Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد ضمن تسلیت این غم بزرگ به خانواده های جان باختگان افزود: حادثه غم بارنفتکش سانچی و فقدان شهادت گونه دریانوردان دل همه ملت ایران را بدرد آورد.
وی با بیان اینکه مسئولان و دولتمردان تمام توان خود را برای نجات دریانوردان انجام دادند، اظهارکرد: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود فرمودند، این عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشور جان باختند واین مهم افتخار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب نماز جمعه بروجرد بیان کرد: دولت و ملت ضمن تجلیل از مقام این دریانوردان با خانوادهای آنها ابراز همدردی کرده و خود را شریک غم آنها می دانند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه شایعات گسترده ای از سوی دشمنان درحادثه سانچی با هدف ضربه زدن به نظام انجام شد اضافه کرد: ملت ایران نباید به شایعات و دروغ های دشمنان توجه کنند همه باید به مسئولان نظام و دولت مردان اعتماد داشته باشند.
وی ادامه داد: در این حادثه سه شهروند لرستانی جان خود را از دست دادند که 2تن آنها اهل بروجرد بودند و ازهمان ازلحظات نخست که این خبر اعلام شد مسئولان ارشد لرستان و بروجرد از خانواده های جان باختگان دلجویی نمودند.

***مشکلات اقتصادی معیشتی واقعیتی غیر قابل انکار است
امام جمعه بروجرد افزود: مشکلات اقتصادی و معیشتی واقعیتی غیر قابل انکاراست و مردم به دلیل تورم، گرانی، رکود و بییکاری با مشکل مواجه هستند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: برخی مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه با هدف ضربه زدن به نظام بوده و بخش دیگربه خاطر نبود سوء مدیریت برخی مسئولان به وجود آمده که باید برطرف شود.
وی تاکید کرد: امروز مسئولان باید برای حل مشکلات مردم راهکاری بیندیشند و از حاشیه سازی پرهیز کنند.
خطیب نماز جمعه بروجرد بیان کرد: نیاز امروزکشورمهار تورم لجام گسیخته، جلوگیری از واردات بی رویه و مبارزه به قاچاق کالا و برطرف کردن مشکلات به وجود آمده توسط موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز است.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه باید نظارت در فضای مجازی بیشتر شود، اظهارکرد: شبکه های مجازی با همه سودمندی ومنافعی که دارند یک تهدید بزرگ برای برای کشورمحسوب می شوند براین اساس باید هدایت و کنترل شوند.
وی با تاکید برفرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم برای استفاده بهتر از فضای مجازی در کشورادامه داد: آمریکا 28 سال پیش اقدام به کنترل شبکه مجازی کرده و کشورهای غربی که ادعای پیشرفت و توسعه دارند شدیدترین کنترل و محدودیت ها را دراین عرصه اعمال می کنند.
امام جمعه بروجرد گفت: برخورداری از شبکه ملی، قانونی و سالم حق مردم است تا ملت مجبور به استفاده از رسانه های تهیه شده توسط دشمنان نشوند.
حجت الاسلام والمسلمین تاکید کرد: مسئولان با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش بیشتری برای حل مشکلات مردم به کار گیرند.
وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت: به واسطه غافله سالاری کاروان نینوا و پرستاری از کودکان توسط حضرت زینب کبری(س) سالروز ولادت ایشان روز پرستار نامیده شده و پرستاران مفتخربه داشتند چنین الگوی هستند.
به گزارش ایرنا استاندار لرستان به همراه معاون سیاسی و امنیتی استانداری، فرماندار بروجرد و جمعی از مسئولان استانی وشهرستانی که برای دیداربا خانواده محمد پیریایی جان باخته حادثه سانچی وبازدید از چند طرح صنعتی وبنای تاریخی به بروجرد سفر کرده بودند در نماز جمعه این هفته شهرستان شرکت کردند.
7273/6052 خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد، یعنی اینکه از این به بعد باید به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در جشن تکلیف دانش‌آموزان دبستان شاهد شهدای پروین‌زاد، اظهار کرد: به روایت قرآن، مادر حضرت مریم (س) هنگام بارداری، فرزندش را برای خدمت در بیت‌المقدس نذر کرد. وقتی فرزندش (دختر) به دنیا آمد، با قانع کردن کاهنان او را خدمتگزاری معبد کرد.

وی افزود: در قرآن چنین آمده است که یک روز زکریا که کفالت مریم را برعهده داشت به نزد مریم می‌رود، در کنار او میوه و غذاهای بسیاری را می‌بیند. گفت؛ «ای مریم این را از کجا آورده‌ای؟ گفت: این از نزد خداست، خداوند به هر کس که بخواهد بی‌حساب روزی می‌بخشد.»

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به هدف خداوند در نقل جزئیات زندگی حضرت مریم (س) در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: همه دختر خانم‌ها بعد از رسیدن به سن تکلیف با پیروی و عمل کردن به دستورات خدا می‌توانند به مقامات معنوی بالایی برسند.

حجت‌الاسلام غفوری رسیدن به سن تکلیف را آغاز مرحله جدید زندگی برای انسان دانست و تصریح کرد: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد یعنی اینکه از این به بعد باید به احکام خدا عمل کند و به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

وی با اشاره به سیاهی گناه در دل انسان بر اساس روایات ائمه معصوم (ع)، اضافه کرد: ایمان به خدا باید در قلب انسان معنا پیدا کند تا مؤمن شود.

امام جمعه کرمانشاه با نقل آیاتی از قرآن کریم از زندگی پس از مرگ به واسطه کارهای خوب دنیوی و عبادت خدا (احترام به بزرگ‌ترها و پدر و مادر، محبت کردن به دوستان، نمازخواندن و قرآن خواندن)، سخن گفت.

حجت‌الاسلام غفوری خطاب به فرزندان شهدای حاضر در جمع دانش‌آموزان، گفت: قدردانی از شهدا وظیفه همه ما است، ما مدیون پدران عزیز شما هستیم و فرزندان شهدا نور چشم ما هستند.

کد خبر 747338

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است