Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@23:42:38 GMT

حال صادرات مرکبات خوب نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۵۶۷۰

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: صادرات مرکبات در حال حاضر قوی نیست و باغداران نسبت به این وضعیت رضایت ندارند.به گزارش بلاغ،چند سالی است که میزان تولید مرکبات استان مازندران به مرحله ای رسیده است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی به لحاظ کمیت قابلیت صادرات را هم دارد.
از شانس خوب مسئولان مازندران سال گذشته بارش سنگین برف و یخ زدگی بهانه‌ای به دست آنها داد تا پرده کم کاری مدیریتی در حوزه صادرات این محصول همچنان بسته بماند و به بهانه نداشتن کیفیت مناسب محصولات تولیدی استان حتی قابلیت مصرف در داخل کشور را هم نداشت و بسیاری از مرکبات به قیمت ناچیز در اختیار صنایع تبدیلی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دلیل برف و سرما و نداشتن برنامه مدون در رفع مشکلات باغداران متولیان بخش کشاورزی سرگرم پیگیری برای مطالبات وعده داده شده دولت بودند که محصول مرکبات سال 96 هم وارد بازار شد.
رشد تولید مرکبات و نبود برنامه مدون در حوزه صادرات امروز گلایه‌های فعالان این عرصه را به دنبال دارد.
در همین ارتباط رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: وضعیت صادرات مرکبات در استان مازندران راضی کننده نیست.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای تدوین برنامه مناسب برای صادرات دیر است، اما باید از هم اکنون برای صادرات مرکبات استان چاره اندیشی شود.
شعبانی یاداور شد: ادامه روند فعلی باعث کاهش قیمت این محصول در سطح بازار می‌شود.
وی با اعلام اینکه میزان سهمیه اختصاص داده شده برای خرید تضمینی این محصول گفت: اختصاص 20 هزار تن سهمیه به مازندران برای تامین نیازهای شب عید کافی نیست و حداقل باید برای ما 40 هزار تن اختصاص پیدا می‌کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز۵ کشور اول صادرات گمرکات مازندران است، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

او کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

امیرجمشیدی گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا پارسال از مبدا پاکستان وارد گمرکات مازندران وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی درفروردین ماه امسال به پاکستان، افزود: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران