Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناتوی عربی زود به ثمر نشست! وقتی یک تاجر کاباره دار مثل ترامپ ، با رئیس یک قبیله بدوی مانند شیخ سلمان، قرار یک کار راهبردی را می گذارند، نتیجه همین می‌شود که می‌بینید. به گزارش جهان نيوز، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت: ناتوی عربی زود به ثمر نشست! وقتی یک تاجر کاباره دار مثل ترامپ ، با رئیس یک قبیله بدوی مانند شیخ سلمان، قرار یک کار راهبردی را می گذارند، نتیجه همین می شود که می بینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اول جیب گشاد عربستان را در حد 400 میلیارد دلار می زنند و بعد هم شورای همکاری نیم بند خلیج فارس به هم می ریزد. شده حکایت صفرا فزودن سرکنگبین.

قرار بود با دادن نیمی از همه اندوخته چند ده سال اخیر عربستان، اندکی از اضطراب شکست های پشت سر هم آل سعود در عراق و سوریه و لبنان _ و این آخر سری بحرین و یمن _ کاسته شود. اما جوهر توافق ناتوی عربی خشک نشده، قطر که وارد بازی نشده و نخواسته بود زیر بار قبیله شیخ سلمان برود، لگدی تحقیر آمیز روانه دولت عربستان کرد.

این درگیری البته احتمالا تاثیر ناگوارتری برای سعودی ها در جنگ مغلوبه عراق و سوریه و یمن خواهد داشت. حکایت ناتوی عربی و اتفاقات پس از آن، شبیه توپخانه ساختن آن وزیر چاپلوس و کلاهبردار است که به شاه می گفت با این توپ می توانیم پایتخت دشمن را بزنیم. اما وقت شلیک، لوله توپ ترکید و در جا چند نفر کشته شدند و سر و صورت وزیر هم سیاه شد. جناب وزیر اما کم نیاورد و گفت قربان عنایت دارید؛ توپی که با ما این کار را کرده باشد، ببینید با دشمن در فتلفورت چه کرده است! ... حالا حکایت ناتوی عربی است که مقابل چشم شیخ سلمان ترامپیده است. قطر روزگاری شریک برخی پروژه های منطقه ای سعودی بود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز چهارشنبه در پیامی به به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی امنیت ملی نوشت: همانگونه که مستحضرید در مسیر تحقق «وعده صادق» فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) و مطالبه ملت رشید ایران در پاسخ پشیمان کننده به اقدام نامشروع و تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هدایت‌های حکیمانه جنابعالی به عنوان رئیس این شورا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هماهنگ و دقیق با اجرای عملیاتی غرور آفرین، پاسخی تنبیهی به این رژیم جعلی و حامیان آن داده و نمایشی از اقتدار و غرور ملی را به منصه ظهور رسانده و بارقه ای از امید را در دل آزادگان جهان به ویژه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین شعله ور ساختند.

وزیر دفاع افزود: بی شک آنچه به عنوان نکته متمایز و ممتاز این عملیات حماسی تجلی یافت هماهنگی کامل دولت انقلابی و مردمی و نیروهای مسلح پر افتخار بود که تصویری با شکوه از عزت و حکمت را در سایه امدادهای الهی به نمایش گذارد و بفرموده جنابعالی جلوه همراهی و همگرایی دیپلماسی و میدان را متجلی ساخت.

سرتیپ آشتیانی ادامه داد: برخود لازم می‌دانم مراتب قدردانی مجاهدان و تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی ایران اسلامی را از حمایت‌های بی دریغ، راهبردی و همه جانبه جناب عالی به حضور تقدیم کرده و از خداوند تبارک و تعالی در سایه فرماندهی معظم کل قوا، عزت، اقتدار و سربلندی را برای ملت شریف ایران اسلامی مسالت می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • ببینید | حکایت پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی
  • میدل‌ایست‌آی: نتانیاهو قمار کرد اما ضربت راهبردی از ایران خورد
  • قتل همسر اول به خاطر ازدواج دوم
  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود
  • جنگ ستارگان انریکه و ژاوی در بارسلون/ مادرید‌ی ها به لانه زنبور‌ها قدم می‌گذارند