Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادرات ال پی جی ایران که از شهریور به این طرف به دلیل تعمیرات در پارس جنوبی کاهش یافته بود در دی ماه برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و به ۳۷۴ هزار تن رسید. ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد بین الملل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلاتس، منابع تجاری گفتند، صادرات ال پی جی ایران که از ماه سپتامبر به این طرف به دلیل عملیات دو ماهه تعمیرات در پارس جنوبی کاهش یافته بود، بعد از آغاز روند ترمیمی در ماه دسامبر و رسیدن به 373 هزار تن، در ماه ژانویه نیز رشد داشته و به 374 هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است، ایران در ماه جاری میلادی به کشورهای چین، اندونزی، تایلند، هند، پاکستان و احتمالا شرق آفریقا ال پی جی صادر می کند.

منابع آگاه گفتند، ایران در سال 2017 مجموعا حدود 3.5 میلیون تن ال پی جی صادر کرده که بیشترین مقدار مربوط به ماه اوت یعنی قبل از آغاز تعمیرات بوده که حدود 423 هزار تن بوده است.

شرکت تایلندی سیام در این ماه 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان از شرکت بازرگانی گاز ایران در عسلویه تحویل گرفته است.

شرکت نفتیران، یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران نیز 44 هزار تن ال پی جی به هند صادر کرده است.

همچنین شرکت بازرگانی بین المللی پتردک 44 هزار تن ال پی جی از شرکت بازرگانی صنعتی پتروشیمی خلیج فارس در عسلویه تحویل گرفته است. این محموله در راه جزیره سوماترای اندونزی است.

به گفته یک منبع آگاه، شرکت دولتی پرتامینای اندونزی تا پایان سال 2018 قراردادی با شرکت پتردک برای تامین ماهانه 4 محوله 44 هزار تنی ال پی جی دارد.

خود شرکت پرتامینا در ماه ژانویه هیچ مجموله ای از ایران خریداری نکرده است. این شرکت آخرین بار در اواخر ماه دسامبر یک محموله 44 هزار تنی پروپال از ایران خریداری کرد که در روز 12 ژانویه به بندر کالبوت رسید.

این محموله در قالب قرارداد سال های 2016 و 2017 ما بین پرتامینا و شرکت ملی نت ایران خریداری شده بود و به گفته منابع آگاه، پرتامینا تا زمان تمدید قرارداد خود برای سال 2018، محموله ال پی جی دیگری از ایران خریداری نخواهد کرد.

انتهای پیام/98

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۷۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازندران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

کد خبر 6089711

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است