Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@04:21:22 GMT

جزيره قشم پايلوت گردشگري حلال ايران است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۷۴۲۷

جزيره قشم پايلوت گردشگري حلال ايران است

خبرگزاري آريا - مادريد - ايرنا - «حميد رضا مومني» رئيس هيات مديره و مديرعامل اين سازمان با «شو جينگ -Xu jing» نماينده تام الاختيار دبيرکل سازمان جهاني گردشگري (UNWTO) و رئيس منطقه اي آسيا و اقيانوسيه فرصت هاي سرمايه گذاري منطقه آزاد قشم را تشريح کرد و گفت، جزيره قشم پايلوت گردشگري حلال ايران است.

به گزارش ايرنا، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که در راس هياتي به اسپانيا سفر کرده است، روز جمعه در ديدار با مديران ارشد سازمان جهاني گردشگري ضمن معرفي هفت منطقه آزاد کشورمان و نقش اين مناطق در اقتصاد ايران، گفت: قشم با يک هزار و 500 کيلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترين جزيره غير مستقل جهان از 22 کشور جهان بزرگتر است و جمعيت حدود 150 هزار نفري آن در سه شهر و 67 روستا زندگي مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مومني از امکانات فرودگاهي، اسکله هاي مسافري و باري، گمرک، نفت و گاز ، سواحل بکر براي استفاده در حوزه گردشگري دريايي و هوايي، موقعيت ارزشمند شيلاتي با فعاليت چند مزرعه پرورش ميگو و توليد ماهي در قفس به عنوان بخشي از مزيت هاي منطقه آزاد قشم نام برد.
وي گفت، عدم نياز ويزا براي گردشگران خارجي، معافيت 20 ساله براي فعالان اقتصادي، دسترسي آسان به آب هاي بين المللي، داشتن اسکله اي منحصر بفرد براي پهلو گيري شناورهاي اقيانوس پيما بدون نياز به لايروبي و سايت سوخت رساني به شناورهاي عبوري از خليج فارس از ديگر امکانات منطقه آزاد قشم
است.
رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در اين ديدار از راه اندازي ايرلاين اختصاصي قشم (Fly QWeshm) براي تبديل مسافر به گردشگر در اين جزيره خبر داد و افزود: با رفع چالش هاي پيش روي حوزه گردشگري قشم همچون هزينه هاي بالاي سفر که بخش عمده اي از آن به حوزه حمل و نقل مربوط مي شود، در تلاش هستيم تا شمار گردشگران خارجي قشم افزايش يابد.
سازمان منطقه آزاد قشم از نخستين روزهاي امضاي برجام اقدامات گسترده اي را براي جذب سرمايه گذار در اين جزيره انجام داد که حضور هيات هاي اقتصادي دولتي و بخش خصوصي از ايتاليا، آلمان، فرانسه، ژاپن، چين به ويژه سفر استاندار گوانگ جونگ چين به اين منطقه از جمله آنهاست.
سرمايه گذاري فرانسوي ها با مشارکت بوميان جزيره قشم در بخش شيلات، ساخت نيروگاه 10 مگاواتي خورشيدي توسط سرمايه گذاران ايتاليا و آلمان، حضور تيم آژانس همکاري هاي بين المللي ژاپن (جايکا) در طرح هاي گردشگري، برنامه چيني ها براي مشارکت در چند طرح عظيم صنعتي بخشي از دستاوردهاي امضاي برجام در قشم است.
مومني در اين ديدار، از «ژئوپارک» جهاني قشم به عنوان تنها ژئوپارک خاورميانه و يکي از مزيت هاي مهم جذب گردشگر در اين جزيره نام برد و با اعلام اينکه قشم پايلوت گردشگري حلال ايران است، افزود: علاقه منديم يکي از اجلاس هاي سازمان گردشگري جهاني در بخش حلال در منطقه آزاد قشم برگزار شود.
شو جينگ با استقبال از اين موقعيت جزيره قشم، اظهار اميدواري کرد با بررسي جوانب کار و فراهم شدن امکانات مورد نياز، اجلاس گردشگري حلال سال آينده در منطقه آزاد قشم برگزار شود.
*** عضويت قشم در سازمان گردشگري جهاني
عضويت منطقه آزاد قشم در سازمان گردشگري جهاني از ديگر مباحث ديدار مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با نماينده تام الاختيار دبيرکل سازمان جهاني گردشگري و رئيس منطقه اي آسيا و اقيانوسيه بود که شو جينگ قول داد براي بررسي و ورود قشم به اين مجموعه جهاني اقدامات لازم را با سرعت در دستور کار قرار دهد.
شو جينگ از اين ديدار به عنوان يک ديدار تاريخي و نقطه عطفي براي ايجاد تحول در صنعت گردشگري جزيره قشم نام برد.
حميد رضا مومني رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه (28 دي ماه ) با مديران ارشد شرکت اير نوستروم اين کشور در شهر والنسيا مذاکراتي را براي حضور کارشاسان اين شرکت در زمينه تعمير و نگهداري 10 فروند هواپيماي سي.آر.جي 900 که سازمان منطقه آزاد قشم از کانادا براي راه اندازي ايرلاين اختصاصي خريداري کرده، انجام دادند.
اروپام *4*491*شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، برخی محورهای کوهستانی با بارش نخستین برف زمستانی مسدود می‌شوند؛ معمولا اهالی ساکن در مقصد این راه‌ها چند ماهی در محاصره‌اند یا از محورهای دیگری تردد می‌کنند. حالا که فصل بهار رسیده و از سرمای استخوان‌سوز زمستان خبری نیست، این محورها یکی یکی بازگشایی می‌شوند. ما در این گزارش به این محورها و جاذبه‌های گردشگری‌شان سرزده‌ایم.

