Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي گفت: براي تجهيز آتش نشانان به تکنولوژي هاي پيشرفته براي اطفاي حريق با چالش جدي و کمبود منابع رو به رو هستيم که بايد با کمک همه مسئولين نسبت به تجهيز آتش نشانان به ادوات مورد نياز و پيشرفته اقدامات اساسي صورت بگيرد.

به گزارش ايرنا محمد رضا عارف در پست اينستاگرام خود نوشت:يکسال از حادثه تلخ ساختمان پلاسکو مي‌گذرد،ياد و خاطره حماسه آفرينان پلاسکو و شهداي آتش‌نشان براي هميشه ايام در خاطره‌ها خواهد ماند و در برابر ايثار و از خودگذشتگي آتش‌نشانان عزيز که شجاعانه براي نجات جان هم نوعان خود،جانفشاني مي‌کنند سر تعظيم فرود مي‌آوريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در اين يادداشت افزود:حادثه پلاسکو حقيقتا زنگ خطري بود که بايد نسبت به ايمني ساختمانها بويژه در کلان شهر تهران حساسيت لازم را داشته باشيم. وضع استحکام ساختمان‌هاي تهران و نيز راه‌هاي دسترسي به آن‌ها در صورت بروز حوادث سنگين چندان مناسب نيست.
رئيس فراکسيون اميد يادآور شد: در دولت اصلاحات اقداماتي در خصوص رعايت آيين نامه ساخت و ساز و مقاوم سازي ساختمان هاي فرسوده صورت گرفت که لازم است در مديريت جديد شهري نسبت به اين مهم توجه جدي‌تري شود.
عارف تاکيد کرد:مجمع اميد 51 نفره مطمئنا يکي از برنامه‌هاي جدي که در دستور کار قرار خواهد داد بحث ايمن سازي و مقاوم سازي ساختمانها و نيز تلاش براي تامين منابع مورد نياز براي ارتقا و کارآمدي بيشتر سازمان آتش نشاني خواهد بود.
به گزارش ايرنا ساختمان17 طبقه پلاسکو، ساختماني تجاري در ضلع شمال شرقي چهارراه استانبول تهران که يکي از مهمترين مراکز توليد و فروش پوشاک در تهران بود، در روز پنج‌شنبه 30 دي 1395 پس از 54 سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزي فرو ريخت و 560 واحد تجاري در آن نابود شد.
بر اثر اين حادثه و عمليات‌هاي آواربرداري پس از آن حدود 235 نفر مصدوم شدند که برخي از آنها بصورت سرپايي مداوا شدند.يکي از آتش نشانان حاضر در زمان تخريب به علت شدت سوختگي در بيمارستان درگذشت. همچنين پيکر 15 آتش‌نشان و 5 شهروند عادي نيز از زير آوار خارج شد.
سيام**2021**1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیچ وقت اهل وعده دادن نبوده‌ام، اما می‌توانم این قول را بدهم که در یک سال باقی مانده فرصت خدمتگزاری به مردم در این دوره فعالیت، برنامه‌های خود را به سرانجام برسانم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز شوراها، اظهار کرد: امید می‌رود تمام شوراها در سراسر کشور بتوانند خدمتگزاران خوبی برای مردم منطقه خود باشند.

وی افزود: برنامه‌هایی برای خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی داریم، به‌رغم کم‌کاری‌ها و برخورد برخی افراد که به نفع آن‌ها نیست، کار در حال انجام است و به نتیجه خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای تأیید فنی واگن‌های مترو گامی برداشته و نامه‌ای نیز ارسال شده است تا مبلغ به حساب سازنده واریز شود و فرایند ساخت صورت گیرد، البته احداث طبق وعده‌ها آغاز شده است و امید می‌رود در ۱۴ ماه وعده داده شده به نتیجه برسد.

چمران با تاکید بر اینکه دیدگاه بنده جهادی است و بر این مبنا حرکت می‌کنم، اضافه کرد: حتی یک ساعت هم برای بنده مهم است، زیرا به نفع مردم خواهد بود و موضوع اهمیت دارد.

وی ادامه داد: هر بخشی به نوبه خود تلاش می‌کند تا مشکلات رفع شود؛ هرچند مشکلات یک، دو یا ۱۰ مورد نیست و گاهی برای رفع یک مشکل شاید یک ماه زمان صرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در دوره‌های قبل برای تأسیس بانک شهر به ۲۰۰ امضا نیاز بود و افرادی مأمور شده بودند که حتی در منزل کسانی که باید امضا بدهند، مستقر شوند و امضا بگیرند.

چمران با اشاره به مافیای خودرو، تصریح کرد: بنده اطلاع کامل درخصوص مافیای خودرو ندارم و در این زمینه ورود نمی‌کنم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پرمخاطب کتاب در مصلی تهران، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در مصلی رفت و آمدها را مختل می‌کند و امید می‌رود طبق وعده‌ها سال آینده در شهر آفتاب برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: چنانچه تبلیغات نمایشگاه در مترو توسط این شرکت انجام شده باشد، پیگیری و برخورد خواهد شد، اما اگر شرکت‌هایی فضای تبلیغات را اجاره کرده باشند، بحث متفاوتی است.

چمران با بیان اینکه در جلسه امروز آخرین وضعیت حمل‌ونقل عمومی توسط معاونت حمل‌ونقل ارائه می‌شود، گفت: ساعت ۱۰:۰۰ نیز هیئت امنای ستاد مشارکت محلات تشکیل می‌شود و برای ارائه گزارش خزانه‌دار شورا از حساب درآمد و هزینه‌ها آماده شده است.

کد خبر 748671

دیگر خبرها

  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