Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی شامل غرق شدن کامل نفتکش سانچی، مشخص شدن میزان حقوق و عیدی کارمندان، اعلام رشد اقتصادی، نحوه دریافت وام کارآفرینی، گزارش گرانی کالاها، دریافت عوارض گاز با نام جدید، بررسی شرایط کسبه پلاسکو در یکسالگی این حادثه را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی شامل غرق شدن کامل نفتکش سانچی، مشخص شدن میزان حقوق و عیدی کارمندان، اعلام رشد اقتصادی، نحوه دریافت وام کارآفرینی، گزارش گرانی کالاها، دریافت عوارض گاز با نام جدید، بررسی شرایط کسبه پلاسکو در یکسالگی این حادثه را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوایل هفته گذشته وزیر کار در مورد وضعیت نفتکش سانچی گفت: صبح امروز با انفجار مجدد در نفتکش امکان جستجوی خدمه متوقف شده و عملا کشتی سانچی غرق شده است.

در این میان مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: نفتکش سانچی به طور کامل غرق شد و عملیات امداد رسانی در روز جاری به علت انفجارهای رخ داده امکان پذیر نبوده است.

بعد از گذشته چند روز از غرق شدن نفتکش سانچی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست خبری در مورد جزییات عملیات نجات دریانوردان گفت: هیچ قصوری از طرف چینی در قضیه خاموشی و نجات دریانوردان برای ما محرز نشده است.

به علاوه معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به صرف زمان یک ماهه برای بررسی دقیق جعبه سیاه نفتکش سانچی گفت: در حال مهیا کردن شرایط و سپری کردن مراحل حقوقی برای انتقال لاشه کشتی به نزدیکترین مکان ممکن و بررسی زوایای داخلی آن هستیم.

همچنین مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: پس از دریافت نمونه ها با هماهنگی کنسولگری کشورمان در چین پیکرهای سه تن از جان باختگان به میهمن انتقال خواهد یافت.

این در حالی است که با توجه به افزایش 10 درصدی حقوق و محاسبه تغییر ضریب حقوق برای سال آینده، میزان عیدی کارکنان دولتی 930 هزار تومان پیش بینی شده که در این صورت بازنشستگان کشوری نیز همین میزان عیدی دریافت خواهند کرد.

 معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باتوجه به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار به منابع صندوق توسعه ملی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات را برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری در نظر گرفته است.

میانگین مصرف بنزین کشور از ابتدا دی ماه تا ۲۶ این ماه حدود ۶درصد رشد داشته است.

براساس گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به 22 دی ماه، قیمت 4گروه خوارکی چون میوه و سبزی نسبت به هفته گذشته گران شد و قیمت برنج و گوشت گوسفندی ثابت ماند.

در این بین گزارش دریافت عوارض گاز با نام هزینه خدمات مستمر جدیدترین اظهارات مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بود که مبلغی به آن افزوده نخواهد شد، این در حالی است که مشترکین از افزایش چند برابری عوارض شهرداری و گازرسانی در قبوض خود خبر داده اند.

آمار‌های اقتصادی منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که رقم نقدینگی در یک سال منتهی به آبان ماه سال ۹۶ با رشد ۲۲.۶ درصدی روبرو بوده است.

 بررسی آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که رقم صادرات با کاهش 6 درصدی در وزن و 2 درصدی در ارزش دلاری روبرو بوده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در آذر ماه سال جاری آتا ایر، بالاترین میزان تاخیر را برای خود به ثبت رسانده و در این میان ایرلاین آسمان با  1028 پرواز رکورد دار بیشترین تعداد پرواز بوده است.

براساس محاسبات مقدماتی از سوی بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور به قیمت‌های ثابت سال ۹۰ در شش ماهه اول سال رقم ۴.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 شایان ذکر است، رئیس سابق سندیکای آسانسور و پله برقی ایران گفت: خرید یک آسانسور ایمن و مطلوب برای یک آپارتمان ۶ طبقه با ظرفیت ۶ نفر حدود ۷۰ میلیون هزینه بر است.

با توجه به یکسالگی حادثه پلاسکو رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه اسقرارکسبه پلاسکو در مجتمع میلاد نور خواست خود کسبه بود،گفت: در ابتدا مقرر شده بود که کسبه از سوی بنیاد مستضعفان در ساختمان هایی که در سه نقطه از تهران که متعلق به خود بنیاد بودند مستقر شوند.

این در حالی است که تغییر قیمت گوشی تلفن همراه به دلیل ضریب نفوذ بالا در میان افراد جامعه حساسیت ویژه ای دارد که در ماه های گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار و اجرای طرح رجیستری دستخوش تغییر شد.

سرانجام با پیگیری‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی قیمت های محصولات لبنی که خودسرانه افزایش یافته بود به قیمت قبل برگشت امری که موجب نارضایتی شرکت‌های لبنی شد.

بسته‌های اقتصادی خبرگزاری میزان از بازار:

بسته اقتصادی خبرگزاری میزان در تاریخ بیست و سوم دی ماه

بسته اقتصادی خبرگزاری میزان در تاریخ بیست و چهارم دی ماه

بسته اقتصادی خبرگزاری میزان در تاریخ بیست و پنجم دی ماه

بسته اقتصادی خبرگزاری میزان در تاریخ بیست و ششم دی ماه

بسته اقتصادی خبرگزاری میزان در تاریخ بیست و هفتم دی ماه

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری، دامنه مزد قانونی کارگران در سال‌جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.

 کارگران حداقل بگیر محروم از مزایا اندکی بیش از ۷ میلیون تومان دریافتی دارند و کارگران باسابقه، مدیران و متخصصان حوزه کارگری می‌توانند بنا به وضعیت اشتغال، تأهل، تعداد فرزند، سابقه اشتغال، سختی کار، مزد رتبه، فوق‌العاده‌های خاص و... تا ۷ برابر حداقل مزد یعنی حدود ۵۰ میلیون تومان مزد بگیرند. البته در بخش خصوصی، امکان پرداخت بیش از این رقم نیز وجود دارد و کارفرمایان این بخش باید ضمن اجرای مصوبه دستمزد نسبت به افزایش مزد و مزایا در قالب پیمان‌های دسته‌جمعی پس از تأیید وزارت کار اقدام کنند؛ اما سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی نمی‌تواند بیش از ۵۰میلیون تومان باشد.

دیگر خبرها

  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند