Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@04:49:54 GMT

کنفرانس خبری کاخ سفید با افتضاح فنی لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۰۶۰۸

کنفرانس خبری کاخ سفید با افتضاح فنی لغو شد

به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ ساعت: یک بعد از ظهرِ روز دوازده ژانویه. قرار است یکی از مقامات ارشد دولت مثلاً معاون وزیر خارجه یا خزانه‌داری در مورد تصمیم جدید ترامپ پیرامون قضیه ایران و توافق هسته‌ای از طریق تلفن به خبرنگاران پاسخ گوید. اما نیم ساعت بعد یکی از افتضاح‌های فنی در دوران مدیریت ترامپ ثبت می‌شود زیرا مسئول مربوطه صدای خبرنگاران را نمی‌شنود، خبرنگاران نیز تنها اصواتی نامفهوم و گاهی اکوی صدای خود را می‌شنوند و شروع می‌کنند با یکدیگر به مزاح.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهایتاً کنفرانس خبری لغو می‌شود.
  کنفرانس خبری تلفنی چیست؟
کنفرانس خبری تلفنی در کاخ سفید پیرامون موضوعات خاص برگزار می‌شود، مثلاً دستور جدید در سازمان محیط زیست، یا دلیل رأی منفی نماینده دولت به قطعنامه اخیر در سازمان ملل. این کنفرانس‌ها بر دو گونه است:

* On-The-Record Press Call: در این گونه یکی از مقامات دولت، پشت خط می‌آید و خود را به خبرنگاران معرفی می‌کند. پس از ارائه توضحاتی در موضوعِ تعیین‌شده برای کنفرانس، مسئولان فنی کاخ سفید یک به یک خبرنگاران را پشت خط می‌آوردند تا پرسش خود را از مسئول حاضر بپرسند و او نیز پس از هر پرسش و قطع صدای میکروفن خبرنگار، به وی پاسخ می‌گوید.

* Background Press Call: در این گونه، همه اتفاقاتِ گونه قبلی رخ می‌دهد، جز یک مسأله و آن اینکه مسئول دولتی خود را به دلایلی معرفی نمی‌کند. خبرنگاران در این‌گونه از کنفرانس خبری تلفنی، معمولاً پرسش‌های چالش‌برانگیزتری می‌پرسند و در رسانه خود بدون ذکر نام مسئول دولتی به پاسخ وی استناد می‌کنند.

کنفرانس خبری پیرامون توافق هسته‌ای با ایران
این کنفرانس از گونه دوم بود و تنها از نام «مقام ارشد دولتی» برای اشاره به فردی که پشت خط حاضر شده است، سخن به میان آمده است. با این حال او یک بار در ابتدا و یک بار در انتها به مشکل فنی در ارتباط با خبرنگاران اشاره می‌کند و از این افتضاح عذرخواهی می‌کند. شاید دلیل اینکه خود را معرفی نمی‌کند همین اشکال فنی مسخره است. نهایتاً پس از بیان توضیحاتی در مورد تصمیم جدید ترامپ که خبرنگاران هیچ چیز از آن را نشنیدند، بدون اینکه پرسشی از سوی خبرنگاران مطرح شود، کنفرانس خبری تمام می‌شود و در واقع به یک بیانیه بی‌ارزش از سوی یکی از مقام ناشناس تبدیل می‌شود که خبرنگاران از طریق متن آن در پایگاه کاخ سفید به آن دسترسی دارند.
دانلود صوت ۳۱ دقیقه کلنجار تکنیسین‌ها و افتضاح فنی در برقراری ارتباط تلفنی میان کاخ سفید و خبرنگاران
بزینس اینسایدر که موضوع خوبی برای مخاطبان خود به دست آورده، نوشته است در میان صدای ضبط‌شده از خبرنگاران هم گلایه به ثبت رسیده و هم شوخی و خنده. یکی می‌گوید:«این کاخ سفید حتی نمی‌تواند یک کنفرانس خبری لعنتی را برگزار کند!». از آن سو یکی از کارکنان کاخ سفید می‌گوید:«این رسانه‌های غیرمجاز هستند که نمی‌دانند چگونه میکروفن لعنتی خود را قطع کنند!». یکی از خبرنگاران که شوخی‌اش گرفته نیز می‌گوید:«من کیم جونگ اون هستم و با دانلد ترامپ کار دارم».

