Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@23:17:35 GMT

آيا کودکان هم بايد عينک آفتابي بزنند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۷۲۶۳

آيا کودکان هم بايد عينک آفتابي بزنند؟

خبرگزاري آريا -

لازم است هربار که کودک از خانه خارج مي شود، چه در تابستان، چه زمستان، عينک به چشم بزند
چشم پزشکان مي گويند اشعه فرابنفش خورشيد مي تواند بر سلامت چشم ها و به ويژه سلامت چشم کودکان اثر منفي بگذارد و زمينه ساز بروز بيماري هاي مختلفي در بزرگسالي باشد. به همين دليل لازم است در خريد عينک براي کودکان، محتاطانه عمل کنيد و بهترين را برايشان بيابيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقاله خريد عينک آفتابي کودکان با اين مشخصات لزوم خريد عينک دودي براي کودکان و مشخصات آن را در سايت سلامت دات لايف خواهيم گفت.
آيا کودکان هم بايد عينک آفتابي بزنند؟
بله، چشم کودکان در برابر اشعه مضر آفتاب بسيار حساس تر است. تا 12 سالگي چشم کودکان توانايي فيلتر کردن اشعه فرابنفش (UV) را ندارد و مواجهه طولاني با نور خورشيد ميتواند سبب چسبندگي قرنيه و پيرچشمي شود. به همين دليل کودکاني که خارج از منزل بازي مي کنند نياز به عينک آفتابي دارند.
چه رنگ شيشه عينکي براي کودکان مناسب است؟
باور عموم مردم اين است که هر چه رنگ شيشه عينک تيره تر باشد، توانايي بيشتري در محافظت از چشم در برابر خورشيد دارد، اما حقيقت اينجاست که شيشه هاي تيره تنها مناسب افرادي است که چشم هاي حساس به نور دارند يا در فضاهايي که نور خورشيد بسيار شديد است، کار مي کنند. براي ساير افراد عينک هايي براي استفاده روزانه با شيشه هاي رنگي نه چندان تيره که چشم ها از وراي آن ديده شود، مناسب تر است. قهوه اي، خاکستري و سبز را براي استفاده روزانه توصيه مي کند زيرا زمينه ديد خوبي ايجاد مي کند، اما رنگ هاي قرمز، نارنجي يا آبي و بنفش چندان مناسب نيستند زيرا سبب پخش رنگ ها مي شوند و نور زيادي وارد چشم مي کنند. در مورد کودکان اما رنگ هاي قرمز، سبز و آبي مناسب نيست زيرا نور زيادي وارد چشم مي کنند.

عينک آفتابي بايد تا 99 درصد اشعه UV را منعکس کند
چه قاب عينکي براي کودکان تھيه کنيم؟
قاب عينک کودکان بايد انعطاف پذير و نشکن و شيشه آن از جنسي پلي کربنات باشد و به خوبي از اشعه UV محافظت کند. قبل از خريد حتما عينک را روي چشم کودک امتحان کنيد تا مطمئن شويد با آن راحت است. دسته عينک بايد سبک و از جنسي الاستومر باشد. استفاده از بند هم براي عينک در کودکان زير 3 سال لازم است.
عينکي که ميخريم، بايد تا چند درصد در برابر اشعه UV مقاوم باشد؟
عينک آفتابي بايد تا 99 درصد اشعه UV را منعکس کند و اين شامل هر دو اشعه UVA و UVB مي شود. روي برچسب برخي از عينک ها قيد شده محافظت کنندگي در برابر UV تا 400 mm است. اين بدان معني است که عينک صددرصد قدرت محافظت کنندگي در برابر اشعه UV را دارد. اصلا توصيه نمي کنيم براي فرزندتان عينک هاي معمولي که هيچ اثر محافظت کنندگي ندارند، تهيه کنيد. عينک هاي آفتابي که قدرت محافظت کنندگي ندارند و صرفا سايه اي جلوي چشم هستند باعث ميشوند مردمک چشم در مواجهه با نور شديد بازتر و ميزان نور و اشعه UV بيشتري وارد چشم شود. هر چه چشم در تماس بيشتري با اشعه UV باشد، احتمال ابتلا به بيماريهاي چشمي در سنين بالا بيشتر مي شود.
حتما بايد عينک هاي گرانقيمت و برند را خريد؟
نه! به هيچ وجه نيازي به خريد عينک از برندهاي معروف باقيمتهاي بالا نيست. کافي است تست UV بدهيد تا مطمئن شويد عينکي که خريداري مي کنيد، استاندارد است. هرچه ميزان محافظت عينک از اشعه فرابنفش بيشتر باشد؛ کيفيت عينک بالاتر و قيمت آن بيشتر است.

