Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@01:55:13 GMT

ممنوعیت حضور کودکان در کلاس های قرآن در غرب چین

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۰۸۵۱

ممنوعیت حضور کودکان در کلاس های قرآن در غرب چین

پکن - ایرنا - اداره یکی از بخش های استان گانسو در شمال غرب چین اطلاعیه ای به صورت آنلاین منتشر کرده است که کودکان مسلمان را از حضور در جلسات و کلاس های قرآن منع می کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا شبکه خبری الجزیره از قول این اداره و اطلاعیه مذکور آورده است کودکان این بخش مسلمان نشین در مواقع استراحت و فراغت از تحصیل حق ندارند در کلاس های آموزشی مذهبی و قرآنی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گانسو یکی از استان های مسلمان نشین در چین محسوب می شود و شبکه مذکور این اقدام را برای مسلمانان مشکل ساز دانسته و افزوده است این نوعی سرکوب مذهبی محسوب می شود.
بخش آموزش و پرورش ناحیه 'لین شیا' در این استان در اطلاعیه خود آورده است که کودکان در صورتی که فعالیت خارج از درس داشته باشند و وقت استراحت آنان باشد، حق ندارند وارد ساختمان های مذهبی شوند.
بر اساس این اطلاعیه معلمان و مسئولان مدارس در این بخش از استان موظف هستند موارد مذکور را مراعات کرده و اجازه فعالیت های مذهبی را به کودکان ندهند.
'شی وو یی' محقق مارکسیست از آکادمی علوم اجتماعی چین می گوید که نفوذ اسلام در چین نگران کننده است و برای همین باید محدودیت هایی در نظر گرفته شود.
این محقق در مطلبی که تارنمای 'ویبو' دولت چین از او نقل کرده است، گفت که دولت در تلاش است تا مسایل آموزشی را از موضوعات مذهبی جدا کند و این اقدام نیز باید مورد استقبال قرار گیرد.
چین اکتبر سال گذشته مقررات جدید مذهبی به اجرا گذاشت که بر اساس آن فعالیت های مذهبی در پاره ای از موارد محدود می شود.
با این وصف هنوز هیچ مقام مسئولی از بخش یاد شده در استان گانسو ، موضوع این بخشنامه جدید محدود کننده برای کودکان را مورد تایید قرار نداده است.
بر اساس مقررات دولت چین، همه می توانند گرایش های مذهبی داشته باشند و در آداب و رسوم مذهبی آزاد هستند اما موضوعات آموزشی نباید تحت الشعاع قرار گیرد.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل

به گزارش همشهری آنلاین احمد محمودزاده گفت: آن چیزی که در آموزش و پرورش مهم است محیط کلاس، معلم و دانش‌آموز است و ما پیگیر این هستیم که معلمان حضور ثمربخشی در کلاس‌های درس داشته باشند.

وی افزود: در بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی، نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی داشته‌ایم. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و نوعا معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر بودند در حالی که معلم کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم ۴۴ ساعت معلمان کاهش یابد و در مجموع به ۳۰ ساعت رسیدیم و این موضوع ابلاغ شده است. بنابراین از امسال معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها کامل خواهد بود.

کد خبر 848925 برچسب‌ها خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها