Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-23@10:08:22 GMT

دیدار لاوروف و گوترش در نیویورک

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۵۴۱۴

سرگئی لاوروف، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این دیدار بر ضرورت دستیابی به راهکاری سیاسی برای بحران سوریه تأکید کردند.به گزارش بلاغ، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر خود به نیویورک با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری سانا، سرگئی لاوروف، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این دیدار بر ضرورت دستیابی به راهکاری سیاسی برای بحران سوریه تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو طرف همچنین در دیدار خود درباره موضوعات کلیدی در تحولات بین‌المللی از جمله تحولات شبه‌جزیره کره به رایزنی پرداختند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه و دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کردند که بحران‌های کنونی نظیر سوریه و کره‌شمالی تنها از طریق راهکار‌های مسالمت‌آمیز قابل حل هستند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، گوترش و لاوروف در این دیدار همچنین بر اهمیت اجرای برجام تأکید کردند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: تانک‌های گران قیمت آبرامز در برابر پهپاد‌های ارزان هم آسیب پذیر هستند

نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: تانک‌های گران قیمت غربی در برابر هواپیما‌های بدون سرنشین ارزان آسیب پذیر هستند.

نبرد با استفاده از پهپاد‌ها در اوکراین که چهره جنگ مدرن را تغییر می‌دهد، شروع به وارد کردن آسیب مرگبار به یکی از برجسته‌ترین نماد‌های قدرت نظامی آمریکا - تانک آبرامز - کرده است که رویکرد استفاده از آن را در درگیری‌های آینده تغییر می‌دهد. 

به گفته کانا کاساپوغلو، تحلیلگر دفاعی در مؤسسه تحقیقاتی هادسون آمریکا، یکی از قدرتمندترین تانک‌های جهان را می‌توان با انفجار پهپاد انتحاری خیلی راحت‌تر از آنچه برخی از مقامات و کارشناسان تصور می‌کردند، نابود کرد. او معتقد است که این نشان دهنده یک تغییر اساسی در ماهیت جنگ مدرن است.

بر اساس گزارش‌ها، تانک‌های آبرامز در بالاترین سطح آسیب‌پذیر هستند. پیش از این از مین، بمب‌های دست ساز، راکت و موشک‌های هدایت شونده علیه آنها استفاده می‌شد. درصد اصابت آنها به تانک‌ها حدود ۹۰ درصد مواقع بود. پهپاد‌هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند حتی دقیق‌تر هستند.

این روزنامه خاطرنشان می‌کند: بسته به اندازه و تجهیزات تکنولوژیکی، پهپاد‌ها می‌توانند تا ۵۰۰ دلار هزینه داشته باشند - مبلغ ناچیزی برای نابودی یک تانک آبرامز به ارزش ۱۰ میلیون دلار.

روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین با حل و فصل و مصالحه تداخل دارد و کشور‌های ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می‌دهد و «بازی با آتش» است. 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشور‌ها به طور مستقیم در درگیری دخالت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال هدف نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند. " به گفته وی، روسیه ۳۰ سال است که تلاش می‌کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا مذاکره کند، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ‌های بدبینانه یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد و در این میان با وجود اعتراضات مسکو، این اتحاد، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرز‌های فدراسیون روسیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه
  • کامیکازه‌های ۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های ۱۰ میلیون دلاری
  • نیویورک تایمز: تانک‌های گران قیمت آبرامز در برابر پهپاد‌های ارزان هم آسیب پذیر هستند