قاب عينک کودکان بايد انعطاف پذير و نشکن و شيشه آن از جنسي پلي کربنات باشد
زدن عينک آفتابي کودکان در چه ساعاتي ضروري است؟
لازم است هربار که کودک از خانه خارج مي شود، چه در تابستان، چه زمستان، چه هوا ابري باشد، چه آفتابي، عينک به چشم بزند. برخي از کودکان نيز مثل کودکان زال يا کودکاني که به نور آفتاب حساس اند مثل برخي کودکان اوتيستيک چشمشان به نور حساس تر است بنابراين بايد مراقبت بيشتري از چشم داشته باشند.
آيا براي کودکاني که عينک ميزنند مي توان از شيشه هاي فوتوکروميک که در مواجهه با نور خورشيد تيره تر يا روشن ميشوند به جاي عينک افتابي استفاده کرد؟
بله، البته با تغيير در موقعيت و ورود از مکاني تاريک به روشن، چند دقيقه اي زمان مي برد تا رنگ شيشه عينک تيره شود و همين فاصله مي تواند تا حدودي به چشم آسيب بزند.
منبع: salamat.life


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازار عینک‌های هوشمند یک دنیای پر تحرک است که همواره در حال تغییر و تحول است. از سال ۲۰۲۲ این بازار با ارزشی فراتر از یک میلیارد دلار ظاهر شده است و به طور پیوسته در حال گسترش است. با نرخ رشد خیره کننده‌ای که تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی می‌شود، عینک‌های هوشمند به یکی از جذاب‌ترین و پر رونق‌ترین بازار‌های دنیای فناوری تبدیل شده اند.

این رشد ناشی از افزایش نیاز به دستگاه‌هایی است که به طور همزمان قادر به انجام وظایف پیچیده و ارائه تجربیات کربری منحصر به فرد هستند. با پیشرفت فناوری پوشیدنی، ارتقاء فناوری‌های دیجیتال و به کار گیری فناوری ۵G بازار عینک‌های هوشمند به یک مکانی از تحول و نوآوری تبدیل شده است که همواره برای کشف و کاربرد‌های جدید آماده است.

علیرضا یحیایی، یکی از مجریان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا گفت: این محصول یک دمو (نسخه نمایشی) و گجت پوشیدنی است و عینک هوشمند دستیار محسوب می‌شود که می‌تواند با قابلیت‌های صوتی در زمان واقعی، به مسیریابی در محیط‌های پیچیده و تشخیص دقیق اشیاء، به کاربران کمک کند.

وی افزود: این محصول برای افراد نابینا، دانشجویان، اساتید دانشگاه، متخصصان، پزشکان و کادر درمانی و حتی افراد عادی کاربرد دارد، اما در حال حاضر گروه هدف ما افراد نابینایان هستند؛ این عینک با استفاده از پردازش تصویر و هوش مصنوعی مسیر را برای نابینایان آنالیز و شناسایی می‌کند و به وسیله اسپیکر‌هایی که درون سیستم تعبیه شده است، اعلام می‌کند فرد به سمت چپ یا راست حرکت کند. جلوی او انسان، ماشین، مانع و چاله‌ای قرار دارد. 

یحیایی تصریح کرد: در حال حاضر خط بریل در کافه ها، رستوران‌ها و در سطح شهر خیلی کم وجود دارد. صفحه تلفن‌های همراه نیز بریل نیست. یکی از قابلیت‌هایی که این محصول دارد، قرائت متون عادی برای افراد نابیناست.

وی تاکید کرد: این محصول ضمن اینکه برای افراد نابینا امکاناتی از قبیل توصیف‌های صوتی، کمک به مسیریابی وتشخیص اشیاء فراهم می‌کند و زندگی روزمره افراد نابینا را بهبود می‌بخشد؛ همچنین برای دانشجویان نیز به منظور ارائه محتوای آموزشی تعاملی، شبیه سازی‌های آزمایشگاه مجازی و محتوای آموزشی جذاب را فراهم کند.

یحیایی گفت: این محصل ابزار‌های بی قیاس برای کمک به پزشکان و کادر درمانی در زمان عمل ها، مشاوره‌ها و تشخیص‌ها را فراهم می‌کند و برای افراد متخصص نیز زمینه‌ای برای دسترسی آسان به اطلاعات، همکاری از راه دور و اجرای فرایند‌های راهنمایی شده به وجود می‌آورد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: این محصول هم اکنون نمونه مشابه داخلی ندارد و در مرحله ثبت اختراع است.

وی اضافه کرد: ما برای تولید نمونه اولیه این محصول نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داریم. متاسفانه اعمال تحریم‌ها شرایط کار را برای ما سخت‌تر کرده اند. یکی از مشکلات اصلی مان این است که مجبوریم قیمت این دمو را به دلار اعلام کنیم، زیرا قیمت ریال ثبات ندارد و همه قطعات این محصول وارداتی هستند به همین دلیل نوسان‌های بازار روند اجرای کار ما را دچار نوسان کرده است.

به گفته یحیایی، امیدواریم دولت برای رفع این مشکلات با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه به دانشجویان، ما را در این زمینه کمک کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • ساکت در فوتبال آفتابی شد (عکس)
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • یاسین در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند