Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین روز از سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر با 7 نمایش در 4 مرکز اصلی تئاتر در سطح شهر برگزار می‌شود. «اگه بمیری»، «تنهایی پرهیاهو»، «مفیستو»، «سندرم پای بی‌قرار»، «تاریکی»، «رولور» و «موساراد» نمایش‌هایی هستند که امروز در تئاتر شهر، تماشاخانه‌های ایرانشهر، تالار مولوی، و تالار حافط در مقابل دوستداران هنر  روی صحنه اجرا خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین تالار وحدت، پلاتو اجرا و تالار اصلی تئاترشهر، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر، خانه هنرمندان، تالار فردوسی و تماشاخانه سرو نمایشی نخواهند داشت.

 نمایش‌های روز دوم جشنواره به شرح زیر هستند:

 تماشاخانه ایرانشهر

«اگه بمیری» به کارگردانی سمانه زندی نژاد و نویسندگی فلوریان زلر در دو سانس 17:00 و 20:00 در سالن استاد ناظر زاده اجرا خواهد شد.

«تنهایی پرهیاهو» به کارگردانی افشین غفاریان از کشور فرانسه در دو سانس 18:00 و 21:00 در سالن استاد سمندریان به روی صحنه خواهد رفت.

 تالار مولوی

«مفیستو» به کارگردانی مسعود دلخواه و نویسندگی آرین منوشکین با یک اجرا در ساعت 18:00 به روی صحنه خواهد رفت.

تئاتر شهر

«سندرم پای بی‌قرار» به کارگردانی عبدالله برجسته و نویسندگی علی حاتمی‌نژاد و رئوف دشتی از شهر مشهد در دو سانس 18:00 و 20:30 در سالن چهارسو اجرا خواهد شد.

«تاریکی»  به کارگردانی و نویسندگی رامین اکبری در دو سانس 16:00 و 18:30 در تالار سایه اجرا خواهد شد.

«رولور» به کارگردانی و نویسندگی پوریا کاکوند در در دو سانس 16:30 و 19:30  در تالار قشقایی اجرا خواهد شد.

تالار حافظ

دومین و آخرین اجرای «موساراد» به کارگردانی ایمان اسکندری و نویسندگی ساعت 20:00 در تالار حافظ اجرا خواهد شد.

 تئاتر آفتاب

اجراهای رزیدنسی‌های جشنواره در ساعات 11:00، 13:00 به روی صحنه می روند و اجرای بعدی آن در ساعت 17:00 به نمایش در خواهد آمد.

 تئاتر مستقل تهران

«گتو» به کارگردانی سعید بهنام در دو ساعت 18:00 و 21:00 به روی صحنه خواهد رفت.

 تماشاخانه سه نقطه

«ستاره‌شناس»  در ساعت 17:00 و «سنزا به ایتالیایی یعنی…» در ساعت 20:30 روی صحنه خواهند رفت.

تماشاخانه شانو

« بلافیگورا» و « دور از دسترس اطفال نگهداری شود» در همان زمان و مکان روز اول تکرار خواهند شد.

 تماشاخانه همای سعادت

«حکایتی ناتمام برای دخترم مده‌آ » به نویسندگی و کارگردانی سمیه سلیمی در دو سانس 16:00 و 18:00 به روی صحنه خواهد رفت.

 تماشاخانه ارغنون

«طرب‌نامه شهر خیال» و « تمام زنان اجنه شیخ محمود» در همان زمان و مکان روز گذشته تکرار خواهند شد.

در تماشاخانه فانوس و تماشاخانه استاد مشایخی نیز تکرار نمایشهای روز گذشته را خواهیم داشت.

محوطه تئاتر شهر

در گروه خارج از صحنه در محوطه تئاترشهر از ساعت 16:30 « تندیسی برای شهر «از شهر مریوان»، ساعت 17:45 «یک سوءتفاهم کوچک» از رودسر، ساعت 18:30 « سرنخ»  از تهران و در ساعت 19 «سلبریتی‌های گمنام»  از بوشهر اجرا خواهند شد.

در محوطه خانه هنرمندان دو نمایش « آینه زندگی»  از مریوان و «سلبریتی‌های گمنام» از بوشهر  ساعت 16:30  به روی صحنه خواهند رفت.

در باغ کتاب « منزل به منزل»  از کشور فرانسه تکرار شد و همچنین در ساعت 11:00 « آینه زندگی»  از شهر مریوان اجرا شد.

در مترو میدان ولیعصر، ایوان انتظار  « تندیسی برای شهر»  ساعت 12:30 به نمایش در آمد.

در عمارت روبرو « نادیدنی یا هر طور شما…» تکرار روز اول خواهد شد و سپس در ساعت 20:30 « بعد از اتفاق»  به روی صحنه خواهد رفت.

در گروه خارج از صحنه «مکان‌های نامتعارف «، در باغ موزه قصر، « شهرهای نامرئی»  به نویسندگی و کارگردانی پینو دی‌ بودوا از کشور ایتالیا از 29 دی تا 2 بهمن‌ماه ساعت 21:00 اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «نظامِ ابن عربی» به نویسندگی محسن رهنما با کارگردانی یاسمین عباسی و تهیه‌کنندگی رضا عباسی از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

«نظامِ ابن عربی» در روز‌های آغازین اجرای خود میزبان پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی شد و این گروه نمایشی، اجرای خود را به این پژوهشگر و نویسنده تئاتر تقدیم کردند.

پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی پس از تماشای این اثر نمایشی گفت: «این اثر را مونودرامی تک‌بازیگر دیدم که مسئله عشق ممنوع را به تصویر کشاند.»

عرفان رجایی به‌عنوان بازیگر و سارا واحدی در جایگاه پرفورمر، در این اثر نمایشی حضور دارند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «جوانی آبادانی و دانشجوی حکمت و فلسفه، سال‌هاست که از عشق پری، دختری اصفهانی سرگردان جاده‌هاست. او تحت تاثیر عشق عارف حکیم محیی‌الدین ابن عربی به دختر دانشمند ایرانی اصفهانی به نام نظام، تصمیم می‌گیرد در آخرین سفرش به اصفهان تمام نامه‌ها و عکس‌های عاشقانه‌اش با پری را در صحن مسجد جامع اصفهان بساط کند و روایت‌گر داستانی عاشقانه باشد، اما...»

ایلیا شیرازی (دستیار اول کارگردان)، نوید شایان مهر (دستیار دوم کارگردان)، امید محمدی (هماهنگی و برنامه‌ریزی)، ابوالفضل فتحی (منشی صحنه)، علی حیدری (طراح صحنه)، مرتضی نجفی (طراح نور)، شقایق مهاجری (طراح لباس)، سارا میرزازاده اصل (طراح گریم)، مرتضی آکوچکیان (طراح گرافیک)، رضا خزاعی (آهنگ‌ساز)، یاسمین عباسی (تنظیم‌کننده)، علی حیدری (کاخن و آواز)، رها خلیلی (انتخاب قطعات فلامنکو و سولیست و گیتار)، اسماعیل رضوی (مدیر تولید)، حمیدرضا شیرازی (سرمایه‌گذار)، فراز مقدم (نورپرداز، ویدئومپ و ساخت تیزر)، فاطمه عرب، یزدان موسی خانی (عکس)، رسول سلیمیان، حجت جعفری و یعقوب احمدزاده (اجرای دکور)، نیلوفر حیدری (دستیار طراح صحنه)، حمیدرضا کوچکی و نیلوفر حیدری (مشاوران طراح صحنه) و علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که کاری از گروه تئاتر ناگهان است، می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • «آکادمی پرندگان» بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخت
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید