Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ گلوله باران مواضع معارضان کُرد سوری در عفرین توسط یگان های توپخانه نیروهای مسلح و ضرورت انجام عملیات نظامی ارتش ترکیه در عفرین، محور اظهارات بسیاری از کارشناسان سیاسی و گزارش رسانه های خبری امروز ترکیه است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، مته یارار از کارشناسان ارشد امنیتی ترکیه در گفت و گو با روزنامه ینی شفق در خصوص ضرورت عملیات عفرین اظهار کرد: اهمیت عملیات عفرین به دلیل ارتباط استراتژیک با امنیت ملی ترکیه در رتبه یک قرار گرفته و انجام آن ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: عفرین منطقه ای نیست که در یک سال اخیر به منبع تروریستی تبدیل شده باشد بلکه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از سال 1991 با حضور در این مناطق به پرورش تروریست و بنیه دفاعی ـ لجستیکی خود افزوده اند.
یارار مدعی شد: نیروهای پ.ک.ک در طول سالهای گذشته 13 اردوگاه پرورش تروریست در پنج کیلومتری مرزهای عفرین با ترکیه ایجاد کرده اند و بسیاری از حملات تروریستی آنها در خاک ترکیه از این اردوگاهها سرچشمه گرفته و می گیرد.
وی اظهار کرد: عملیات سپر فرات با وجود شهادت شماری از سربازان ارتش ترکیه به نتایج قابل قبولی رسید و اگر می خواهیم خون شهیدان ترکیه پایمال نشود و نتایج این عملیات پایدار بماند، باید در ادامه، عملیات عفرین را انجام دهیم و گر نه تروریست ها نتایج عملیات فرات را خفه خواهند کرد.
وی تاکید کرد: باید با همکاری ارتش آزاد سوریه عملیات را از منبج آغاز کرده و تا ادلب ادامه داده و این مناطق را به مناطقی امن تبدیل کنیم تا هم به لحاظ انسانی و هم به لحاظ نظامی به دستاوردهایی علیه تروریست ها برسیم.
این کارشناس ارشد امنیتی ترک، عملیات عفرین را فرصتی برای نابود کردن پ.ک.ک دانست و گفت: نیروهای پ.ک.ک به دلیل ناکامی در انجام عملیات در خاک ترکیه به ناچار به سوریه رفتند اما این به آن معنا نیست که آنها دیگر باز نخواهند گشت بنابراین در این وضعیت، فرصتی ناب در اختیار ترکیه قرار گرفته تا پ.ک.ک را در سوریه خفه کند زیرا این بار هم به لحاظ انگیزه بالای سربازان و هم به لحاظ تکنولوژی نظامی برتر قادریم پ.ک.ک را در خارج از مرزهای خود نابود کنیم.
وبسایت روزنامه ینی شفق در خبری نوشت: مواضع تروریستهای پ.ک.ک و پ.ی.د در عفرین را تانک های پیشرفته ضد موشک هدف قرار داده و منهدم خواهد کرد.
وبسایت خبری روزنامه ینی شفق همچنین در خبری نوشت: عبدالرحمان مصطفی معاون فرماندهی نیروهای مخالف دولت سوریه نیز پیام حمایت خود از عملیات ارتش ترکیه در عفرین را اعلام کرد و گفت: برای همکاری با ترکیه و مشارکت در عملیات عفرین آماده ایم.
به نوشته این رسانه، آمادگی نیروهای ارتش به منظور آغاز عملیات در عفرین به اوج رسیده و مذاکرات دیپلماتیک در این خصوص نیز با سفر ژنرال خلوصی آکار رییس ستاد کل ارتش و هاکان فیدان رییس سازمان اطلاعات ترکیه به روسیه لحظات پایانی خود را می گذراند و هر لحظه منتظر خبر آغاز حمله ارتش به مواضع تروریستها در منبج و عفرین هستیم.
ینی شفق در گزارشی با عنوان 'در آوریل تمام می شود'، نوشت: نیروهای پ.ک.ک کریدور تروری به طول 630 کیلومتر را در مرزهای سوریه با ترکیه تحت کنترل خود دارند که ارتش ترکیه پس از پاکسازی عفرین و در ادامه منبج و تل ابیض را به هدف خود در ایجاد مناطق امن در سوریه تبدیل خواهد کرد.
وبسایت خبری ینی شفق در خبری نوشت: نیروهای مسلح ترکیه در پاسخ به آتش نیروهای پ.ک.ک حملات توپخانه ای سنگینی را به مواضع پ.ک.ک و پ.ی.د در شمال سوریه انجام دادند که بر اساس آخرین اخبار، شماری از نیروهای معارض کُرد سوری کشته شده اند.
وبسایت خبری روزنامه وطن در خبری نوشت: ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه عملیات عفرین را عملیاتی علیه کُردها ندانست زیرا به گفته وی، پ.ی.د و پ.ک.ک نماینده کُردها نیستند.
بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی، در حمله توپخانه ای گروه تروریستی پ.ی.د و پ.ک.ک از عفرین به بیمارستان‌های روانی و زنان و زایمان در شهرستان اعزاز استان حلب در شمال سوریه که در مرز ترکیه قرار دارد، 12 نفر مجروح شدند.
مسئولان بیمارستان روانی اعزاز در گفت و گو با خبرنگار آناتولی اعلام کردند که بر اساس برآوردهای اولیه، 12 بیمار روانی در نتیجه این حملات مجروح شدند که حال چهار تن از آنها وخیم است.
