Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه - ایرنا - روزنامه عکاظ چاپ بندر جده (غرب) عربستان روز جمعه از دستگیری 289 متهم امنیتی طی 4 ماهه گذشته توسط شورای امنیت ملی این کشور خبر داد.

شورای امنیت ملی زیر نظر دفتر پادشاهی اردیبهشت ماه امسال از سوی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با هدف متمرکز کردن مسائل امنیتی زیر نظر دربار پادشاهی تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار ایرنا در دوحه، این روزنامه سعودی با بیان اینکه دستگیر شدگان اتباع 13 کشور هستند، نوشت: از این تعداد 185 تن سعودی، 47 یمنی، 14 تن سوری، 12 پاکستانی، 6 تن هندی، 4 روسی و شمار دیگری از اتباع کشورهای سودان، آمریکا، بحرین، اتیوپی و ترکیه وجود دارند.
بر اساس این گزارش در زمان حاضر 5 هزار 294 تن در زندان های وزارت کشور به اتهام های امنیتی زندانی هستند. از این تعداد 90 تن پاکستانی هستند که تحت تاثیر گروه تروریستی داعش فعالیت می کردند.
روزنامه سعودی با بیان اینکه از میان کل بازداشت شدگان 4 هزار و 413 تن عربستانی هستند، نوشت که در میان این زندانیان 15 آمریکایی، 9 ایرانی و 4 روسی هم هستند.
دولت سعودی علاوه بر بازداشت این افراد طی دو ماه گذشته ده ها تن از شاهزاده ها، بازرگانان و تجار این کشور را به اتهام فساد بازداشت کرده است.
ناظرین امور عربستان می گویند که هدف اصلی این بازداشت ها، هموار کردن شرایط برای به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی عربستان است .
خاورم /1508 **شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

کد خبر 847875 برچسب‌ها خبر ویژه علی شمخانی

دیگر خبرها

  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان