Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@08:55:14 GMT

حادثه سانچی مصیبت دردناکی برای همه ملت ایران بود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۰۹۱۲

حادثه سانچی مصیبت دردناکی برای همه ملت ایران بود

امام جمعه اصفهان گفت: در روایت داریم دو شخص ثواب شهادت می برند، اولی غریق و دیگری شخصی که زیر آوار بماند. این حادثه مصیبت دردناکی برای همه ملت ایران بود که آن را به خصوص به خانواده های آنها تسلیت می گویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: امام علی (ع) در خطبه متقین صفاتی را برای اهل تقوا بیان می کند و می فرماید، اهل تقوا کسانی هستند که روز را با ترس به شب می رسانند و شب را با شادی به صبح می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز را با ترس به شب می رسانند چون خداوند متعال به آنها دستور داده که از غافلان نباشند و همواره می ترسند در روز کارهایی کرده باشند که از یاد خداوند غافل باشند و شب را با شادی به صبح می رسانند به خاطر لطفی که خداوند به آنها انجام داده و یک روز دیگر عمر به آنها عطا کرده و خدماتی در راه خدا انجام دهند. انشاالله خداوند آنچنان به ما توفیق دهد که از غفلت ها وحشت داشته و شکرگزار نعمات خداوند باشیم.

وی افزود: خداوند می فرماید کسانی که از جن و انس از یاد و آیات ما غفلت دارند جهنم برای آنها آماده شده است. کسانی که عقل دارند، اما عقلشان درست کار نمی کند، چشم دارند اما حقیقت را نمی بینند و گوش دارند، اما حقایق را نمی شنوند. اینها همانند چهارپایان و بلکه بدتر هستند و اینها افرادی هستند که از عنایات، آیات و یاد خدا غافل اند.

طباطبایی نژاد  گفت: یکی از مواردی که باعث غفلت انسان از خدا می شود، رفیق بد است. انسان اثرپذیر است و موجودی است که خیلی چیزها مانند محیط خانه، پدر و مادر، استاد، معلم و مدرسه بر افکار و عقل او اثر می گذارد و او را تغییر می دهد و یکی از مهم ترین این موارد دوست است. لذا تعداد زیادی از روایات در مورد دوست یابی است. خوب است انسان دوست و رفیق داشته باشد، اما انتخاب دوست بسیار مهم تر است. دوست بد اثر بالایی روی انسان می گذارد و از نظر علمی هم ثابت شده که خیلی چیزها روی عقل و آداب فرد اثرگذار است و تجربه و مشاهدات هم این موضوع را ثابت می کند.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: در آیات ۲۷ تا ۲۹ سوره فرقان آمده است که روز قیامت روزی است که ظالم دو دست خود را می گزد و می گوید ای کاش با پیامبر، امت پیامبر و متدینین دوست می شدم و رابطه برقرار می کردم. وای بر من، ای کاش با فلانی دوست نمی شدم که مرا از یاد خدا غافل کرد، در حالی که اهل ذکر بودم.

وی افزود: در این آیه منظورخداوند از ظالم هر انسانی است که از حدود خود عدول کند و هر کاری که خلاف عدل انجام شود، ظلم است. به فرموده امام علی (ع) یکی از انواع افراد ظالم کسی است که به مافوق خود ظلم کند و از او اطاعت نکند.

به فرموده حضرت سلیمان انسان ها را می توان با هم فکرهایشان سنجید. امام علی (ع) نیز می فرماید اگر انسانی را نمی شناسی و نمی دانی دینش چیست، به دوستانش نگاه کن. اگر دوستانش اهل دین هستند، خودش نیز دیندار است و اگر دوستانش به دین خدا نبودند، آن شخص نیز بهره ای از دین خدا ندارد.

در روزهای گذشته ۳۲ نفر از خدمتگزاران به کشور و سربازان گمنام امام زمان (عج) در حادثه دردناک کشتی نفتکش سانچی به شهادت رسیدند. در روایت داریم دو شخص ثواب شهادت می برند، اولی غریق و دیگری شخصی که زیر آوار بماند. این حادثه مصیبت دردناکی برای همه ملت ایران بود که آن را به خصوص به خانواده های آنها تسلیت می گویم و امیدوارم خداوند به بازماندگان صبر هد.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین

آتش سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) با تلاش آتش نشانان بخیر گذشت و از بروز خسارت مالی سنگین جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش مشرق، در پی تماس پرسنل بیمارستان و گزارش آتش سوزی در انبار داروی بیمارستان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حمل دستگاههای تنفسی ایستگاه ۷۱ ساعت ۰۰:۲۵ روز گذشته رهسپار محل حادثه به خیابان مدنی جنوبی، بیمارستان امام حسین(ع) شدند.

عیسی عبدالپور، معاون منطقه شش عملیات در این باره گفت: آتش سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار رخ داده بود.

معاون منطقه شش عملیات در ادامه تصریح کرد: این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ متر مربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می کشید.

وی درباره روند عملیاتی آتش نشانان گفت: نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاههای تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

عبدالپور خاطرنشان کرد: این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری های خاص گردد که با سرعت عمل و دقت بالای آتش نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

معاون منطقه شش عملیات در پایان افزود: آتش نشانان ضمن عملیات مهار آتش پس از انجام لکه گیری و انجام عملیات تهویه(تخلیه دود و جایگزینی هوای تمیز) در ساختمان انبار داروی بیمارستان، ایمن سازی موقعیت و تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود پایان دادند.

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • (ویدئو) سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است