سرتیپ اسد ناصف از فرماندهان اسبق منطقه شمالی ارتش سوریه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه خود از عملیات احتمالی عفرین ترکیه اظهار کرد: 'این تصمیم کاملا بجاست و ارتش ترکیه توان نابودی پ.ک.ک و پ.ی.د را دارد.
آناتولی به نقل از وی نوشت: ارتش آزاد سوریه نیز حمایت بی دریغ از ارتش ترکیه انجام خواهد داد و در این عملیات دست در دست هم خواهند بود.
ناصف تاکید کرد: ما از ابتدا نیز به آمریکا در هیچ زمینه ای اطمینان نداشتیم و آمریکا با طرح 'امنیت مرزی' در مقابل ترکیه ایستاده است اما مردم سوریه با آنها مخالف هستند و از ترکیه برای عملیات علیه تروریست ها در سوریه حمایت می کنند.
ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان نیز در مقاله ای با عنوان 'عملیات عفرین امتحانی در میزان دوستی ترکیه با روسیه' در روزنامه ینی بیرلیک نوشت: عملیات عفرین با همکاری نیروهای ارتش آزاد سوریه انجام خواهد شد و صد البته از همکاری سایر کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه نیز در این موضوع برخوردار خواهد بود.
وی افزود: اگر چه روسیه همکاری گسترده ای در این خصوص ندارد، اما همان حضور حداقلی روسیه بسیار با اهمیت خواهد بود.
چویک تاکید کرد: کنترل آسمان و امنیت جنگنده های ارتش ترکیه از سوی روسیه موضوع مهمی است که همکاری روسیه را ضروری می کند و به همین دلیل می توان گفت که شدت همکاری روسها در این عملیات می تواند سنجشی از دوستی آنها با ما باشد و نشان می دهد که روسها چه قدر در نزدیکی با ترکیه حسن نیت دارند.
وبسایت اینترنتی خبر 7 نیز نوشت: استقرار تانکهای ضد موشک ارتش ترکیه در مرز عفرین به کابوسی دیگر برای نیروهای پ.ک.ک تبدیل شده و آنها با اطلاع از این خبر، به وحشت افتاده و بیش از پیش به کوههای مرتفع اطراف شهر عفرین فرار کرده و در پناهگاه ها مخفی شده اند.
طاها آکیول روزنامه نگار و کارشناس سیاسی ترک نیز در وبسایت اینترنتی روزنامه حریت به سوالات شهروندان در خصوص عملیات عفرین پاسخ داد و اظهار کرد: عملیات عفرین به مانند عملیات سپر فرات به منظور مقابله با تهدید تروریست ها علیه امنیت ملی ترکیه ضرورت دارد اما میزان موفقیت و نتایج آن بستگی به قدرت دیپلماسی ما در مذاکره با مقامات آمریکایی و روس دارد.
https://www.yenisafak.com/gundem/son-rotuslar-3015152
http://www.gazetevatan.com/cumhurbaskanligi-sozcusu-kalin-her-turlu-tedbiri-aldik-1135609-gundem/
https://www.yenisafak.com/dunya/nisanda-biter-3015149
https://www.gazetebirlik.com/yazarlar/afrinde-rusya-ile-dostlugumuzun-siniri-test-edilecek/
https://www.yenisafak.com/gundem/pkknin-korkulu-ruyasi-mavi-bereliler-sinirda-3015071
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/taha-akyol/afrin-harekati-40714691
https://www.yenisafak.com/gundem/afrin-temizlenmezse-bolgeyi-bogarlar-3015080
https://www.yenisafak.com/gundem/afrini-pkk-avcisi-tanklar-vuracak-3015038
http://www.haber7.com/guncel/haber/2527718-pkknin-kabusu-geldi-goruntulemek-icin-yaristilar
https://www.yenisafak.com/dunya/muhaliflerden-turkiyeya-cagri-afrinde-size-destek-vermeye-haziriz-3015017
http://www.star.com.tr/yazar/abd-suriyede-sinir-ordusu-kuruyor-mu-kurmuyor-mu-yazi-1299377/
https://www.yenisafak.com/gundem/tsk-teror-orgutu-pydpkk-hedeflerini-vurdu-3014996
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه

خبرگزاری رویترز دوشنبه شب گزارش داد که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از منابع امنیتی عراق و مقامات دولت آمریکا گزارش داد که نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه در ۲۴ ساعت گذشته هدف دو حمله قرار گرفتند.

رویترز به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

رویترز همچنین به نقل از مقام آمریکایی افزود: دو پهپاد را در نزدیکی پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق سرنگون کردیم.

پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است،  عصر دوشنبه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • سوژه شدن برای خندیدن، آخرین دستاورد صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران