Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت صنعت، معدن و تجارت با همراهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گام بلندی را در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برداشتند. به گفته مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی بزودی اتصال سامانه‌های جامع انبارها با سامانه بارنامه برخط برقرار می‌‌شود.  تابش اعلام کرد: پس از موفقیت طرح پایلوت در استان به زودی این طرح سراسری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در راستای اجرای تکالیف مندرج در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است نسبت به راه‌اندازی سامانه جامع انبار اقدام کند. همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز مطابق همین قانون باید سامانه بارنامه برخط را ایجاد کرده تا کلیه بارنامه‌های صادره به صورت الکترونیکی با مبدأ و مقصد مشخص به متقاضیان ارائه شود.

در همین ارتباط مطابق نص صریح قانون پس از راه اندازی سامانه‌های مذکور لازم است این دو سامانه به هم متصل شده تا علاوه بر اینکه جریان گردش کالا در سطح کشور  مشخص شود، بستری فراهم آید تا کلیه مبادی و مقاصد بار کشور قابلیت رصدپذیری داشته باشند.

این امر بدین خاطر انجام می شود که تا کالاهای هدف مبارزه با قاچاق کالا شناسایی و عملاً کارشناسان قادر باشند کالاهایی که از مسیر قانونی وارد کشور شده را از کالاهای قاچاق تمیز دهند.

عباس تابش مدیرکل محترم امور خدمات بازرگانی ضمن تشریح فرآیند اتصال این دو سامانه گفت : طبق توافقات بعمل آمده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان راهداری از ابتدای سال، عملیات فنی اتصال این سامانه اجرایی و از ابتدای مرداد ماه نیز در سامانه برخط بارنامه این امکان ایجاد شد که به شرکتهای حمل و نقل هشدار دهد که بزودی در صورت عدم درج مبدأ یا مقصد بارنامه در سامانه جامع انبار بارنامه صادر نمی‌شود.

وی افزود: پس از سه ماه اقدام آزمایشی و درج هشدار در بارنامه‌های فاقد شناسه انبار از ابتدای آذرماه این طرح بصورت پایلوت در استان فارس عملیاتی شد که در استان مذکور به صورت پلکانی محدودیت صدور بارنامه بدون شناسه انبار افزایش یافت به نحوی که هم اکنون بیش از 85 درصد بارنامه های صادره از استان فارس با درج شناسه انبار قابلیت صدور دارند.

تابش بیان داشت: پس از موفقیت طرح پایلوت در استان فارس وزارت صنعت، معدن و تجارت با همراهی سازمان راهداری تصمیم گرفتند این طرح را بصورت سراسری اجراء کنند.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشکر از همکاری صمیمانه سازمان راهداری اعلام کرد بزودی  طرح اتصال سامانه جامع انبار با سامانه برخط بارنامه برقرار خواهد شد و لازم است مبادی و مقاصد بارنامه‌های صادره حتماً در سامانه جامع انبار ثبت شده باشند.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری