Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-19@11:42:11 GMT

گران‌ترین نژادهای سگ در جهان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۱۵۴۸

برترین‌ها – ترجمه از الهام مظفری: برای خرید برخی حیوانات باید هزاران دلار هزینه کرد. در این مطلب با نژادهایی از سگ آشنا می‌شوید که با قیمت‌های باورنکردنی خرید و فروش می‌شوند. این قیمت بالا می‌تواند به دلایلی مثلی ظاهر منحصر به فرد، هوش و استعدادی که دارند و یا نادر بودن آن‌ها باشد.

۱۰ – چاو چاو (Chow Chow)
این سگ که دهمین جایگاه را بین گرانترین نژادهای سگ دارد بین ۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار (۱۲ تا ۳۶ میلیون تومان) قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سگ نژاد باستانی چینی است که قدمت آن به ۳۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد. چاو چاو به عنوان سگ شکاری و نگهبان استفاده می‌شده است. اندازه آن متوسط است و سر بزرگ و پوزه گردی دارد و با زبان آبی-مشکی منحصر به فرد و ظاهر شبیه شیرش شناخته می‌شود. این سگ وفادار با ظاهر شاهانه خود یک نژاد واقعا منحصربفرد است. منشا چاو چاو در اصل شمال چین است. تصور می شود نگهبانان سنگی سنتی در مقابل معابد و مکان‌های بودایی با الهام از این سگ ساخته شده اند. چاو چاو یکی از معدود نژادهای سگ باستانی است که هنوز وجود دارد. یکی از نویسندگان مطرح می‌کند که چاو چاو ۲۰۰۰ سال پیش در چین یا ۳۰۰۰ سال پیش در شمال آسیا ظاهر شده و سپس به مغولستان، سیبری و سپس چین مهاجرت کرده است. برخی مورخان معتقدند چاو چاو ارتش مغول را در زمان حمله به چین و هم چنین اروپا و خاور میانه همراهی کرده است.      

۹ – فاروهاوند (Pharaoh Hound)

فاروهاوند سگ ملی مالت است که بین ۳ تا ۷ هزار دلار (۱۲ تا ۲۸ میلیون تومان) قیمت دارد. فارو هاند با چربی کمی که در بدنش دارد یکی از زیباترین سگ‌ها و ماهرترین جهنده ها است. بررسی DNA نشان می‌دهد که آن‌ها علیرغم نامشان هیچ ارتباطی با مصر باستان ندارند، هرچند یکی از افسانه‌های محبوب آن را از نسل سگ‌های شکاری مصر باستان می‌داند. برخی معتقدند که این نژاد شبیه تصویر سگ هایی است که روی دیوار مقبره‌های مصر باستان یافت می‌شود. این افسانه می‌گوید فارو هاوند‌ها توسط فنیقی‌ها به مالت آورده شده و ۲۰۰۰ سال است که در آن وجود دارند.

آن‌ها سگ‌های باهوش و گاهی اوقات لجباز و بسیار مستقلی هستند که دستورات تکراری خیلی زود خسته شان می‌کند. این سگ به طور سنتی برای شکار خرگوش در جزایر مالت استفاده می‌شده اند. فارو هاوند در نگاه اول هم ظریف و زیبا و هم قدرتمند و ورزشکار به نظر می‌رسد. آن‌ها بدون داشتن عضلات بزرگ و حجیم، قدرتمند هستند. چشمان این نژاد بادامی، تیز، هوشیار، باهوش و کهربایی رنگ است و گردن بلند و لاغر و عضلانیشان قوس ظریفی دارد.  
  ۸ – آکیتا (Akita)
سگ ژاپنی آکیتا با حداقل قیمت ۳۵۰۰ دلار (۱۴ میلیون تومان) در رده هشتم گرانترین سگ‌های جهان قرار دارد. آکیتا یک نژاد اشپیتز بزرگ، قوی، غالب و مستقل است که معمولا از غریبه‌ها کناره گیری می‌کند و نسبت به اعضای خانواده مهربان است. آکیتا‌ها عموما سرسخت هستند، اما از بیماری‌های ژنتیکی مختلفی رنج می‌برند و نسبت به برخی داروهای خاص حساس هستند. آکیتا نژاد بزرگی از سگ است که منشا آن کوه‌های مناطق شمالی ژاپن است. آن‌ها پوشش دولایه کوتاه دارند که شبیه بسیاری از نژادهای اشپیتز شمالی مثل هاسکی سیبری است. دو نوع آکیتا وجود دارد: آکیتای ژاپنی و آمریکایی. در بیشتر کشورها، نژاد آمریکایی آکیتا را به عنوان یک نژاد مستقل می‌شناسند. اما در آمریکا و کانادا هر دو را یک نژاد در نظر می‌گیرند. مدتی نژاد آکیتای آمریکایی را در برخی کشور‌ها با عنوان سگ ژاپنی بزرگ می‌شناختند.       ۷ – سگ چاینیز کِرِستد بی مو (Chinese Crested Hairless)
نژاد کرستد چینی بی مو، سگی کوچک و به خاطر ظاهرش یکی از عجیب‌ترین سگ هاست. قیمت این سگ ۵۰۰۰ دلار (۲۰ میلیون تومان) است. مانند بیشتر سگ‌های بی مو، چاینیز کرستد هم دو نوع با مو و بی مو دارد. این نژاد با وزن ۴.۵ – ۵.۹ کیلوگرم جزء سگ‌های کوچک به شمار می‌رود. در نگاه اول دو نوع با مو و بی موی این سگ دو نژاد مختلف به نظر می‌رسند، اما بی مویی یک ویژگی غالب ناقص است که در یک نژاد رخ می دهد. نوع بی مو پوست نرمی شبیه انسان و موهایی در اطراف پا و دم و سرش دارد. مقدار موی بدن نوع بی مو متفاوت است. رنگ پوست نوع بی مو از گوشتی کم رنگ تا سیاه متغیر است. کرستدهای بی مو اغلب فاقد دندان‌های آسیای کوچک هستند، اما این نقص به حساب نمی‌آید.     ۶ – سگ ماستیف تبتی (Tibetan Mastiff)
ماستیف تبتی یک نژاد سگ تبتی بزرگ است که از فرهنگ‌های عشایری تبت، هند، مغولستان و نپال سرچشمه می‌گیرد. این نژاد یک سگ گران قیمت است که معمولا بین ۵ تا ۹ هزار دلار (۲۰ تا ۳۶ میلیون تومان) قیمت دارد. اگرچه ماستیفی که به قیمت ۲ میلیون دلار (۸۰۰ میلیون تومان) در چین فروخته شد تاریخ ساز شد، اما یک سگ به تنهایی نمی‌تواند آن را گرانترین نژاد سگ‌ها کند. ماستیف تبتی در بیشتر قسمت‌های دنیا یک سگ گله است بنابراین روز‌ها می‌خوابد تا شب‌ها هوشیار باشد. این سگ با وفاداریش شناخته می‌شود و هزاران سال سگ عشایر تبتی بوده و از دام‌های آن‌ها در برابر گرگ، پلنگ، خرس و ببر‌ها حفاظت می‌کرده است.   نام «ماستیف تبتی» اشتباه است. ماستیف تبتی یک ماستیف واقعی نیست. کلمه ماستیف توسط اروپاییانی که اولین بار به تبت رفتند برای این سگ استفاده شد که به همه سگ‌های بزرگ غربی گفته می‌شد. نام بهتر این سگ می‌تواند سگ کوهستانی تبت یا سگ کوهستانی هیمالیا باشد.     ۵ – سگ اسکیموی کانادایی (Canadian Eskimo)
سگ اسکیموی کانادایی یکی از قدیمی‌ترین و کمیاب‌ترین سگ‌های خانگی اصیل و بومی آمریکای شمالی است. اسکیموی کانادایی یک سگ قدرتمند و ورزشکار است. بسیاری از آن‌ها ظاهر با ابهتی دارند و می‌توانند نگهبانان خوبی باشند. قیمت این سگ ۶۰۰۰ دلار (۲۴ میلیون تومان) است. سگ اسکیموی کانادایی یک نژاد قطبی از سگ کار است. آن‌ها هزار سال پیش همراه با سگ گرینلند که از نظر ژنتیکی مشابه هستند، از سیبری به آمریکای شمالی آورده شدند. این نژاد اکنون در معرض خطر انقراض قرار دارد. در سال ۲۰۰۸ تنها ۳۰۰ سگ اصیل از این نژاد وجود داشت. زمانی اینوت‌ها از آن‌ها برای حمل و نقل در شمال کانادا استفاده می‌کردند اما در دهه 1960 کمیاب شدند. عوامل موثر بر کاهش تعداد این نژاد شامل افزایش محبوبیت وسایل حمل و نقل برفی و شیوع بیماری‌های عفونی سگ‌ها بود.     ۴ – ژرمن شپرد (German Shepherd)
در مقام چهارم گرانترین نژادهای دنیا، یک سگ باهوش و بااستعداد قرار دارد که می‌تواند با قیمت حداقل ۶۵۰۰ دلار (۲۶ میلیون تومان) فروخته شود. ژرمن شپرد در اصل سگ نگهبان بوده که از گله گوسفندان حفاظت می‌کرده است، اما امروزه به عنوان سگ پلیس، نگهبان، جنگ، جستجوگر و نجات با انسان همکاری می‌کند. یک ژرمن شپرد آموزش دیده با استعداد و مهارتی که دارد می‌تواند بسیار ارزشمند و گران قیمت باشد. اندازه این سگ کار آلمانی متوسط تا بزرگ است و قدمت آن به سال ۱۸۹۹ بازمی گردد. ژرمن شپرد‌ها قوی، باهوش، آموزش پذیر و فرمانبردار هستند و اغلب در بسیاری از کار‌ها از جمله همراهی با معلولین، جستجو و نجات، نقش‌های نظامی و حتی بازیگری ترجیحا از این نژاد استفاده می‌شود.     ۳ – ساموید (Samoyed)
سامویدها سگ‌های سیبری هستند که زمانی برای نگهبانی و هدایت گله های گوزن شمالی توسط عشایر و کشیدن سورتمه استفاده می‌شدند. آنها امروزه یکی از گرانترین نژادهای سگ هستند که بین ۶۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار (۲۶ تا ۴۸ میلیون تومان) فروخته می‌شوند. ساموید یک نژاد دوست داشتنی و بازیگوش است که با خانواده اش کنار می‌آید و همراه خوبی برای بچه‌های کوچک و سالمندان است. آن‌ها محافظ و لجباز هستند بنابراین باید خیلی زود اجتماعی و تربیت شوند. چشم ساموید‌ها معمولا مشکی و قهوه‌ای و بادامی شکل است. هم چنین گوش‌های راست و مثلثی ضخیم و پوشیده از مو دارند. آن‌ها تقریبا همیشه سفید هستند، اما اغلب ته رنگ قهوه‌ای روشن تا تیره قهوه ای هم دارد که معمولا نوک گوش هایشان است. دم ساموید‌ها یکی از ویژگی‌های منحصربفرد آن هاست. دم آن‌ها هم معمولا به سمت بالا پیچ خورده و به کمرشان می‌رسد اما به شکل پرچم نمی‌ایستد بلکه روی پشتشان و به یک طرف افتاده است. تقریبا همه ساموید‌ها هنگام استراحت و غذاخوردن دمشان را پایین می‌اندازند، اما وقتی هوشیارند دوباره آن را حلقه می‌کنند. ساموید‌ها هنگام خوابیدن در هوای سرد برای گرم شدن دمشان را روی بینی می‌اندازند.     ۲ – روتوایلر (Rottweiler)
روتوایلر یک نژاد بزرگ از سگهای اهلی است که طبیعت مهربان، آرام، فداکار و مطیعی دارد. آن‌ها امروزه به عنوان پلیس، سگ‌های نظامی و همراه استفاده می‌شوند. با این حال می‌توانند نسبت به غریبه‌ها و سایر حیوانات بسیار مهاجم باشند. بنابراین باید در سنین کودکی آموزش دیده و اجتماعی شوند. روتوایلر حداقل ۷ هزار دلار (۲۸ میلیون تومان) قیمت دارد. این سگ‌ها را در گذشته روتوایلرهای قصاب می‌نامیدند، چون از آن‌ها برای هدایت دام‌ها و کشیدن گاری‌های پر از گوشت قصابی به سمت بازار استفاده می کردند. تا اواسط قرن نوزدهم این کاربرد ادامه داشت تا اینکه راه آهن جایگزین آن‌ها شد. اکنون روتوایلر‌ها برای جستجو و نجات، راهنمایی نابینایان، نگهبانی و پلیس استفاده می‌شوند.   روتوایلر یکی از قدیمی‌ترین نژادهایی است که قدمت آن‌ به امپراتوری رم برمی گردد و احتمالا از نسل سگهای گله رم باستان است. سپاهیان رومی در تلاش برای فتح اروپا در گروه‌های بزرگی به سراسر این قاره سفر کردند. چون یخچالی وجود نداشت سربازان مجبور بودند همراه خود گله‌های دام را به عنوان غذا ببرند. سگ‌ها برای هدایت گله و نگهبانی از آن‌ در شب استفاده می‌شدند.       ۱ – لوچن (Lowchen)
و حالا گرانترین سگ جهان را به شما معرفی می‌کنیم: لوچن. این سگ را به نام شیرکوچولو یا سگ اسباب بازی هم می‌شناسند. لوچن یکی از کمیاب‌ترین و منحصربه فردترین نژادهای سگ در جهان است که حداقل ۷ هزار دلار (۲۸ میلیون تومان) قیمت دارد. در سال ۱۹۷۳ تنها ۶۵ مورد ثبت شده از این نژاد وجود داشت. امروزه هم هر سال کمتر از چند صد مورد جدید از آن در سراسر جهان ثبت می‌شود. موهای لوچن بلند و رنگ‌های مختلفی دارد، ولی ریزش موی بسیار کمی دارد. لوچن در هر زایمان بین سه تا شش توله به دنیا می‌آورد. عمر این حیوان ۱۲ تا ۱۴ سال است.     true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با روند افزایشی بازگشایی شد. در دومین روز هفته بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشتند و انس جهانی طلا بازیگر فعالی در بازار فلز زرد نبود.

معامله‌گران افزایش نزدیک به هزار تومانی قیمت دلار و نوسانات نرخ ارز را دلیل اصلی افزایشی شدن قیمت در بازار طلا می‌دانند و معتقدند با وجود صعود قیمت‌ها رکود در بازار همچنان ادامه دارد. به اعتقاد آنها احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه برای فردا وجود ندارد. آنها می‌گویند چنانچه بانک مرکزی نرخ ارز را کنترل کند می‌تواند نقش مهمی در ثبات و حتی کاهش قیمت در بازار طلا داشته باشد.

نیم سکه، 500 هزار تومان گران شد
سکه امامی روز یکشنبه ۲۷ اسفند با افزایش ۳۱۰ هزار تومانی به کانال بالاتر صعود کرد و با قیمت ۳۸ میلیون تومان معامله شد. سکه‌ بهار افزایش ۲۳۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۵ میلیون و ۷۲۵ هزار تومانی ایستاد.


گفتنی است دومین روز هفته نیم‌سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی بیشترین رشد قیمت در بازار سکه را داشت و در کف کانال ۲۳ میلیون تومانی معامله شد. ربع سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی ۱۴ میلیونی شد و سکه گرمی ۹۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد
هر مثقال طلای ۱۸ عیار روز یکشنبه ۲۲۸ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۳ میلیون ۸۲۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون تغییر قیمت و روی رقم سه میلیون و ۱۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۹۶ هزار تومان رسید.


حباب سکه روز یکشنبه روند افزایشی داشت. حباب سکه امامی ۳۲۹ هزارتومان، ‌سکه بهار ۲۳۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۱۶ هزار تومان ، ربع سکه ۲۰۸ هزار تومان و سکه گرمی ۹۴ هزار تومان افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی قیمت سیب دولتی در گلستان/ میوه گران‌تر از نرخ بازار عرضه می شود؟
  • نرخ دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲؛ طلا و سکه گران شدند
  • غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ اسفند
  • نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد
  • لیست گیاهان آپارتمانی گران قیمت و عجیب و غریبی که باید بشناسید!
  • قیمت گوشت قرمز در استان سمنان گران نشده است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۷ اسفند
  • این خودرو در بازار ۳۳۰ میلیون تومان گران‌تر فروخته می‌شود/ جدول