Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیر طوسی با اشاره به اهمیت تولید علم و اشتغال در پی پژوهش گفت: اولویت دانشگاه در انجام پژوهش هایی است که به کارآفرینی منجر شود.

دکتر جعفر روشنیان که به تازگی به معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه منصوب شده است؛ استاد گروه دینامیک پرواز و کنترل دانشکده هوافضاست و سابقه معاونت پژوهش و فناوری و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه را در کارنامه کاری خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی در مقطع کارشناسی و رشته مهندسی هوافضا، دینامیک پرواز و کنترل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه دولتی روسیه است و پیش از این به عنوان استاد برتر و محقق برتر دانشگاه نیز معرفی شده است.
روشنیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد برنامه های آتی معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه گفت: در حوزه پژوهش مراحلی را پشت سر گذاشته و به موفقیت هایی به ویژه در حوزه تولیدات علمی رسیده ایم.
وی ادامه داد: این تولیدات در سطح بالایی قرار دارد؛ اما در بخش هایی کمتر کار کرده ایم؛ مانند فناوری، اشتغال و کارآفرینی. ثمره برنامه ها باید طوری باشد که دانش آموخته ها به کارآفرین تبدیل شوند.
روشنیان افزود: محور همه برنامه ها انجام پژوهش هایی است که به کارآفرینی منجر شود و با اینکه از قبل هم این رویکرد وجود داشته است؛ با جدیت بیشتری دنبال می شود.

***پژوهش خوب باید تولید علم و اشتغال کند
استاد دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه خواجه نصیرطوسی در مورد اینکه آیا پرداختن به پژوهش برای کارافرینی منجر به کاهش تولیدات علمی در قالب مقاله و رتبه دانشگاه نخواهد شد، توضیح داد: اگر به سمت فناوری و اشتغال در حوزه هایی حرکت کنیم که شامل نوآوری نیز هست، یعنی تولید علم را کارافرینی ترکیب کنیم مقالات و تولید علمی کاهش نمی یابد ولی اگر پژوهش ها به مسائل روزمره مردم نپردازد نتیجه بیکاری دانش آموخته ها و عقب بودن تولیدات صنعتی کشور از دیگر کشورهاست.
وی تصریح کرد: بنابراین پژوهش خوب باید طوری مدیریت شود که تولید علم، اشتغال تولید کند. ضمن اینکه تولید علم غیر از تولید مقاله مصادیق دیگری مانند ثبت اختراع و ابداع هم دارد و در تولید علم نباید نگاه خود را به تولید مقاله محدود کنیم.
روشنیان در مورد فاصله ای که بین صنعت و دانشگاه وجود دارد توضیح داد: در همه دانشگاه های خوب کشور اساتید و نمونه های موفقی داریم که توانسته اند نیازهای صنعت را بشناسند و برای حل مشکلات صنعت پیشنهادهایی بدهند، اگر این ارتباط به شکل صحیحی تعریف شود و استاد دانشگاه فکر نکند تحقیق دانشگاهی انجام می دهد و صنعت با دید مثبت تری به دانشگاه نگاه کند فاصله بین این دو نهاد از بین می رود.
وی با اشاره به پیشرفت ها در صنعت هوافضا افزود: برای نمونه در صنعت هوافضا که به دانشگاه اعتماد شد اکنون کشور صاحب فناوری ساخت و پرتاب ماهواره است، هوافضا از قله های فناوری است و اگر از این نمونه های موفق برای دانشگاه و صنعت استفاده کنیم با نرخ مناسبی جلو خواهیم رفت.

***اولویت های پژوهشی را تعیین می کنیم
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیر در مورد اینکه آیا برای انجام پژوهش ها اولویت هایی در نظر خواهید گرفت گفت: اولین هدف تنظیم برنامه علمیاتی پژوهشی درازمدت و میان مدت است که از هر حوزه ای می خواهیم با توجه به مسائل کشور مانند انرژی، هوافضا، شیمی و غیره اولویت های خود را مشخص کند.
وی تصریح کرد: بعد از تنظیم این برنامه اولویت های پژوهشی دانشگاه مشخص شده و بر اساس آن حرکت خواهیم کرد.
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری**انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو