Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه راه مقابله با دشمن پیشرفت علم است گفت: امروز مسئله فلسطین یکی از مسائل اساسی جهان اسلام است که باعث وحدت در جامعه می شود اما دشمن سعی دارد به طرق مختلف این مسئله را به فراموشی بسپارد. ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته گذشته در جمع نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این راستا بر لزوم توجه جهان اسلام به مسائل اصلی خود و غافل نشدن از آن تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهان اسلام امروز باید بداند مسئله اصلی خود و چیزی که باعث شده است وضعیت کشورهای اسلامی با وجود این همه امکانات و فرصت‌های خدادادی که در اختیار است چرا وضعیت نامناسبی است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند بیان کرد: یکی از مسائل اصلی این است که استکبار به واسطه ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد ذهن جامعه و ذهن نخبگان جامعه اسلامی را به جای معطوف کردن به مسائل اصلی به مسائل حاشیه‌ای و فرعی معطوف کرده است که این امر یک مسئله جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نصیرایی تصریح کرد: همچنین استکبار به جای مسئله وحدت و استفاده از فرصت‌هایی که در اختیار است و استفاده از ظرفیت جوانان آنان را به موضوعات مختلف گرفتار و به حاشیه رانده است.

وی با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین یکی از مسائل اساسی جهان اسلام است که باعث وحدت در جامعه می‌شود اما دشمن سعی دارد به طرق مختلف این مسئله را به فراموشی بسپارد که همه ما باید به آن توجه کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند یادآور شد: همچنین علاوه بر سطح کلان در داخل کشور نیز باید دقت کنیم مسائل فرعی جای مسائلی اصلی را نگیرد و به مسائل اصلی جامعه پرداخته شود و وقت مردم و مسئولان به حواشی گرفته نشود.

نصیرایی به نکته دوم فرمایشات رهبری در جمع نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نکته مهم دیگر بحث امکان شکست استکبار در جنگ نرم است که همان طور که در جنگ سخت با شکست روبه‌رو شد است در جنگ نرم نیز این امکان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در جنگ سخت ملت ایران ثابت کرد بدون وابستگی به شرق غرب و با توان داخلی بدون وابستگی می‌تواند موفق باشد و ظلم را نپذیرد افزود: همچنین در مسائل چند سال اخیر در منطقه و سیر انقلاب ملت ایران و جریان مقاومت توانستند با دست خالی در مقابل دشمن مجهز ایستادگی کنند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: بنابراین در جنگ نرم نیز همین طور است و ما می توانیم با توجه به ظرفیت‌های داخلی و کمک گرفتن از این ظرفیت‌ها در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کرده و آنان را با شکست ذهیم.

نصیرایی مسئله دیگر سخنان رهبری را لزوم برملا کردن دروغ های آمریکا در رابطه با حقوق بشر و مبارزه با تروریست‌ها عنوان کرد و بیان کرد: در حال حاضر کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، صهیونیست و برخی از کشورهای وابسته خلیج فارس مدعی حقوق بشر هستند این ها کسانی هستند که داعش را به‌وجود آورده‌اند و در حال حاضر مدعی حقوق بشر هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین مسلمانان باید در هر کجا که هستند توجه داشته باشند و بدانند که عده‌ای آمریکا را کدخدا و متمدن می‌دانند و آمریکا در مورد حقوق بشر و مبارزه با تروریست‌ها مدعی ما است و این امر به آمریکا نمی‌آید.

امام جمعه شهرستان بیرجند افزود: توجه داشتن به این مسئله و بر ملا کردن این افکار و نگاه‌ها ضروری است و باید هم در جهان اسلام و هم در داخل کشور به آن پرداخته شود.

نصیرایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تولید علم تاکید دارند اظهار داشت: اگر امروز غرب قدرت و زرق و برقی دارد که چشم برخی ها را خیره کرده است این امر محصول و برآمده از علم او است بنابراین ما اگر بنا است در داخل و جهان اسلام پیشرفت کنیم یکی از مهمترین پایه‌های پیشرفت پیشرفت علم است.

وی با بیان اینکه راه مقابله با دشمن پیشرفت علم است افزود: همچنین مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید خائنان به جهان اسلام و همکاری کنندگان با دشمن را بشناسیم چرا که در داخل نیز برخی همچنان به دنبال این هستند که برای برطرف کردن مشکلات اشتغال و جوانان باید با آنان سازش کرد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه در خارج از مرزها صهیونیست‌ها بلاهای بسیاری بر سر مردم مظلوم آورده و آنان را آواره کردند گفت: باید این ها افشا کرده و دشمن را شناخت و بدانیم چگونه با دشمن تعامل و همکاری کنیم.

نصیرایی یکی از مسائل اصلی را بحث اتحاد بین مسلمانان و همگرایی و محبت در بین مسلمانان دانست و اظهار داشت: دشمن به جای وحدت به دنبال دو دستگی در بین مسلمانان استکه باید در همه حال به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران الگوی موفقی برای کشورهای مسلمان است خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال اخیر هرکجا که به خود متکی بود و به جوانان اعتماد کرد خوب پیش رفت اما هر کجا به غرب تمایل داشت و و مسئولان ما راه برطرف کردن موانع و مشکلات را اتحاد با دشمن دانستند ضرر کردیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه همزمان برجام در منطقه جریان مقاومت پیش رفت یادآور شد: در بحث برجام، 5 سال عمر، وقت و سرمایه مردم ایران هدر رفت و نتیجه‌ای نداشت و همزمان با آن در مسئله مقاومت همه دنیا ایستادند و همه ظرفیت‌های خود را آوردند اما در مقابل اراده جوانان نتوانستند قدمی بردارند.

نصیرایی بیان کرد: ما در داخل تجربه بسیار موفقی در مسئله امنیت، هسته‌ای و دیگر مسائل داریم و در هر موضوعی که جوانان با نگاه انقلابی پیش رفتند موفق بودیم.

وی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و یادآور شد: پیروزی جریان مقاومت در جنگ 22 روزه با صهیونیست‌ها و ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار از جمله مناسبت‌های هفته هستند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: حضرت زینب(س) الگوی به تمام معنا برای مسلمین در ابعاد مختلف شخصیتی و از جهت اجتماعی، فرهنگی و دیگر جهات است.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است

 محمد سرگزی   بیان کرد: دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست و پاسداری کند.
 
 وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران است، نیرویی که در این راه چنان از خود ایثار، فداکاری و رشادت به خرج داده است که حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پس از گذشت دو سال از تشکیل این نهاد انقلابی، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».
 
 نماینده مردم سیستان در مجلس تصریح کرد: سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون تک‌تک فتنه‌هایی که توسط گروهک‌ها و افراد ضدانقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شده بود را خنثی کرده و در جنگ تحمیلی رژیم بعث نیز خوش درخشیده است، این نهاد انقلابی بلافاصله پس از پایان جنگ تحمیلی، وارد عرصه سازندگی شد و امکانات مهندسی خود را به میدان آورد و بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی کشور را بادقت و مهارت طراحی و اجرا کرد.
 
 
 وی در ادامه بیان کرد: سپاه پاسداران از جنس خود مردم است و در بخش‌های مختلف برای مردم کار می‌کند و پیوندی محکم و ناگسستنی با مردم دارد و به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز افراد بسیاری را تربیت‌کرده و مسیر به سعادت رسیدن یعنی همان رسیدن به شهادت را برای آن‌ها دست‌یافتنی کرده است.
 
 محمد سرگزی اظهار کرد: نقش این نیروی مردمی در ایجاد امنیت در کشور و حتی در منطقه بسیار مهم است در واقع سپاه پاسداران امروز فراتر از مرزهای کشور در برخی از کشورهای منطقه که تحت ظلم استکبار جهانی قرار گرفته‌اند فعالیت دارند، سپاه قدس به‌عنوان بخش منطقه‌ای سپاه پاسداران مأموریت‌های مبارزه با دشمنان در خارج از مرزهای کشور و حمایت از مظلومان را بر عهده دارد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی حجابی و بدپوششی
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • صنایع کم‌آبی می‌تواند در قزوین پا بگیرد