Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@13:48:15 GMT

پاسخ مجری تلویزیون به مهراب قاسمخانی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۵۷۲۲

پس از انتشار این ویدئو، مهراب قاسمخانی، نویسنده سینما و تلویزیون بخشی از این ویدئو را با نوشته‌ای که سراسر انتقاد از تلویزیون بود، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام بازنشر داد که باعث واکنش‌های موافق و مخالف فراوانی شد.

محمدرضا یزدان‌پرست، مجری برنامه مثبت دو،‌برنامه صبحگاهی شبکه دو در یادداشتی به اظهارات قاسمخانی پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جناب مهراب قاسمخانی

سلام و احترام

بنده حضرتعالی را نویسنده‌ای پیشرو و طنزپردازی خوش‌فکر می‌شناختم و می‌شناسم. بعید می‌دانستم خطاب و عتابِ "خودسلبریتی‌پنداران" را به خود بگیرید و برآشوبید. حال که عرایض من را به معنای نمایندگی تفکر غالب بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی پنداشته‌اید و فرموده‌اید از کلمه به کلمه مرقومه‌تان دفاع می‌کنید چون به آن فکر کرده‌اید، چند نکته را به محضر شریف ابراز می‌کنم.

اول) ابتدای آن پلاتو، روی آنتن عرض کردم: "روی سخنم با جماعتِ یکشبه‌چهره‌شده است و آنها که سالها خاک هنر و ورزش را خورده‌اند، روی سرم جا دارند." از شما که بیش از دو دهه نوشتن و تدریس و آفرینش خلاقه را در کارنامه دارید، چه کسی خاکِ هنر خورده‌تر؟! وقتی بی‌جهت به خود می‌گیرید، مخاطبانی هم می‌آیند و می‌گویند:"حرف، ضمیر خودش را پیدا می‌کند"!

دوم) بی‌تردید شما هم از حالِ مسمومِ قضاوت‌زده‌ی نامنصفانه‌ی جامعه‌ امروزمان دلگیرید و بارها از این قضاوت‌های ناآگاهانه‌ی مدام، رنجیده‌اید. اما یک دقیقه گفته را معیار می‌کنید و به محکمه می‌برید و درباره شعور و تربیت و سواد و... چَکُشِ قاضی می‌کوبید و حکم صادر می‌کنید!

سوم) خود نیک می‌دانید که صدا و سیما، یک پیکره‌ی یکپارچه نیست که بشود با یک چوب، سراپایش را راند. همانگونه که روزگار مطوّل همکاری شما با تلویزیون -که ای کاش تکرار شود- به معنی موافقت تمام و کمال شما با آنچه شبانه‌روز دارد از انبوهی شبکه رادیویی و تلویزیونی گفته و پخش می‌شود، نیست، پلاتوی یک دقیقه و ۴۶ ثانیه‌ای بنده هم، تابلوی هواداری از فرقِ سر تا کفِ پای تلویزیون را معنا نمی‌دهد. بنده در همین تلویزیون بارهای بار، به گواه همکارانِ ژورنالیست و آرشیو موجود، روی آنتن، صدای بخشی از افکار عمومی بوده‌ام که به باور شما، از مطرودان و مغضوبانِ رسانه ملی هستند.

چهارم) به شهادت یکی از پست‌های شما وقتی علت عدم حضور سرکار خانم شقایق دهقان در اینستاگرام را از شما جویا شده‌اند، فرموده‌اید: "روی همسرم تعصب دارم. از برخوردهای "زننده" در فضای مجازی فرار می‌کند و من هم نمی‌گذارم و نمی‌خواهم صفحه‌ای در اینستاگرام داشته باشد." در این بلبشوی اخلاقی، از باتجربه‌ای چون شما بعید است که انتقاد از یک "سازمان" را بر یکی از خیلِ چندصدنفری مجریانِ آن سازمان بار کنید و خواسته یا ناخواسته بستری فراهم آورید که صدها نفر بیایند و به شما و خانواده معزز شما و به خانواده دیگری، هزاران لفظ رکیک و "زننده" نثار کنند! این چه "تعصب"ی است که برای خود دارید -هر چند شوربختانه گوش فحاشان، به تعصب من و شما بدهکار نیست- و برای دیگری...؟!

پنجم) از جمله شکاف‌های جامعه امروز، شکاف میان طبقه الیت-چه روشنفکر چه هنرمند- با توده مردم است. شاید بفرمائید عرض بنده، ریختن نفت روی آتش همین شکاف بین سلبریتی‌ها و عموم جامعه بوده، اما محبوبان و مشهوران و هنرمندانی چون شما و همه آنهایی که به این ویدئو واکنش نشان دادند کجا و متوهّمانی که با عبارتِ "خودسلبریتی‌پندار" از آنها یاد کردم کجا؟!

و خاتمه اینکه برای خود شما و برای نظرتان و برای هنرتان، در هر شرایط احترام قائلم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

کد خبر 849025 منبع: ایسنا برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد