Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@02:20:17 GMT

قصه پرغصه عسلویه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۷۰۲۱

قصه پرغصه عسلویه

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، سکینه الماسی،  نماینده مردم شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر جمعه در نشست پیگیری راه اندازی اداره ثبت اسناد عسلویه اظهار داشت: شهرستان عسلویه با پتانسیل و ظرفیت‌های بزرگی که دارد و بخش مهمی از اعتبارات کشور را تامین می کند هنوز از داشتن اداره مستقل ثبت اسناد محروم است که اصلا زیبنده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطر نشان کرد: درست است که این شهرستان نو پاست اما مردم عسلویه حق دارند از خدمات دولت به خصوص دسترسی مناسب به ادارات برخوردار باشند.

الماسی با بیان اینکه آلودگی شهرستان عسلویه هفت برابر بیشتر از شرایط عادی هوای تهران است گفت: پسندیده نیست که مردم این شهرستان فاصله ۷۰ کیلومتری را برای ثبت و پیگیری اسناد خود طی کنند.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مردم این شهرستان با شرایط سخت زندگی از وضعیت معیشت گرفته تا آلودگی بیش از حد هوا مواجه اند اما باز مردم صبر می‌کنند و نجابت به خرج می‌دهند.

عضو کمیسیون انرژی ابراز امیدواری کرد: بعد از انقلاب اسلامی این نظام دو دستاورد مهم داشته و هر دو دستاورد در استان بوشهر بوده است که یکی نیروگاه اتمی و دیگری هم پارس جنوبی است و حق مردم این دیار است که از بهترین خدمات و امکانات برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: استقرار اداره ثبت اسناد در این شهرستان از اولویت‌های مهم مردم است و انتظار داریم این مهم هر چه سریع‌تر محقق شود.

مهر

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد