Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@22:38:55 GMT

زیباترین رزهای جهان، گل‌هایی به رنگ عشق! (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۶۳۴۵

زیباترین رزهای جهان، گل‌هایی به رنگ عشق! (+عکس)

آن‌ها برای همه مردم جهان نماد عشق، قدردانی، سپاسگزاری، معنویت، دوستی، شادی و سلامتی هستند. رزها با برانگیختن حال و هوا و احساسات ما می‌توانند تغییرات مثبتی در زندگی ما ایجاد کنند.

۱۰ - گل رز چند رنگ (Joseph’s Coat)

اگر به دنبال یک گل رز زیبای بالا رونده برای باغتان هستید، گل رز چندرنگ می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هیچ رز بالا رونده دیگری به رنگارنگی این گل نیست. این گیاه گل‌های متوسطی با سایه‌های قرمز-نارنجی و رنگ طلایی دارد. این گل روی نرده‌ها بالا می‌رود و یک سایبان در باغتان ایجاد می‌کند. این گل رز بیمار نمی‌شود و ارتفاع آن به ۲.۵ تا ۳ متر می‌رسد. باید این رز را در جای آفتابگیر بکارید و به آبیاری آن توجه کنید. این گیاه همیشه گل دارد و گل‌های رنگارنگ آن بار‌ها در بهار تا تابستان ظاهر می‌شوند. هم چنین رایحه ملایم میوه مانندی دارند.
 


۹ - رز میکلانژ

رز میکلانژ گل‌های بزرگی به رنگ زرد کره‌ای و ظاهر فوق العاده زیبای قدیمی دارد. در شرایط عادی گل‌های آن ۱۲ سانتیمتر قطر دارند. هم چنین هر گل ۴۰-۵۰ گلبرگ دارد. رز میکلانژ به خاطر رایحه قوی لیمویی اش مشهور است. این گل انتخاب خوبی برای دسته گل است. برای کاشت رز میکلانژ جایی را انتخاب کنید که آفتابگیری متوسط داشته باشد. این گیاه به ۱.۲ متر می‌رسد و به آبیاری متوسط نیاز دارد. گل‌های زرد و زیبای آن در اواسط بهار تا پاییز ظاهر می‌شوند.
 

 


۸ - رز وینچستر کاتدرال

این رز شبیه رز انگلیسی است که گل‌های سفید فنجانی و جذاب دارد. این رز‌های متوسط حدود ۶ سانتیمتر قطر و ۸۰ - ۸۵ گلبرگ دارند. علاوه بر زیبایی، وینچستر کاتدرال بوی فوق العاده‌ای هم دارد و رایحه خوشایندی شبیه به شکوفه‌های بادام و عسل تولید می‌کند. این گیاه نسبت به بیماری مقاوم است و در یک دوره طولانی رشد می‌کند و گل می‌دهد. دانه‌ها باید در قسمت از باغ که نسبتا آفتابگیر است کاشته شوند. رز وینچستر کاتدرال ۱.۲ متر رشد می‌کند و اولین گل در تابستان ظاهر می‌شود و تا پاییز بار‌ها گل می‌دهد.
 

 


۷ - رز سرخ بهشتی (Red Eden)

این گیاه بالارونده شگفت انگیز، گل‌های بزرگ و قرمز رنگ قدیمی دارد. قطر هر یک از گل‌های آن حدود ۱۲.۵ سانتیمتر است و تا ۱۱۰ گلبرگ دارد. هم چنین رز سرخ بهشت یکی از بهترین بو‌ها را در میان همه رزهای جهان دارد. این رز بالا رونده زیبا برای نرده‌ها مناسب و مراقبت از آن بسیار ساده است. این گیاه به آفتاب کامل و آبیاری متوسط نیاز دارد. هم چنین باید گیاه را هرس کنید. گلدهی این رز از بهار شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

 


۶ - گل آلبرشت دورر (Albrecht Durer)

این رز جذاب گل‌های بزرگ نارنجی-هلویی دارد. شدت رنگ نارنجی این رز نسبت به آب و هوا تغییر می‌کند و در فصل زمستان کاملا صورتی رنگ می‌شود. رایحه این رز هم به اندازه زیبایی آن مشهور است و بوی میوه‌ای شدید و خوشایندی تولید می‌کند.‌ می‌توانید این رز را در فضاهای کوچک بکارید و تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند. هرس کردن و آبیاری متوسط در پرورش رز آلبرشت دورر بسیار مهم است.
 

 


۵ - رز ویکتور هوگو

رز ویکتور هوگو جزء زیباترین رزهای قرمز جهان است و گل‌های قرمز تیره بزرگی با ۲۵ - ۳۰ گلبرگ تولید می‌کند. بوی قوی یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده این رز است؛ بنابراین رز ویکتور هوگو انتخاب خوبی برای دسته گل و گلدان است. رز ویکتور هوگو تا یک متر رشد می‌کند و به آفتاب کامل نیاز دارد. هرس کردن یکی از الزامات این گیاه در زمستان و بهار است. گلدهی این گیاه در بهار شروع می‌شود و تا پاییز بار‌ها تکرار می‌شود.
 



۴ - رز راپسودی در آبی (Rhapsody In Blue)

راپسودی یک گل رنگارنگ زیبا با سایه‌های بنفش و ارغوانی و آبی است. این گل‌های زیبا ابتدا کاملا آبی رنگ هستند سپس به تدریج سایه‌های آبی خاکستری می‌گیرند. آن‌ها به عنوان شاخه گل بسیار مناسب هستند. برای کاشت این گل رز باید جایی را انتخاب کنید که دما و آفتاب گیری متوسط داشته باشد. این گیاه تا ۱.۲ متر رشد می‌کند. گل‌های رنگی در سراسر فصل تابستان ظاهر خواهند شد.
 

 


۳- رز مدال طلا (Gold Medal)

همان طور که از نامش پیداست، رز مدال طلا گل‌های بزرگ و طلایی درخشان دارد که هر کدامشان ۳۰ - ۴۰ گلبرگ دارد. رنگ طلایی این گل در دمای متوسط بیشتر می‌شود. رایحه میوه‌ای شدید این گل، آن را یکی از بهترین رز‌ها می‌کند. رز مدال طلا یک بوته راست و تقریبا بدون خار است که ارتفاعش به ۹۰ سانتیمتر می‌رسد. این گیاه به آفتاب کامل نیاز دارد و باید در بهار و زمستان هرس شود. گل‌های این گیاه از بهار تا تابستان شکوفا می‌شوند.

 


۲ - رز بلک باکارا (Black Baccara)

بلک باکارا در نگاه اول شبیه یک گل رز سیاه بزرگ است. اما درواقع رز سیاه نیست و بافت مخملی منحصربفرد گلبرگ‌های آن شباهت زیادی به رنگ سیاه دارد. رنگ تیره بلک باکارا در میان دوستداران رز مشهور است. هر یک از گل‌های این رز ۱۰ سانتیمتر قطر و ۴۵ گلبرگ دارند. رز بلک باکارا به آفتاب زیاد و خاک خشک نیاز دارد. گل‌های مخملی درخشان این گیاه از بهار تا پاییز شکوفا می‌شوند.

 


۱ - رز دابل دیلایت (Double Delight)

گل دابل دیلایت واقعا یکی از شگفت انگیزترین رزهای جهان است که زیبایی و رایحه آن مشهور است. این گیاه فوق العاده گل‌های بزرگ کرم رنگ با لبه‌های قرمز و ۳۰ - ۳۵ گلبرگ دارد. همچنین رز دابل دیلایت بوی تند شدیدی تولید می‌کند. برای پرورش یک رز دابل دیلایت خوش رنگ و زیبا به آفتاب زیادی نیاز دارید. این گیاه تا ۱.۵ متر رشد می‌کند. هرس کردن در بهار یکی دیگر از کارهای مهمی است که باید برای این رز انجام دهید. گل‌های بزرگ، رنگارنگ و جالب توجه این رز در بهار تا پاییز ظاهر می‌شوند.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که به انسولین معروف است

 C. igneus گیاهی راست قامت ، همیشه سبز ، دارای برگ های ساده متناوب یک در میان کشیده و دراز و دوکی شکل در طول با رگه های موازی ، به رنگ سبز تیره. برگها به صورت مارپیچ مرتب در اطراف ساقه قرار گرفته اند. دارای گل های نارنجی مخروطی شکل که در نوک ساقه ظاهر می شوند.

به گزارش مکتوب نامه، costus به عنوان آتشین نرده بان پله ای، پرچم مارپیچی و همچنین به گیاه انسولین معروف است. C. igneus شامل رزینوئید و آلکالوئیدهایی به نام سوسورین اینولین و رزین است غربالگری پی در پی از مواد شیمیایی برگ  C. igneus  نشان داد که سرشار از پروتئین، آهن و ترکیبات آنتی اکسیدان مانند اسید اسکوربیک آلفا توکوفرول بتاکاروتن ترپنوئید استروئید و فلاونوئید است.

همچنین برگ ان  حاوی %2/21فیبر %6/1سیکلوهگزان%33/1استن% 95/2اتانول است. Costus در هندبرای کنترل سطح قند خون و دیابت استفاده میشود مردم با خوردن روزانه یک برگ از ان قندخون خود را پایین نگه میدارند کل گیاه به دلیل ویزگی ضددیابتی ممانعت از ابتلا به بیماری ها و حفاظت از مغز که موجب افزایش طول عمر میشود استفاده میشود. سمیت (خوردن بیش از حد) آن باعث مرگ و میر یا اختلالات رفتاری نمیشود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاروانسرای لاسجرد سمنان؛ زیباترین یادگار ایران‌زمین+ فیلم
  • آبشار گویله مریوان، زیباترین آبشار کردستان + فیلم
  • شروع به کار دستگاه دروگر سنبل آبی در تالاب انزلی
  • زیباترین گل های ورزش ایران در سال 1402 (فیلم)
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران (فیلم)
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران + فیلم
  • یکی از زیباترین جاده‌های ساحلی ایران (فیلم)
  • نوروز کجا برویم؟ زیباترین مناطق دیدنی خوزستان!
  • (ویدئو) این جاده زیباترین جاده‌ ساحلی ایران است!
  • گیاهی که به انسولین معروف است