Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@22:44:35 GMT

کشف بزرگترین محموله موادمخدر در میانمار

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۰۳۹۰

کشف بزرگترین محموله موادمخدر در میانمار

30 میلیون قرص روانگردان و 2 تن ماده مخدر شیشه و هروئین به ارزش 54 میلیون دلاری در میانمار کشف شد.

ایران آنلاین /وزارت کشور میانمار در بیانیه‌ای از عملیات پلیس در منطقه‌ای در شمال میانمار خبر داد. در این عملیات نیروهای پلیس پس از تعقیب چهار مظنون به قاچاق مواد مخدر وارد خانه‌ای در شهر «کوکتای» واقع در ایالت «شان» شده و مواد مخدر را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام ارشد پلیس در بخش مقابله با مواد مخدر که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با رسانه ها گفت: «این مهمترین عملیات کشف و انهدام مواد مخدر با بزرگترین مقدار از لحاظ ارزش و اندازه در تاریخ میانمار بوده است».
در کنار 30 میلیون قرص‌ روانگردان، پلیس میانمار 502 کیلوگرم ماده مخدر هروئین و 1750 کیلوگرم ماده مخدر شیشه را ضبط کرده است.
ارزش مواد مخدر کشف و منهدم شده،‌54 میلیون دلار محاسبه شده که چیزی حدود یک پنجم ارزش مواد مخدر کشف شده در کل سال 2017 درمیانمار محسوب می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: با نظارت و همکاری تمامی ارکان مبارزه با مواد مخدر استان و حمایت دستگاه قضائی هیچ مرکز اقامتی ترک اعتیاد غیر مجازی در استان وجود ندارد.

وی افزود: در سال جاری شدت برخورد و کنترل با عوامل تولید و توزیع مواد مخدر بیشتر خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: اجرای طرح‌های امید و مهرانه با هدف بازگشت به زندگی عادی بهبود یافتگان و حمایت‌های اجتماعی از خانواده آنان به عنوان یکی از ضروری‌ترین اقدامات این شورا در سال جاری بود.

وی یادآور شد: با همت خیران پروژه بهسازی و توسعه مرکز ماده ۱۶ گرگان بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

زنگانه با اشاره به افتتاح مرکز نگهداری معتادان متجاهر شرق استان در هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: احداث و تجهیز این مرکز تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت داشته که با همکاری تمام اعضای شورا به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: از دستگاه قضائی می‌خواهیم تا با کسانی که در امر مبارزه با مواد مخدر خلل ایجاد می‌کنند قاطعانه برخورد کند.

استاندار گلستان گفت: تنها مرکز ماده ۴۲ معتادین استان به جهت سرعت بخشیدن به احداث آن فاز بندی شده که با تقسیم کار فاز نخست آن امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: علاوه بر طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) طرح یاریگران دانش آموزی نیز در گلستان اجرا شده و دفتر مرکزی آن در گرگان افتتاح می‌شود.

کد خبر 6085381

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • عملیات گاندو برای دستگیری سلطان کوکائین؛ سلطان کوکائین کیست و چطور بازداشت شد؟