Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:40:09 GMT

وظیفه اصلی نماز جمعه تبیین و روشنگری است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۱۴۸۸

وظیفه اصلی نماز جمعه تبیین و روشنگری است

زنجان - ایرنا - امام جمعه خرمدره گفت: وظیفه اصلی نماز جمعه تبیین و روشنگری است که باعث هوشیاری مردم در برابر توطئه دشمنان می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر خرمدره با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و تسلیت حادثه نفتکش سانچی، افزود: حضرت زینب (س) بانوی ایثار، شجاعت، عبادت، ادامه‌دهنده و روشنگری کننده راه امام حسین(ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به معرفی ریاست جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اظهار کرد: وظیفه اصلی نماز جمعه تبیین است و سه عنصر مهم در نماز جمعه قوت در برگزاری، صداقت با مردم و رابطه مستقیم با مردم است که باعث هوشیاری مردم می شود امید است با این انتصاب فصل جدیدی برای 900 تریبون نماز جمعه کشور آغاز شود.
امام جمعه خرمدره با اشاره به روز غزه، ادامه داد: امام (ره) درباره غزه می فرماید اگر مسلمین مجتمع بشوند و هرکدام یک قطره بر روی اسرائیل بریزند اسرائیل را آب می برد و اتحاد علاج این واقعه است.
وی با اشاره به نا امید شدن دشمنان از جنگ سخت علیه ایران، تصریح کرد: رهبری تاکتیک جدید دشمن را شایعه پراکنی برای تغییر افکار عمومی عنوان می کند و جنگ و شورش و کودتا که از اول انقلاب داشته ایم به جنگ نرم رسیده است و امید دشمنان از جنگ نرم و شایعه سازی جدایی مردم از نظام است.
حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: نا امید کردن مردم از نظام، نابود کردن اعتقادات و ایمان مردم، مانع تراشی برای حل مشکلات معیشتی از دیگر اهداف دشمنان در جنگ نرم است.
وی با اشاره به تحریم جدید آمریکا، تاکید کرد: تحریم های جدید آمریکا و پیگیری برای اصلاح برجام نشان دهنده این است که اعتماد و امید به آمریکا خسارت محض است.
امام جمعه خرمدره بیان کرد: دولتمردان آمریکایی انسان هایی به دور از شرافت هستند و ایرانیان را حامل ژن دروغ گویی می دانند در حالی که در روزهای اخیر ترامپ مردمان یک قاره را به عنوان کثافت خانه معرفی می کند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به دیدار 19 دی ماه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مطالبات رهبری از مسئولان توجه به دشمنی دشمنان، غافل نشدن از ضعف های داخلی، دفاع از حقوق ملت و مظلومین، تمرکز بر مشکلات مردم، با هم بودن و هم افزایی، معیار دانستن قانون و تسلیم در برابر آن و انتقاد منصفانه به دور از سیاه نمایی و توجه به مسئله اشتغال و تولید است.
وی یاد آور شد: مطالبه رهبری از مردم عدم باور شایعات و اشاعه و تکرار آن، لزوم کمک به مسئولان و نظارت بر مسئولان است و مردم بدانند که رهبری از مشکلات مردم آگاه است.
امام جمعه خرمدره افزود: ولنگاری در فضای مجازی مشهود است و این فضا به دست بیگانگان اداره می شود ، 8000 کانال غیر مجاز را قوه قضائیه معرفی کرده است که هنوز وزارت ارتباطات فعالیت آن ها را سد نکرده است امیدواریم که اقدام عملی در این مورد انجام دهد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان، روحانیون و قشر‌های مختلف مردم، امام جمعه جدید شهر میانرود شهرستان دزفول معرفی شد. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در این مراسم گفت: امام جمعه محور وحدت و تحول یک منطقه است.

وی افزود: وقتی مسئولان، مردم و امام جمعه در کنار یکدیگر باشند تلاش می‌کنند که مشکلات را کاهش بدهند.

در این مراسم با تقدیر از خدمات حجت الاسلام سید طاهر حمیدی، امام جمعه پیشین، حجت الاسلام سید احمد علوی اصل به عنوان امام جمعه جدید شهر میانرود معرفی شد. 

در حاشیه این مراسم، جمعی از مردم شهر میانرود با حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور