Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا- امام جمعه بهاباد به سالروز تاریخی فرار شاه خائن در 26 دی ماه سال 1357اشاره کرد و گفت: بعد از تشکیل شورای انقلاب در 22 دیماه ، چهار روز بعد شاه به بهانه بیماری از کشور فرار کرد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امروز در خطبه های نماز جمعه بهاباد افزود: این روز به یادماندنی و شیرین است که امام راحل آن را نخستین مرحله پیروزی ملت ایران دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: محمدرضا پهلوی بعد از عمری خیانت به ملت و نوکری آمریکا از ایران فرار کرد و از ترس ترور و دستگیری در کشورهای مختلف، پناهنده شد.
خطیب نماز جمعه بهاباد، افزود: سرنوشت نوکری استکبار چیزی چون ذلت نخواهد بود و تاریخ نشان داد، هر وقت استکبار متوجه شود که تاریخ مصرف مهره مورد نظر تمام شد، دست از حمایت او بر می‌دارد.
ابراهیمی بشکانی، با بیان اینکه سالروز فرار شاه ،نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی است، افزود : فراری که سقوط رژیم شاه را حتمی کرد و باعث شد، کمتر از یکماه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسد.
وی در ادامه با اشاره به حریق کشتی نفتکش سانچی و درگذشت 32 سرنشین آن و تسلیت این واقعه به خانواده های قربانیان و مردم ایران، بیان کرد: این حادثه دریایی بسیار ناگوار و دردناک است.
امام جمعه بهاباد در ادامه با اشاره به سالروز شهادت فداییان اسلام عنوان کرد: رهبری مبارزه خود را برگرفته از روحیه شهید نواب صفوی می داند که این عالم در شکل گیری انقلاب اسلامی نقشی اساسی ایفا کرد.
وی در ادامه به ویژگی های شهید نواب صفوی که داشتن صفات حسینی که همان شجاعت است، یاد کرد و افزود: ایمان قوی، بصیرت و شهادت طلبی از دیگر ویژگی‌های شهید نواب صفوی و همرزمان اوست.
ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه این شهید بزرگوار به‌ تنهایی و یک تنه در مقابل استکبار ایستاد و شجاعانه از آرمان‌های والای خود که همان مفاهیم ارزشمند اسلامی بود، دفاع کرد و افزود: اخلاص، توکل، اعتماد و اعتقاد به خدا از ویژگی‌های بزرگ شهید نواب صفوی بود، شب زنده داری او با قرآن در ایام حیات و اسارتش هرکس را به دنیایی از معرفت رهسپار می‌کرد.
امام جمعه بهاباد در بخشی از خطبه ها ، میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را تبریک گفت و افزود : این بانوی بزرگوار اسلام ،علاوه بر پرستاری از جسم و بدن، پرستار دین و مکتب اسلام هم بود.
امام جمعه بهاباد ادامه داد: سخنرانی حضرت زینب در شام ، روشنگری واقعه کربلا و معرفی طاغوت و ظلمه را به دنبال داشت.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری یزد مرکز این استان قرار دارد.
9877/ 2047/ خبرنگار: حمیدرضا اخوان بهابادی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند گفت : این ابلاغ تاکنون اجرا نشده است و عمل به توصیه های ایشان سبب ریشه کنی فساد در کشور می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و فرا رسیدن روز معلم ادامه داد : شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

او افزود: در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های پهلوانان دانست.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت:کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت 

او افزود : اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت شد، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

 

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود