Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرانسه از مسئولان 30 کشور جهان خواست براي بررسي تقويت همکاري امنيتي، تحقيق درخصوص استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در سوريه و مجازات مسؤولان اين حملات، هفته آتي در پاريس نشستي داشته باشند.
العالم- اروپا
به نقل از روسيا اليوم، فرانسوا دلاتر، نماينده فرانسه در سازمان ملل اعلام کرد، پاريس سه شنبه ميزبان نشستي درباره بررسي تقويت همکاري امنيتي و تصويب مکانيزم‌هايي براي مجازات استفاده از تسليحات شيميايي خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دلاتر افزود: اوضاع کنوني ما را از اتخاذ اقدامات قانوني در قبال مرتکبان اين جنايت‌ها و ممانعت از ادامه جنايت‌هاي آنها، باز مي‌دارد.
در اين راستا، آنتونيو گوترش، دبيرکل سازمان ملل در نشست روز پنجشنبه شوراي امنيت از اعضاي اين شورا خواست براي مجازات استفاده کنندگان از تسليحات شيميايي در سوريه تمامي تلاش خود را به کار گيرد.
گوترش گفت، استفاده از سلاح شيميايي در جنگ سوريه مغاير با قوانين بين‌المللي است که استفاده از سلاح کشتار جمعي را ممنوع کرده است و در صورت اثبات استفاده از اين سلاح‌ها در سوريه، جامعه بين‌الملل نيازمند روشي مناسب براي تشخيص مسؤولان اين حملات و مجازات آنهاست.
در اين باره سازمان منع تسليحات شيميايي همواره گزارش‌هاي هيئت‌هاي حقيقت‌ياب خود در سوريه را به شوراي امنيت ارائه مي‌دهد، اين هيئت‌ها اکنون در زمينه شناسايي طرف استفاده کننده از اين سلاح‌ها عليه غيرنظاميان سوري تحقيق مي‌کنند.
روسيه در ماه نوامبر دوبار پيش‌نويس قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل مبني بر "تمديد ماموريت هيات تحقيق درباره استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در سوريه" را وتو کرد.
براساس توافق‌نامه منعقده با ميانجي‌گري روسيه و آمريکا، سوريه 2013 موافقت کرد که زرادخانه‌هاي تسليحات شيميايي خود را نابود کند.
با وجود اتهامات آمريکا و همپيمانانش، دولت اين کشور همه اتهامات درباره به کارگيري از سلاح‌هاي شيميايي عليه ملت خود را رد کرده است.
ايسنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری سما، «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی گفت: ما در یک پیچ خطرناک قرار داریم و اگر نتوانیم فورا نقض قوانین و افزایش تنش‌ها را متوقف کنیم، آینده تاریکی پیش‌رو خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: ما خواهان توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رساندن کمک‌ها به این منطقه هستیم.

البدیوی افزود: ما همچنین خواهان برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای بررسی مساله فلسطین و برپایی کشور فلسطینی بر اساس قوانین بین‌المللی ذی‌ربط هستیم.

رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • اینفوگرافیک| مجازات قاچاق سلاح گرم و سرد