدمت معاف و پس از گذشت 5 سال از استمرار ازدواج آنها معافیت موقت به دائم تبدیل می شود. محمدی تصریح نمود: شورای پزشکی معافیت بهزیستی استان زنجان با ترکیب قانونی وباحضور نماینده پزشک حوزه نظام وظیفه ومعاون امورتوانبخشی بابررسی سوابق ومستندات ونظراعضائ کمیسیون تشخیص نوع وشدت معلولیت شهرستان دراین مورد اقدام می نمایند. وی آسیب های ناشی از اختلالات ذهنی ، بیماری های روانی شدید مزمن مقاوم به درمان و ناتوان کننده ؛ آسیب های حسی ،بینایی ، شنوایی ، گفتاری و آسیب های عضلانی ، اسکلتی و حرکتی را از مهمترین انواع معلولیتها در ارزیابی شورای پزشکی استان عنوان نمود. مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: جهت برخورداری مشمولان دارای فرد معلول در خانواده ، ابتدا پرونده اولیه کمیسیون پزشکی I.C.F بهزیستی شهرستانها ارزیابی می گردد ، سپس پرونده معافیت سربازی تکمیل و به شورای معافیت بهزیستی استان ارسال و پس از اخذ نظریه تخصصی از بیمارستانها توسط نظام وظبفه عمومی پرونده فرد در شورای معافیت استان مطرح و پس از تایید نهایی جهت اخذ معافیت از خدمت به حوزه نظام وظیفه عمومی ارسال می گردد. وی گفت: در سالجاری تعداد 106 استعلام نظریه تخصصی شورای معافیت از خدمت وظیفه عمومی از بیمارستانهای طرف قرارداد نظام وظیفه انجام شده است. وی گفت:سال گذشته 246 نفر از مشمولین واجد شرایط ماده 6 و 44 حوزه توانبخشی معاف از خدمت نظام وظیفه شدند.

 

خبرنگار: داود خیری

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

ایسنا/اصفهان سخنگوی دولت گفت: اگر سال‌های سال بانک‌ها عادت کردند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند زمان می‌برد آنها را در مسیر درست ببریم.

علی بهادری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: باید بتوانیم تورم نرخ مسکن را مهار کنیم، در این راستا در طرح نهضت ملی مسکن آورده دولت زمین است و تا جایی که می‌توان باید زمین‌های تک واحد و ویلایی به متقاضیان داده شود. اگر همه دست به دست هم دهیم جهش تولید که گفته مقام معظم رهبری است اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه منابع را به سمت اولویت‌ها سوق دهید، ادامه داد: تجارت خارجی ما در فروردین‌ماه سال جاری در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از نهضت‌های دولت تکمیل پروژه‌ها و قوانین نیمه تمام است، گفت: سال گذشته سه موسسه مالی اعتباری ناسالم بدون اینکه اتفاق خاص اجتماعی و اقتصادی رخ دهد، منحل شد که نشان می‌دهد دولت اهل شعار نیست، بلکه اهل عمل است. نظام بانکی متوجه شده است دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند. این دولت اهل اراده و تصمیم است. مصمم هستیم منابع بانکی را به سمت حوزه‌های تولید و مولد سوق دهیم.  

بهادری جهرمی تصریح کرد: زمانی که این دولت شروع به کار کرد تورم تولید کننده ما ۱۰۳ درصد بود که به سختی این عدد اکنون به حدود ۲۳ درصد رسیده است. برخی‌ها فکر می‌کنند که در دهه ۹۰ فقط در حوزه اقتصادی مشکل داشتیم، اما در حوزه اجتماعی، فرهنگی و... هم قابل دفاع نبوده است، حل این موضوعات زمان می‌برد و باید درباره اینکه در دهه ۹۰ چه گذشته است کتاب‌ها نوشت. اگر سال‌های سال بانک‌ها عادت کردند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند زمان می‌برد که آنها را در مسیر درست ببریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • خدمت به مردم ادامه راه شهدا است
  • پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور