Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌ جمعه قم گفت: نباید مطالبات مردم به فراموشی سپرده شود و مسئولان و مدیران کشور باید با رسیدگی به این مشکلات و برطرف کردن آن راه سوءاستفاده دشمن را گرفته و مانع نفوذ آن‌ها به کشور و بین مردم شوند. ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس با بیان روایتی از حضرت سیدالشهدا(ع) به اهمیت تقوا اشاره کرد و اظهار داشت: مبادا از مردمی باشید که نسبت به گناهان دیگران دلسوز بوده اما نسبت به گناهان خود بی‌توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر مناسبت‌های هفته پیش رو افزود: روز میلاد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) را به جامعه پرستاری تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت را برای این قشر دلسوز جامعه دارم و همچنین سالگرد فتوای تاریخ‌ساز آیت‌الله شیرازی را در پیش داریم هر وقت مردم در کنار مرجعیت بوده‌اند، روحانیت و مرجعیت توانسته در شرایط سخت وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تسلیت به مناسبت شهادت دریادلان کشتی سانچی خاطرنشان کرد: این عزیزان در راه کشور و خدمت به مردم کیلومترهای دورتر از وطن در بین آتش و دود به شهادت رسیدند و امیدواریم که خانواده‌های این عزیزان تسلی پیدا کنند.

وی با یادآوری ناآرامی‌های چند هفته گذشته به دو نکته مهم اشاره و تصریح کرد: نباید مطالبات مردم به فراموشی سپرده شود و مسئولان و مدیران کشور باید با رسیدگی به این مشکلات و برطرف کردن آن راه سوءاستفاده دشمن را گرفته و مانع نفوذ آن‌ها به کشور و بین مردم شوند.

امام‌ جمعه قم دسته دومی را که با فریب دشمن به خیابان‌ها آمدند به تفکر در عمل و عقیده خود دعوت کرد و گفت: متأسفانه فضای مجازی فرصت نفوذ دشمن در بین مردم را ایجاد کرد، مردمی که با اهداف دشمنان همراه شدند به این بیندیشند چرا زمانی که در کشوری زندگی می‌کنید و به آن تعلق‌خاطر دارید باید به حرف اسرائیل و آمریکا و سعودی‌ها به ارزش‌های کشور، قرآن و پرچم توهین کنید.

حسینی بوشهری ابراز کرد: درست است که مشکلاتی در کشور وجود دارد اما نباید بازیچه دشمن قرار گرفته و دشمن فکر کند شما به‌عنوان پیاده‌نظام او عمل می‌کنید، دشمن ابزارهای اقتدار ملی ما را نشانه رفته و باایمان و عاطفه ملی مردم بازی کرد اما به تعبیر رهبری سرش به سنگ خورد و هرگز در مقابل مردم همیشه بیدار ایران پیروز نخواهند شد.

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: مردم انقلابی قم بصیرت و آگاهی خود را ثابت کرده‌اند و باید این بصیرت را برای روزهای سخت حفظ کرده و البته این ملت همیشه در روزهای سخت به میدان خواهند آمد و از انقلاب و رهبری حمایت می‌کنند.

امام‌ جمعه قم یکی از معیارهای شناخت معروف و منکر را نیز میزان تسلط دشمن بر کشور عنوان کرد و گفت: هر عملی که باعث تسلط کفار و دشمنان بر مسلمانان شود مصداق منکر بوده و هر عملی که آن‌ها را از سرزمین و عقیده مسلمانان دور کند معروف است.

وی فتنه جدید دشمن را نزدیک شدن به مسلمانان در لباس دوستی معرفی کرد و افزود: کافر طبق روایت امام علی(ع) تنها برای دنیا و شهوت‌رانی  تلاش می‌کند و مسلمانان نباید با وابستگی و دل‌بستگی زمینه نفوذ کفار را به کشور فراهم کنند و باید از بزرگ‌ترین منکر که همان سلطه‌پذیری است دوری کنند.

انتهای پیام/ح

R7854/P1357/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید

امام رضا(ع) در بخشی از پیام خود به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) که به نوعی این پیام منشور زندگی به شمار می‌رود، فرمودند: اجازه ندهید که شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را سد کنید و ببندید، اگر شیطان مجال نفوذ پیدا کند یک وقت می‌بینید انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت مبتلا می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از یادگارهای زیبا و مهمی که از امام رضا(ع) به پیروان خویش رسیده است، پیامی است که عبدالعظیم حسنی آن را روایت کرده است. روزی حضرت رضا(ع) چند نکته مهم به او آموختند و به او یادآور شدند تا آن را به شیعیان و یاران ابلاغ کند. بخشی از این پیام که می توان آن را منشور زندگی جمعی نامید، بدین شرح است:

وجود نازنین امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) فرمودند «یا عبدَالعظیمِ، أبلِغْ عنّی أولیائی السّلامَ، و قُلْ لَهُم: أنْ لا یَجعَلوا للشَّیطانِ علی أنْفُسِهِم سَبیلاً» سلام من ‌را به محبین و دوستانم برسان و بگو اجازه ندهید که شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را سد کنید و ببندید.

امام در ادامه می‌فرمایند «انسان اگر این راه‌ها را بشناسد، هر انسان عاقل ذی‌الشعور درصدد برمیاد راه شیطان را ببندد و سد کند و اجازه ندهد شیطان بر او مسلط شود، این نفس اژدرهاست اگر مجال پیدا کند یک وقت می‌بینید انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت مبتلا می‌کند.

در ادامه این کلام می‌خوانیم که اشخاص و افرادی هم بودند که اینها به جهت اینکه راه‌های نفوذ شیطان را شناختند و راه را بر او سد کردند، توانستند به سعادت و کمال برسند.

امام در بخش دیگری از این پیام خود می‌فرمایند «کسی که راهزنه و دزده می‌تواند عابد مستجاب الدعوه ‌شود، یک شب یک آیه از قرآن به گوش یک دزد خورد با این مضمون که «آیا وقتش نشده که قلبت به خشیت بیافتد، پس از آن ورق زندگی فرد برگشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است