Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فوتبال استان سمنان در 10 سال اخیر ماجرای پیچیده ای را پشت سر گذاشته است ؛ در سال 87 تیم فوتبال صنایع طلایی به عنوان نماینده استان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور پیدا کرد و پس از یکسال تیم داری و عدم راهیابی به لیگ دسته اول فوتبال از حضور درلیگ دو انصراف داد؛ تا همچنان ورزش دوستان سمنانی آرزوی داشتن یک تیم در لیگ های سطح بالای کشور را فقط در رویا مشاهده کنند نه واقعیت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
البته از این نکته غافل نشویم که همان تیم توانست بازیکنانی را به لیگ یک وبرتر معرفی کند همچون امید عالیشاه و حامد محمودی

 
پس از گذشت سه سال از انصراف صنایع طلایی از حضور در مسابقات ،تابستان سال 1390 بود که در ماجرای انتقال تیم های تهرانی به شهرستانها انتقال استیل آذین از تهران به سمنان اتفاق افتاد؛ تیمی که از همان ابتدای حضور خود به دلیل برخورداری از بازیکنان مشهوری همچون مهدی واعظی (دروازبان اسبق پرسپولیس ) جای خود را در دل همه مردم و جوانان شهر سمنان باز کرده بود و توانسته بود در همان ابتدای ورود به سمنان تعداد زیادی از تماشاگران را به استادیوم تختی سمنان بکشاند تا موجی از شور و شعف دوباره در فوتبال سمنان راه بیفتد. اتفاقی که شاید در ابتدا خوشایند بود، اما پایان خوشی نداشت......
بطوری که پس از یکسال حضور استیل آذین در سمنان ،حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین به دلیل کمبود امکانات استان، تصمیم به خروج این تیم از استان گرفت تا کشتی فوتبال استان دوباره به گل بنشیند.  
 
اما داستان تا سه نشه بازی نشه برای سرمایه گذاری در فوتبال استان سمنان انگار به واقعیت تبدیل شده بود به گونه ای که پس از خروج استیل آذین از سمنان در سال 90 ،شرکت هف سمنان در سال 93تصمیم به تیم داری در لیگ دسته دوم فوتبال کشور با نام هف سمنان کرد تا دوباره داستان فوتبال استان در لیگ دو شروع شود .
این تیم که ماندگارترین تیم  استان در لیگ دو کشور بود از سال 93 تا 96 به مدت سه فصل در سمنان حضور داشت؛ اما قبل از شروع فصل دید مسئولان باشگاه به مسئولان استان اعلام کردند که در صورت حمایت نکردن لازم از این تیم در فصل جاری ،این شرکت قادر به حضور در فصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال کشور نخواهد بود ؛به گونه ای که آنها خواستار حضور مسئولان سیاسی استان در هیئت مدیره باشگاه شدند اما هیچ کدام از مسئولان استان این امر را قبول نکردند تا مدیر عامل باشگاه هف در نامه ای رسمی به رییس هیئت فوتبال استان کناره گیری رسمی این تیم را از لیگ دو فوتبال کشور در فاصله یک هفته مانده به آغاز رقابت ها اعلام کند.    
با کش و قوس های فراوان این تیم در لیگ ماند و هم اکنون با نام "صنایع طلایی" در رده دهم جدول یازده تیمی لیگ دسته دوی فوتبال کشور قرار دارد ، نبود سرمایه گذار و اصرار هیات فوتبال برای تیم داری دراین سطح و مشکلات عدیده مالی باعث شده تا دراین فصل سه سرمربی برای هدایت این تیم در این فصل عوض شود .
علی رضاعلی رئیس هیت فوتبال استان سمنان میگوید : تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان برای تیم هزینه کرده و‌هیچ حمایتی از تیم نشده.
تاکنون مردم نیز از تماشای بازی های صنایع طلایی در سمنان استقبال نکرده اند و کارشناسان معتقدند هیچ بازیکن بومی در این تیم حضور ندارد و انجام تمرینات در تهران هم یکی از علل استقبال نکردن مردم از این تیم است .  
اما آن چیزی که در عرصه سرمایه گذاری در فوتبال استان سمنان قابل تامل است بحث خروج تیم ها و پشیمان شدن مسئولان باشگاهها از تیم داری است .
 استان سمنان با توجه به در اختیار داشتن استادیوم 15 هزار نفری ،زیر ساخت نسبتا مناسب در این رشته، کارخانه های صنعتی و سرمایه های مادی فراوان فرصت خودنمایی در مستطیل سبز را همچون سایر رشته ها دارد.
اما به شرط آنکه مدیریت فوتبال استان سمنان چاره ای برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران فوتبال در استان بیندیشد و مسئولان غیر ورزشی نیز رغبت بیشتری به ورزش نشان دهند تا شور و شعف ورزشی در این رشته پرطرفدار نیز کمی در استان رخ بنمایاند و انگیزه جوانان شهر را برای حضور در میدان های ورزش قهرمانی و ورزش همگانی دوچندان کند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرزازاد تنها یک کلین شیت تا رسیدن به نیازمند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان روز گذشته یکشنبه دو اردیبهشت رو در روی تیم ملوان قرار گرفت و موفق شد این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دهد تا پس از ۱۰ سال موفق به شکست دادن ملوان شود.

با اینکه پیام نیازمند آماده حضور در درون دروازه برای این دیدار بود اما «ژوزه مورایس» سرمربی پرتغالی سپاهان باز به نیما میرزازاد اعتماد کرد و این دروازه‌بان ۲۷ ساله توانست پنجمین بازی متوالی خود را برای سپاهان انجام دهد اما با گلی که در نیمه اول دریافت کرد نتوانست کلین شیت کند.

میرزازاد در این فصل در مجموع در ۹ بازی برای سپاهان به میدان رفته که توانسته ۴ بار دروازه خود را بسته نگه دارد که اوج درخشش او به دیدار با تراکتور بر می‌گردد که توانست بسیاری از موقعیت‌های بازیکنان تراکتور را مهار کند. پیام نیازمند در ۱۷ بازی این فصل در درون دروازه سپاهان قرار گرفته و تنها ۵ بار کلین شیت داشته و آمار ضعیف‌تری نسبت به میرزازاد از خود به ثبت رسانده است.

تنها ۶ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فرصت زمان باقی است و دیدار بعدی سپاهان برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی خواهد بود و باید دید مورایس از نیازمند در درون دروازه خود استفاده خواهد کرد یا بار دیگر هواداران سپاهان شاهد حضور نیما میرزازاد خواهند بود.

کد خبر 6085070

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • میرزازاد تنها یک کلین شیت تا رسیدن به نیازمند
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سمنان
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه
  • رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش دیدار می کنند