Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- تند باد با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در شهرستان‌ روانسر به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، لحظاتی پیش تند باد با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در روانسر به ثبت رسید.

 بر اساس اعلام هواشناسی، متعاقب وزش این باد (جنوب شرقی ) گرد و خاک عراقی به منطقه نفوذ خواهد کرد.

 پیش بینی میگردد، شدت وزش باد از غروب ببعد کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تندباد در قصرشیرین و سرپل ذهاب نیز باعث واژگونی چند کانکس و برچیده شدن چادرهای اسکان موقت زلزله زدگان شد.

مسئول هواشناسی سرپلذهاب گفته است: وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در سرپلذهاب ثبت شده است و روند وزش باد شدید تا غروب امروز ادامه دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت چرخش زمین کم شده است؟

به گزارش خبرآنلاین، به نظر می‌رسد که تغییر اقلیم در حال بر هم زدن زمان است.

به نقل از ایسنا، ذوب شدن یخ‌های قطبی به دلیل گرمایش جهانی، بر چرخش زمین تأثیر می‌گذارد و می‌تواند بر زمان‌سنجی دقیق نیز تأثیرگذار باشد.

این سیاره نه قرار است متوقف شود و نه قرار است آن قدر سرعت بگیرد که همه به فضا پرتاب شوند اما زمان‌سنجی، یک علم دقیق در جامعه‌ مجهز به فناوری پیشرفته است. به همین دلیل، انسان‌ها بیش از نیم قرن پیش با مشاهده کردن تغییرات جزئی در چرخش زمین مجبور شدند مفهوم «ثانیه کبیسه» را ابداع کنند.

تغییرات اقلیمی اکنون این محاسبات را پیچیده‌تر کرده‌اند. تنها در چند سال آینده ممکن است لازم باشد یک «ثانیه کبیسه منفی» در تقویم وارد شود تا چرخش سیاره با ساعت هماهنگ جهانی تطابق یابد.

«دانکن آگنیو»(Duncan Agnew) ژئوفیزیک‌دان «دانشگاه کالیفرنیا، سن‌دیگو»(UCSD) گفت: گرمایش جهانی در واقع به طور قابل اندازه‌گیری بر چرخش کل زمین تأثیر می‌گذارد. اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند که پیشتر اتفاق نیفتاده‌اند.

مشکل اصلی در زمان‌سنجی

زمان‌سنجی به طور سنتی یک مبنای نجومی داشته است. زمین نوعی ساعت است. در زمان‌های ساده‌تر، سیاره یک دور کامل روی محور خود می‌چرخید و همه آن را یک روز می‌نامیدند.

با وجود این، متخصصان حوزه فناوری به دنبال سطوح دشواری از دقت هستند. ساعت‌های اتمی در حال حاضر به ما می‌گویند که ساعت چند است. هدف افرادی که می‌خواهند کارها را دقیقا درست انجام دهند، این است که مطمئن شوند زمان اتمی کاملا با زمان نجومی هماهنگی دارد. برای مثال، ماهواره‌های مجهز به GPS باید دقیقا بدانند که زمین زیر آنها کجاست و دقیقا چه ساعتی است تا شما را به‌ طور دقیق از خانه‌ به مقصد برسانند.

اما زمین با سرعت کاملا ثابت نمی‌چرخد. سیاره ما در یک رقص گرانشی پیچیده با ماه، خورشید، جزر و مد اقیانوسی، جو خود و حرکت هسته جامد درونی است.

اگنیو خاطرنشان کرد که هسته زمین برای بررسی دقیق در دسترس نیست و کمی شبیه به یک جعبه سیاه است. ژئوفیزیک‌دانان با حفاری در مناطق معینی از کف دریا می‌توانند جزئیاتی را در مورد فضای داخلی سیاره درک کنند. سال گذشته گزارش شد که دانشمندان، تغییراتی را در چرخش زمین تشخیص داده‌اند و به نظر می‌رسد این تغییرات با نوسانات ۷۰ ساله در چرخش هسته مطابقت دارند.

زمانی که دانشمندان سعی دارند آنچه را که زمین در هر لحظه انجام می‌دهد توصیف کنند، باید شیب و لرزش زیادی را در نظر بگیرند.

جهش یافتن

سرعت زمین دیگر کند نمی‌شود. در واقع، زمین کمی سرعت گرفته و از پایان سال ۲۰۱۶، یک ثانیه کبیسه اضافه نشده است.

ذوب شدن یخ‌های قطب جنوب و گرینلند، آب ذوب‌شده را به سمت استوا منتقل می‌کند. این فرآیند، برآمدگی استوایی سیاره را افزایش می‌دهد. در همین حال، زمینی که توسط یخ فشرده شده است، در قطب‌ها بالا می‌رود و زمین کروی‌تر می‌شود. «جودا لوین»(Judah Levine) فیزیک‌دان «مؤسسه ملی استانداردها و فناوری»(NIST) که در این پژوهش شرکت نداشت، گفت: این دو تغییر در شکل سیاره، اثرات متضادی را بر چرخش آن دارند.

مقاله جدید اگنیو می‌گوید اگرچه هسته باعث می‌شود سیاره سریع‌تر بچرخد اما تغییرات شکل سیاره که ناشی از گرم شدن آب و هوا هستند، این روند را کند می‌کنند. اگنیو نوشت: بدون این اثر، شتاب کلی چرخش سیاره ممکن است به زمان‌سنج‌هایی نیاز داشته باشد که در پایان سال ۲۰۲۶، یک ثانیه کبیسه منفی را وارد کنند. به دلیل تغییرات آب و هوایی ممکن است این کار تا سال ۲۰۲۹ لازم نباشد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889149

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۸۶ تردد در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد
  • سرعت چرخش زمین کم شده است؟
  • وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس، ۹ فروردین
  • جو پایداری بر استان بوشهرحاکم است/ افزایش پوشش ابر از شنبه
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • پایداری شرایط جوی تا پایان هفته
  • بازدید روزانه ۲۰۰۰ گردشگر از قوری قلعه روانسر
  • رونالدو با سفینه فضایی‌اش پز داد! (عکس)‏
  • مقایسه دو جنگنده قدرتمند آمریکا/ عکس
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است