Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – مقام های آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که واشنگتن قصد دارند تا سال 2019 دفتر سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی را به ساختمان کنسولگری این کشور در قدس منتقل کند.

به گزارش روسیا الیوم و به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، مقام های بلندپایه آمریکا افزودند: دولت آمریکا قصد دارد تا پایان احداث سفارتخانه آمریکا در قدس، دفتر «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی را به مقر کنسولی این کشور در منطقه «آرنونا» واقع در جنوب قدس اشغالی منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، فریدمن به دولت آمریکا پیشنهاد کرده است تا زمان تکمیل سفارتخانه آمریکا در قدس کادر سفارتخانه از تل آویو به مقر کنسولی آمریکا در قدس منتقل شوند؛ اما رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا خواستار تاخیر انتقال سفارت به قدس تا زمان تکمیل بنای سفارتخانه در این شهر به دلایل امنیتی شده است.
این در حالی است که پیش تر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود، واشنگتن پیش از پایان 2018 سفارت خود را قدس منتقل خواهد کرد، اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رد این اظهارت گفته بود تاریخ انتقال سفارت طی یک سال آینده نیست.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه 15 آذر فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را امضا کرد.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
شبک**9365**1708**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: علیرضا ارشادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه روند سرکوب دانشجویان در آمریکا اظهار کرد: دولت آمریکا به جای اینکه ندای حق طلبی جامعه دانشگاهی را گوش دهد، با فشار و لابی‌گری رژیم صهیونیستی اقدام به سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاهی حامی فلسطین می‌کند.

وی افزود: نقض قوانین ورود نیروهای نظامی به دانشگاهی در حالی در آمریکا صورت می‌گیرد که در ناآرامی‌های سال گذشته، وزارت علوم اجازه ورود نیروهای امنیتی را به دانشگاه را نداد،‌ این موضوع نشان می‌دهد که دانشجو، استاد و عالمان علمی و دینی جایگاه بسیار والایی در نظام جمهوری اسلامی دارند، این الگوی احترام به صورت یک قانون درآمده است.

زلفی گل با بیان اینکه فریاد حق طلبی دانشجویان امروز در تمام نقاط جهان شنیده می‌شود و هر روز در اخبار برگزاری راهیپمایی در دانشگاهای جهان مخابره می‌شود، عنوان کرد: این ندای حق‌طلبی مانند حرکت امام حسین(ع) در کربلا ماندگار خواهد بود و نمی‌توان جریان حق طلبی را سرکوب کرد.

وی تصریح کرد: برخورد قهری با دانشجویان تأثیر منفی بر افکار عمومی جهان خواهد داشت و دامنه حمایت از دانشجویان را فراگیر خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد