Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با حکم شعبه دادگاه انقلاب اسلامي فيروزآباد، متهمي که به 6 سال حبس محکوم شده بود با رأي قاضي پرونده و با اعمال مجازات جايگزين حبس، موظف شد سه زنداني جرائم مالي غير عمد را از زندان آزاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان، متهم 22 ساله که به 6 سال حبس محکوم شده بود با راي قاضي پرونده با اعمال مجازات جايگزين حبس به آزادي سه زنداني جرائم غيرعمد موظف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محکوم جوان اين پرونده که از جرم ارتکابي خود به شدت پشيمان است علاوه بر آزاد سازي سه زنداني جرائم مالي غير عمد موظف است به مدت دو ماه به ارائه خدمات در زمينه ترک اعتياد جوانان و نوجوانان در يکي از مراکز ترک اعتياد شهرستان فيروزآباد بپردازد.
اين گزارش حاکي است از ديگر بند‌هاي اعمال شده در مجازات جايگزين حبس اين محکوم 22 ساله حضور مؤثر وي در فعاليت‌هاي مذهبي و فرهنگي و همچنين تدوين مقالات آموزشي در راستاي معرفي مضرات انواع مواد مخدر به نسل جوان تحت نظارت اجراي احکام کيفري حوزه قضايي فيروزآباد است.
گفتني است اعمال مجازات‌هاي جايگزين حبس از جمله تأسيسات قانوني پيش بيني شده در قانون مجازات اسلامي است که با اهداف مختلفي از جمله کاهش جمعيت کيفري، باز اجتماعي کردن مجرمان و اجراي سياست‌هاي تربيتي زندانيان دراختيار قضات قرار گرفته است.
همچنين در قانون مجازات اسلامي در راستاي پيشگيري از تجرّي مجرمان راهکار‌هاي تنبيهي ويژه‌اي در صورت عدم تبعيت از دستورات مراقبتي دادگاه پيش بيني شده است.
گفتني است مجموعه قضايي استان فارس با ارائه آموزش‌هاي ويژه قضات و برنامه‌هاي مدون يکي از استان‌هاي است که بيشترين استفاده را از مجازات‌هاي جاگزين حبس در دستور کار قرار داده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛  رئیس سازمان زندان‌های کشور در مراسم آزادی این زندانیان گفت: ۵۰ نفر از این زندانیان، از محکومان جرایم مالی مانند مهریه و نفقه بودند که با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

غلامعلی محمدی افزود: ۱۰۵ زندانی دیگر نیز با کمک حقوقی و قضایی به مناسب سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، آزاد شدند.

وی افزود: اصلاح و تربیت مددجویان، مهمترین ماموریت و هدف سازمان زندان‌ها است.

محمدی گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم مالی نیز در دستور کار است که ستاد دیه هرمزگان در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد، به ۱۲ نفر از زندانیان به نمایندگی از دیگر زندانیان، حجم آزادی اهداء شد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • هدیه متفاوت به معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