Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: به دنبال پیگیری‌های انجام شده، به زودی این خانواده‌ها تحت پوشش اداره امور ایثارگران شهرداری تهران قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی داوری در حاشیه برگزاری مراسم اولین سالگرد شهدای حادثه پلاسکو اظهار کرد: یک سال از حادثه تلخ پلاسکو می‌گذرد و ما جوانان عزیزی را در این حادثه از دست دادیم و این اتفاق همه را متاثر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحمل این فقدان دشوار است و برای خانواده این عزیزان از خداوند طلب صبر دارم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین پیگیری‌های او برای اینکه خانواده شهدای پلاسکو تحت پوشش بنیاد شهید یا اداره امور ایثارگران شهرداری تهران قرار گیرند به چه نتیجه‌ای رسیده است، توضبح داد: بحث اداره امور ایثارگران که مربوط به داخل مجموعه شهرداری است، پیگیر هستم و امیدوارم به زودی خانواده شهدای پلاسکو تحت پوشش قرار گیرند. در مورد بنیاد شهید نیز یکی از اصلی‌ترین کارهای من از زمان حضور به عنوان مدیرعامل، پیگیری همین موضوع است و امیدوارم که این مسئله به نتیجه برسد.

وی در مورد برخی الزاماتی که گفته می‌شود برای تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن خانواده‌های شهدای پلاسکو باید انجام شود، گفت: برای همین موضوعات پیگیر هستم و مکاتباتی صورت گرفته است. البته بحث قانونی در این زمینه وجود دارد و به هر حال ما نمی‌توانیم فراتر از قانون اقداماتی انجام دهیم.

داوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایمنی برای ساختمان جایگزین پلاسکو مورد اهمیت قرار می‌گیرد، اضافه کرد: نه فقط برای ساختمان جایگزین پلاسکو، بلکه برای هر ساختمان شش طبقه و بالاتر و یا هر ساختمان تجاری دیگر الزاما باید طرح‌ها و دستورالعمل‌های سازمان آتش نشانی مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در مورد اینکه گفته می‌شود ساختمان تجارت جهانی فردوسی که برخی از کسبه پلاسکو در آن حضور دارند، نیز مشکلاتی از نظر ایمنی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر از جزئیات آن اطلاع دقیقی ندارم، اما اگر این ساختمان ناایمنی داشته باشد، حتما پرونده آن در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد و کارشناسان ما نه تنها به این ساختمان بلکه تمام ساختمان‌های تجاری و صنعتی شهر مراجعه و وضعیت ایمنی را ارزیابی می‌کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

 به نقل از شهرداری قم،سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی اظهار داشت: شب گذشته دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲۳:۲۲ آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در بلوار جمهوری اسلامی به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۵ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۸ نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند، افزود: واحدهای عملیاتی بلافاصله به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه منفی ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیرهای خروج را مسدود کرده بود، ابراز کرد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

به گفته سجادی، در این حادثه یک نفر از آتش‌نشانان دچار دودزدگی و مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد
  • مانور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت
  • انجام ۶۵ مورد ماموریت آتش‌نشانی در شهرکرد