Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم نیجریه با برپایی تظاهراتی گسترده خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار العالم اعلام کرد که آبوجا پایتخت نیجریه شاهد تظاهرات گسترده مردمی برای آزادی عالم سرشناس این کشور شیخ زکزاکی بوده است.

بر این اساس، مردم در این تظاهرات با تاکید بر غیرقانونی بودن حبس شیخ زکزاکی از حکومت نیجریه خواستار آزادی هر چه سریعتر او شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات در چارچوب کمپین نهادهای مدنی و حقوقی با عنوان «انتظار تا پایان» در حمایت از شیخ زکزاکی برگزار شد.

ارتش نیجریه سال ۲۰۱۵ به تجمعات حامیان شیخ زکزاکی در شهر زاریا حمله کرد که به گفته طرفداران او به کشته شدن نزدیک به ۱۰۰۰ تن از جمله چند عضو خانواده وی منجر شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل در بحبوحه رویارویی بین سیستم قضایی  این کشور و ایلان ماسک، تاجر آمریکایی و مالک پلتفرم به دلیل اطلاعات نادرست منتشر شده در پلتفرم ایکس درباره برزیل، از هواداران خود خواست تا امروز یکشنبه در کوپاکابانا با بهانه دفاع از آزادی بیان، که به نظر او در معرض تهدید است، تظاهرات کنند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته ناظران، تظاهرات در ساعت ده صبح به وقت برزیل در ساحل معروف ریودوژانیرو، دو ماه پس از اولین تظاهرات سازماندهی شده توسط بولسونارو و حامیانش در ۲۵ فوریه در سائوپائولو، که حدود ۱۸۵۰۰۰ نفر را گرد هم آورد، آغاز می‌شود. 

بولسونارو که از حزب راست افراطی است در یک کلیپ ویدئویی که روز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ادعا کرد: تمام جهان از خطر آزادی بیان ما آگاه هستند. بیایید بدون پوستر یا بنر برای دفاع از دموکراسی و آزادی خود به طور مسالمت آمیز کار کنیم. 

بولسونارو (۶۹ ساله) از زمانی که ایلان ماسک مالک پلتفرم X، در اوایل آوریل به الکساندر دی موراس، قاضی دادگاه عالی برزیل حمله کرد، به بهانه آزادی بیان برای جمع کردن حامیان خود استفاده کرد.

در سال‌های اخیر یک قاضی برزیلی دستور داده است حساب‌های اینفلوئنسر‌ها در جنبش‌های فوق محافظه‌کار برزیل مسدود شود تا از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری به عمل آید.

ماسک که نزدیکی خود به بولسونارو را پنهان نمی‌کند، قاضی را یک دیکتاتور توصیف کرد و خواستار برکناری او شد.

از سوی دیگر، قاضی تحقیقاتی را آغاز کرد و ماسک را به استفاده مجرمانه از پلتفرم X متهم و برای هر حسابی که دوباره فعال می‌شد جریمه اعمال کرد.

پیش از این حامیان بولسونارو که به عنوان شبه نظامیان دیجیتال معرفی می‌شوند، برای دفاع از رئیس‌جمهور سابق برزیل اطلاعات نادرستی را در پلتفرم ایکس منتشر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم
  • فیلم/ تظاهرات گسترده در شهر بارسلون برای همبستگی با غزه
  • واکنش شیخ زکزاکی به حمله ایران به اسرائیل
  • هزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی
  • زکزاکی: در حمله ایران به اسرائیل از خوشحالی اشک ریختم