  پس از این اتفاق، بسیاری از خبرنگارانِ معطل‌شده در کنفرانس خبری کاخ سفید در صفحه توییترِ خود آن را مسخره کردند و از این افتضاح فنی ابراز شگفتی کردند. نمونه‌هایی از آن را در بالا می‌بینید. یکی از این خبرنگاران به کنایه گفته بود:«حتی اگر رهبر ایران نیز می‌خواست ما را هک کند، اینقدر صداهای ناجور از تلفن پخش نمی‌شد!». دیگری نوشت «امیدوارم همان کسی که امروز مسئول برقراری ارتباط تلفنی کاخ سفید با خبرنگاران بود، هیچ نقشی در بررسی مواد توافق هسته‌ای نداشته باشد!»

نکته جالب در این میان، اقدام خبرگزاری سی‌بی‌اس بود که پس از انتشار خبری در مورد این افتضاح با عنوان «کاخ سفید با عملکردهای قطع صدا در کنفرانس خبری تلفنی با خبرنگاران کلنجار می‌رود» آن را از پایگاه خود برداشت، اما خبر آن قدر پیچید که برداشتن چنین مطلبی تحت فشار نمی‌توانست آن را پنهان سازد.

اشکال فنی اخیر نمونه‌ای از همه کارنشناسی‌های دولت ترامپ است. البته شاید گفته شود اینکه در کشوری یک فرد ناآشنا با سیاست و فوت و فن آن می‌تواند با رأی (الکترالِ) مردم به ریاست‌جمهوری برسد، نشان از مردم‌سالاری است اما نه اینکه از وزیر خارجه تا تکنیسینِ برقراری تماس تلفنیِ کاخ سفید را از میان افراد ناآشنا با مسئولیت خود انتخاب کند و مردم هم کاری از دست‌شان برنیاید!

منابع:
https://www.cbsnews.com/news/white-house-struggles-with-muting-function-on-iran-conference-call-with-reporters
https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/background-press-call-iran-sanctions
http://www.businessinsider.com/white-house-iran-conference-call-trump-chaos-۲۰۱۸-۱
http://www.washingtonexaminer.com/white-house-failed-to-enable-muting-function-on-iran-conference-call-for-more-than-۲۰-minutes/article/۲۶۴۵۸۱۳

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید

به گزارش "ورزش سه"، این روزها سوالات زیادی در مورد انتقال قریب الوقوع آرنه اسلوت به لیورپول مطرح می شود، در حالی که سرمربی هلندی تمرکزش را روی بازی های باقیمانده فاینورد در فصل جاری گذاشته است.

اسلوت روز یکشنبه صدمین بازی خود را با فاینورد جشن خواهد گرفت ولی بار دیگر پرسش ها در مورد انتقال قریب الوقوع او به لیورپول برای جانشینی یورگن کلوپ در نشست خبری، بر هر چیزی دیگری غالب بود.

اسلوت گفت: «برای بیست و پنجمین بار، من واقعاً نمی توانم به این سوال پاسخ بدهم چون هنوز هیچ چیز رسمی وجود ندارد، زیرا من اینجا با نشان فاینورد روی سینه‌ام، نشسته‌ام. بنابراین دوست دارم که این کنفرانس مطبوعاتی فقط در مورد فاینورد باشد، اما فکر می‌کنم شما سعی کنید دوباره درباره لیورپول سوال بپرسید.»

اسلوت اضافه کرد: «مطمئن هستم که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت، اما واقعا نمی توانم به سوالات دیگری در رابطه با انتقال به لیگ برتر انگلیس پاسخ دهم. اگر این روند ادامه پیدا کند، کنفرانس خبری ناراحت کننده ای برایم خواهد شد. فکر می کنم مناسب است در پایان فصل به این سوالات پاسخ دهم. چون من اینجا تمرکزم روی فاینورد است.»

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خلاصه بازی اشتوتگارت ۳ - ۱ بایرن مونیخ؛ افتضاح قبل از بازی با رئال مادرید
  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • هنرنمایی‌هایی دانچیچ و اروینگ برای دالاس
  • اخراج سرمربی و کادر فنی تیم بسکتبال لیکرز
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • عصبانیت پوستکوگلو: کوتاه‌‌ترین کنفرانس ممکن!
  • بالاتر از لالیگا؛ صعود سری آ به رتبه دوم رنکینگ یوفا
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • باقری: چمن افتضاح بود، ما با این پا پول درمی‌آوریم!