Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: آذربایجان شرقی جایگاه بسیار خوبی نسبت به سایر استان ها در خصوص رعایت حقوق کودکان دارد و در خیابان های این استان کودک متکدی و کودک کار دیده نمی شود و باید تجربیات تبریز در تهران به کار گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناخبر،  نشست برنامه‌های کنوانسیون حقوق کودک صبح امروز  با حضور معاون وزیر دادگستری در تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در این نشست با بیان این‌که 23 میلیون نفر از جمعیت کشور را کودکان (افراد زیر 18 سال) تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: یکی از رویکردهایی که در مسیر احقاق حق کودکان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد حرکت در مسیر حق مدارانه به جای نگاه دلسوزانه است.   محمود عباسی با بیان اینکه بر اساس این کنوانسیون، مجموعه ای از ارزش‌ها و حقوقی مطرح می‌شود، افزود: بهترین ساز و کار برای پرداختن به این کنوانسیون، انتخاب مرجع ملی به عنوان مجری آن است.   دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: برای ایجاد مراجع استانی هم باید اقداماتی صورت گیرد که دفا‌تر بانوان و خانواده استانداری‌ها بهترین گزینه به عنوان مرجع این کنوانسیون است.   وی با بیان اینکه این مرجع، سند ملی حقوق کودک را در سال 94 تصویب کرد، خاطرنشان کرد: بر اساس این سند، وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه حقوق کودک تدوین و در افق 1400 برنامه ارائه شده است.   عباسی گفت: کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران یک قانون مصوب مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده و جزو اسناد بالادستی و قوانین حقوقی است.   وی ادامه داد: آذربایجان شرقی جایگاه بسیار خوبی نسبت به سایر استان ها در خصوص رعایت حقوق کودکان دارد و در خیابان های این استان کودک متکدی و کودک کار دیده نمی شود.   معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه باید تجربیات تبریز در تهران به کار گرفته شود گفت: سامان‌دهی کودکان به معنی برنامه عمیق دراز مدت است تا این کودک بعد از مدتی دوباره به خیابان بازنگردد.   وی ادامه داد: انسداد تحصیلی در ایران شایسته نیست و باید آموزش کودکان و افراد بازمانده از تحصیل مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.   دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک همچنین از برگزاری اولین جشنواره حقوق کودک با عنوان «سلام» در سال آینده خبر داد و گفت: این جشنواره در قالب پایان نامه، فیلم، گزارش و مقاله برگزار خواهد شد و برای انگیزه دهی دستگاه‌های متولی و میدان دادن به سازمان‌های مردم نهاد است.   معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک باید برش‌های استانی مطرح شود تا وظایف استان‌ها مشخص شود.   رحیم شهرتی فر افزود: منشور حقوق بشر و حقوق کودک که تدوین و ابلاغ شده است، در راستای عمل به وظیفه اسلامی هم محسوب می‌شود.   وی با بیان اینکه ۶۳۰ سازمان مردم نهاد در استان فعال است، ادامه داد: به دنبال تدوین سند حقوق شهروندی برای دانش آموزان هستیم، ضمن اینکه باید ساز و کار لازم برای عمل به حقوق شهروندی به صورت شفاف مشخص و اعلام شود تا امکانات و اعتبارات لازم بر اساس آن توزیع شود.   شهرتی فر با اشاره به رسیدگی به کودکان کار در استان گفت: متاسفانه در زمینه کودکان کار باندهای خطرناکی تشکیل شده که کودکان را از شهرهای دیگر اغفال کرده و به تبریز می‌آورند.   وی اظهار کرد: بسیاری از کودکان کار که جمع آوری می‌شوند، ساکن مستمر در استان نیستند و به صورت وارداتی در استان حضور دارند.   معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: کودکان کار موجود در سطح شهر تبریز غیر بومی هستند که توسط افراد مجرم سازمان‌دهی می‌شوند.   انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند