Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: امام جمعه موقت تهران گفت: دولت حاضر نشد تلگرام را محدود کرده و شبکه ملی را سراسری کند تا ما روی پای خودمان بایستیم و فرمان‌بردار بیگانگان نباشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی امشب در نخستین سالگرد آتش‌نشانان فداکار حادثه پلاسکو، شهیدان رضا شفیعی و بهنام میرزاخانی در حسینیه کریمه اهل‌بیت (ع) در دولت‌آباد شهرری، یاد و خاطره شهدای راه اسلام را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خداوند متعال برای تکامل و شکوفایی بندگان خود، بشر را به سختی‌های گوناگون دچار کرد؛ دنیا برای همه ما انسان‌ها فراز و نشیب دارد و ائمه اطهار (ع)، کارشناسان مسائل دنیوی بودند که هر کدام مشکلات را برای ما معرفی کردند تا ما از این دنیا گله‌مند نباشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایاتی، دنیا را خانه موقت با زیربنای بلا دانست و افزود: در دنیا کسی بی‌غم نخواهد بود؛ نوش‌های دنیا بدون نیش نیست. بعضی از ما از دور ناظر زندگی این و آن هستیم و در این تفکریم که آنان زندگی‌شان سراسر خوشی است؛ در صورتی که در احادیث قدسی به‌صراحت آمده که خداوند متعال می‌فرماید من راحتی را در بهشت قرار دادم و در دنیا هیچ اثری از این آرامش وجود ندارد و اگر با دقت بنگریم، خداوند بلا را آفرید تا ما را امتحان کند و با این آزمون افراد شایان را لایق بهشت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ صدیقی افزود: مرگ به هیچ عنوان انسان را نابود نخواهد کرد و در همه جا در کمین انسان است و حتی در برج‌های محکم هم مرگ به شما چنگ زده و کسی نمی‌تواند از این امر فرار کند.

وی تصریح کرد: هیچ استثنایی وجود ندارد؛ خدا مرگ و حیات را برای امتحان آفریده و در این امتحان سخت هر کسی رده‌اش بالاتر باشد، امتحانش مشکل‌تر خواهد بود.

دنیا دار بلاست

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: نحوه رفتار و کردار در اجتماع و خانواده برای همه جوامع امتحان است و استثنایی در سمت‌های بالای اجرایی، اداری، اجتماعی، سیاسی و حتی مقامات دو تابعیتی هم که در ایران ریاست می‌کنند، وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌ صدیقی گفت: در روایات به فشار و سختی قسم‌خورده و زندگی انسان‌ها را با سختی عجین شده دانسته‌اند؛ پس ما که به‌سوی خدا می‌رویم، اگر خداوند قرار است بهشتی را بدون زحمت به پدری که داغ شهید ندیده و زندان برای انقلاب نرفته و با مشکلات گوناگون نان حلال بر سر سفره نبرده تا قدرشناس باشد، بدهد؛ پس چرا دنیا را دار بلا دانسته‌اند.

وی به افرادی اشاره کرد که در دنیا خودشان را مسخره می‌کنند و یکایک آنان را برشمرد و گفت: کسی که زبانش استغفار بگوید و به عمل با نیش زبان، دروغ و حرام‌خواری گذران زندگی کند؛ کسی طالب بهشت باشد و سختی‌ها را تحمل نکند و کسی از آتش جهنم به خدا پناه ببرد، ولی از شهوات خودش نگذرد، به‌صراحت در احادیث و روایات نقل شده که خودشان را در دنیا تمسخر کرده‌اند.

دولت حاضر نشد شبکه ملی اینترنت را سراسری کند

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: جوانان باید جوانمردی را در سن جوانی رشد داده و احتیاط کنند و متوجه باشند که دولت حاضر نشد تلگرام را محدود کرده و شبکه ملی را سراسری کند تا ما روی پای خودمان بایستیم و فرمان‌بردار بیگانگان نباشیم.

حجت‌الاسلام‌ صدیقی، پیام‌رسان تلگرام را منبع فساد برای جوانان دانست و گفت: درست است بعضی‌ها در راستای ارتقای روند تجاری و اقتصادی از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند؛ ولی این تبادلات بدون هیچ نظارت و کنترل داخلی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پس جوانان باید در فضای مجازی مواظب باشد که وقتی به بهشت می‌اندیشند، باید با مشکلات و سختی‌ها، تحریم و شدائد بجنگند و خداوند متعال در راستای رویارویی با شدائد تأکید مؤکد کرده است.

امام جمعه موقت تهران اشاره به شهدای پلاسکو و ایثارگرانی کرد که خودشان را برابر آتش آب کردند تا عده‌ای زنده بمانند، افزود: کسی که خانه‌اش بیرون بیاید و هجرت الی الله داشته باشد و برای صله‌رحم و رفع گرفتاری انسانی در طول انجام این کار‌ها از دنیا برود، شهید محسوب می‌شود.

آتش‌نشانان مردم را در قبال ارزانی داشتن جانشان نجات می‌دهند

امام جمعه موقت تهران گفت: مرگ هیچ‌گاه خبر نمی‌کند؛ کسی که به قصد خدمت و خیر جانش را از دست بدهد، در روز قیامت ارزش می‌یابد.

حجت‌الاسلام‌ صدیقی ادامه داد: فردی که برای تأمین معاش خودش از خانه بیرون بیاید و با مرگ مواجه شود، مانند رزمنده‌ای در جبهه است و فردی در حال جهاد محسوب خواهد شد و کسی که برای نجات جان دیگری حتی یک نفر تلاش کند، مانند آن است که یک نسل را نجات داده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: مصادیق بارز این سخنان، همین آتش‌نشانان ما هستند که با تمام وجود و با آگاهی کامل از خطرات حاضرند مردم را در قبال ارزانی داشتن جانشان نجات دهند.

برچسب ها: کاظم صدیقی ، تلگرام ، جوانان ، دولت

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور: داوطلبان رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امروز تا یکشنبه ۱۲ فروردین۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیsanjesh.org  ثبت نام کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی سخنران یک مراسم مذهبی مهم شد
  • کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
  • مسکو: تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • برنامه های معنوی « شب قدر» اردبیل از شبکه های اجتماعی پخش می شود
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری
  • راهی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی
  • مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