Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن گفت: تست گرم قطارهای ترانزیت کریدور ایران - چین نشان داد حمل بار از مسیر ریلی، کمتر از یک سوم مسیر دریا زمان می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، سید مصطفی داودی اظهار داشت: حمل بار از طریق ریل از بندر شانگ‌های در چین تا کشورمان حدود ۱۱ تا ۱۵ روز زمان می‌برد درحالیکه حمل بار از طریق دریا و جاده بیش از ۵۵ روز به طول می‌انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه چین بزرگترین شریک تجاری کشورمان است، مذاکرات برای ایجاد کریدور ریلی چین - ایران از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و به دفعات، جلسات هماهنگی زیادی بین ایران و چین و همچنین با کشورهای طول مسیر یعنی قزاقستان و ترکمنستان برگزار شد تا در نهایت، در سال ۲۰۱۷ به تعرفه‌های مشترک دست یافتیم.

داودی گفت: در اواخر سال ۲۰۱۷، سه قطار تجاری از چین به سوی ایران حرکت کرده و بار خود را در مقصد، تحویل صاحبان بار دادند. مدت زمان سیر این قطارها با توجه به اینکه مبدا بار ها، شهرهای مختلف چین بود بین ۱۱ تا ۱۵ روز بود و با توجه به مسیر ۱۱ هزار کیلومتری، هر قطار روزانه بیش از ۸۵۰ تا هزار کیلومتر مسیر را طی کرده است.

داودی همچنین در خصوص مذاکره با صاحبان بارهای بزرگ و تجار تصریح کرد: هم اکنون با دو خودروساز بزرگ کشور که مبدا بارهای عمده آن‌ها چین است مذاکراتی داشته ایم که امضای تفاهمنامه با یک خودروساز در مراحل نهایی است و با خودرو ساز دیگر هم درحال مذاکره ایم.

وی در مورد تعرفه‌ها نیز یادآور شد: تعرفه حمل بار از طریق ریل، کاملا در مقایسه با حمل و نقل دریایی؛ رقابتی و اقتصادی است چراکه هم زمان تحویل بار به یک سوم کاهش می‌یابد و هم تعرفه‌ها بیشتر از حمل و نقل دریایی نیست ضمن اینکه تعرفه‌ها هم قابل مذاکره با صاحبان عمده بارهای خاص است.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ترانزیت بار را یکی از مزیت‌های مهم کشور دانست و تاکید کرد: ترانزیت ریلی هم برای راه آهن و هم برای صاحبان بار، صرفه و اقتصادی دارد ضمن اینکه با توجه به مسایل زیست محیطی و افزایش امنیت در ریل و کاهش مخاطرات و حوادث جاده ای، برای اقتصاد کشور هم به صرفه است ضمن اینکه منافع مادی هر یک تن ترانزیت بین المللی کالا، ۲.۵ برابر جابجایی بار در داخل کشور است.

وی در خصوص تداوم استفاده از این کریدور گفت: وظیفه اصلی راه آهن بازگشایی و ایجاد کریدور بود که به خوبی انجام شد چراکه هم وضعیت تعرفه‌ها شفاف و مشخص است و هم دولت‌ها و راه آهن‌های کشورهای مسیر کریدور، تعهدات خود را پذیرفته اند، اما استفاده کم یا زیاد از این مسیر، بستگی به تجار و صاحبان بار دارد.

داودی افزود: معتقدم با توجه به اقتصادی بودن و مزیت‌های نسبی این کریدور، بازرگانان و صاحبان بار بخصوص در بخش خصوصی استقبال زیادی از آن خواهند کرد ضمن اینکه راه آهن هیچ محدودیتی در پشتیبانی و سیر قطار در این کریدور با توجه به خواست تجار و صاحبان بار نخواهد داشت.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن همچنین درباره ادامه کریدور چین - ایران تا اروپای مرکزی و غربی ادامه داد: زیرساخت‌های این کریدور هم اکنون آماده است، اما در طول مسیر، بازیگران و دولت‌های زیادی وجود دارند و ما به عنوان یکی از این بازیگران، مذاکرات زیادی با کشورهای طول مسیر بخصوص کشور ترکیه و آلمان داشته ایم تا بار از چین به اروپا برسد و امیدوارم در سال جاری میلادی، این کریدور از چین تا اروپا ادامه سیر دهد.

وی ایجاد کریدور جنوب - غرب را یکی دیگر از برنامه‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: با راه اندازی این کریدور، حجم عظیمی از صادرات هندوستان از مسیر ایران تا جمهوری آذربایجان و از آنجا به کشورهای آسیای میانه و اروپا خواهد رفت و سیر باری که حدود ۶۰ روز از هند تا اروپا طول می‌کشد را به شدت کاهش می‌دهد.

داودی در پایان گفت: در فاز اول راه اندازی این کریدور، قرار هست کالا به بندرعباس حمل شده و از آنجا از طریق ریل به جمهوری آذربایجان و سپس به اوکراین و لهستان و اروپای مرکزی و غربی فرستاده شود یا به آسیای مرکزی و آسیای میانه حمل شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی این کشور که قرار بود برای کمک به برپایی یک بندر موقت در نزدیکی غزه به مدیترانه شرقی برود، به دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور از ماموریت خارج شده و به پایگاه خود بازگشته است.

 

این سخنگو گفت کشتی باری «جان بوبو» متعلق به نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در مسیر مدیترانه شرقی برای تحویل تجهیزات و نیرو‌های موردنیاز در ساخت پایگاه، در اتاق موتور این کشتی آتش‌سوزی ایجاد شده است.

 

به گفته پنتاگون، مشخص نیست که این تاخیر پیش‌آمده ساخت پایگاه انتقال کمک‌ها را چه مقدار به تاخیر می‌اندازد. پیش‌ازاین پنتاگون اعلام کرده بود که ساخت این پایگاه در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به پایان خواهد رسید.

 

سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده در ادامه گفت: «خدمه کشتی ناچار به تخلیه منطقه حریق شده و با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشان آتش را اطفا کردند. این سانحه هیچ تلفاتی نداشته است.»

به گفته مقامات آمریکایی، دلیل آتش‌سوزی هنوز روشن نیست و کشتی برای تعمیرات با استفاده از تنها یک موتور به بندر جکسون‌ویل در آمریکا بازگشته است.

به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از مسیر زمینی، ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه دریایی در غرب غزه ایجاد کند تا کمک‌های ضروری از این مسیر به مردم غزه تحویل داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • نظم جدید در غرب آسیا با نقش‌آفرینی ایران
  • بارندگی مسیر گُشت به سراوان را بست
  • خط قرمز ایران روی رویای خاورمیانه جدید و کریدور IMEC
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی