Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا عبداللهی مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این دفتر، شناسایی غذاها و خوراکهای محلی مناطق مختلف کشور است، اظهار داشت: متأسفانه برخی از غذاها و خوراکهای محلی، در حال فراموشی است و وزارت بهداشت برای شناسایی و ترویج این غذاها، برنامه‌های جدی دارد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته و با همکاری کارشناسان تغذیه شاغل در مراکز بهداشت استانها و شهرستانهای کشور، انواع غذاها و خوراکهای محلی شناسایی و از نظر ارزش تغذیه‌ای، میزان کالری، قند، چربی و نمک آنالیز شد و کتابی تحت عنوان خوراکهای بومی ایران چاپ شد که در آن توصیه‌های کارشناسان تغذیه نیز ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری نمایشگاه‌های غذای سالم و غذاهای محلی را در فرهنگسازی تغذیه سالم مؤثر دانست و گفت: یکی از اقداماتی که در کارگروه بین‌بخشی تغذیه و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی دنبال می‌شود این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدور بی‌رویه مجوز برای فست‌فودها، بازنگری کرده و صدور مجوز برای فروش غذاهای محلی و ایرانی را تشویق کند.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تأکید کرد: مردم غذاهای ایرانی را بیشتر دوست دارند و این غذاها ارزش غذایی بیشتری دارند و سالم‌تر هستند و حاوی مقادیر کمتری از فاکتورهای خطر بیماری‌های غیرواگیر است.

دکتر عبداللهی یکی از دلایل مصرف بالای فست‌فود را صدور بی‌رویه مجوز برای فعالیت آنها عنوان کرد و افزود: تعداد واحدهای عرضه فست‌فود حتی در روستاها به‌شدت در حال افزایش است و اگر هدف از این کار، افزایش اشتغال است، باید در جهت بهبود تغذیه جامعه و حفظ سلامت مردم و از طریق عرضه غذاهای ایرانی باشد.

وی یادآور شد: فست‌فودهای ایرانی زیادی مانند انواع کوکوها، کتلت‌ها و املت داریم که در مدت زمان کمی آماده می‌شود و می‌توانند جایگزین فست‌فودهای فعلی مانند سوسیس و کالباس شوند. جالب است زمانی در یکی از رسانه‌ها دیدم که کوکو سیب‌زمینی ایرانی که کسی وقعی به آن نمی‌نهد، در یکی از کشورهای دنیا، غذای محبوبی بود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده

حسین درویشی مدیرعامل هلال‌احمر فارس بیان کرد: به دنبال وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان، امروز ۲۹ فروردین ماه جاری ۵۴ نیروی تخصصی این جمعیت در قالب ۱۱ تیم عملیاتی از ۱۰ شهرستان استان فارس جهت امدادرسانی به این استان اعزام شدند.

اعضای تشکیل دهنده هر یک از این تیم‌های عملیاتی ۵ نفره شامل نجاتگران متخصص سیلاب، اسکان اضطراری و تغذیه در بحران می‌باشند که با ۱۳ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و کامیونت و تجهیزات کامل عملیاتی ائم از موتور پمپ آب، اسکان و تغذیه اضطراری عازم مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • ناریجه؛ کترینگ و تهیه غذا در زمینه سفارش‌گیری غذای سازمانی
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فیلم | سیل در فرودگاه دبی پرواز ها را لغو کرد
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • گام‌های عملی درمان چاقی از دیدگاه طب ایرانی و تغذیه نوین