«تته» تونل برفی و دشت پر گل

یکی از شگفت‌انگیزترین گردنه‌های ایران است؛ گردنه‌ای که برای عاشقان طبیعت به‌ویژه حالا که سراسر دشت‌های اورامانات با گل‌های سرخ پوشیده شده و منظره‌ای بدیع خلق کرده است. ما هم این نوید را به شما می‌دهیم که گردنه تته بعد از چند ماه از 5 اردیبهشت بازگشایی شده و حالا اگر از این گردنه بین مریوان در کردستان و پاوه در کرمانشاه عبور کنید، از یک تونل برفی هم می‌گذرید. این گردنه پیچ در پیچ طولی حدود ۳۰۰۰ متر دارد و در انتهای مسیر به روستای زیبای اورامان‌تخت می‌رسد؛ ارتفاع برف در این مسیر گاهی به ۱۲ متر هم می‌رسد، اما فقط همین نیست، ارتفاع زیاد این گردنه باعث شده که یک منظره زیبا از مرز ایران و عراق و سد دربندیخان پیش روی شما باشد که به راحتی قابل تماشاست.

ببینید:
بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

تصاویری از برف روبی گردنه تته کردستان | حجم سنگین برف در گردنه + فیلم

«گنجنامه-تویسرکان» اسکی در فصل گرم

گنجنامه- تویسرکان یک محور فرعی است، اما بسته‌شدن این جاده هم از پاییز تا بهار سال بعد ترددها را با چالش مواجه می‌کند. این محور ۲۴کیلومتری جزو مسیرهای فرعی و کوهستانی همدان است و روستاهای منطقه را به همدان متصل می‌کند. گنجنامه- تویسرکان یکی از مسیرهای گردشگری همدان نیز محسوب می‌شود که در مسیر آن، از دیدن یک طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر لذت خواهید برد؛ به‌ویژه اینکه در این مسیر می‌توانید به پیست اسکی تاریک‌دره هم سر بزنید و از پیست چمنی آن هم استفاده کنید. دشت میشان و دهکده گردشگری گنجنامه از دیدنی‌های این منطقه است که حالا با بازگشایی جاده از ۷ اردیبهشت آماده حضور گردشگران هستند.

بیشتر بخوانید:
بازگشایی جاده گنجنامه پس از 5 ماه

«پونل- خلخال» جاده‌ای رو به بهشت

می‌گویند مسیری رو به بهشت است؛ یکی از زیباترین جاده‌های گردشگری که بعد از عبور از روستای گردشگری خوجین و روستای مجره جلوه‌گری می‌کند. این مسیر گردشگری شما را در کمتر از یک ساعت از شهرستان خلخال در اردبیل به رضوانشهر در استان گیلان می‌رساند؛ جاده‌ای که با دره‌های سرسبز، چشمه‌های آب و همچنین آب و هوای مطبوع و خنک در مسیر جنگلی، حال شما را خوب می‌کند. تا چشم کار می‌کند جنگل است و درختان هیرکانی. این جاده هم البته به‌دلیل کوهستانی بودن در روزهای سرد سال بسته است و حالا 20روزی است که دوباره بازگشایی شده و می‌توانید با سفر به آن یک تجربه منحصر به فرد داشته باشید.

بیشتر بخوانید:
ارتفاع برف بهاری در این نقطه به نیم متر رسید + فیلم

«عسل‌کشان» سفر به غار طبیعی برفی

نامش «عسل‌کشان» است و راه ارتباطی ۱۵ روستا با حدود 4500نفر جمعیت با مرکز شهرستان کوهرنگ و دهستان موگویی. عسل‌کشان هر ساله با نخستین بارش برف مسدود می‌شود و تا سال آینده امکان بازگشایی آن وجود ندارد. ارتفاع برف در این منطقه گاهی تا 8متر هم می‌رسد. این گردنه از 25فروردین امسال بازگشایی شده و می‌توانید با عبور از جاده موگویی- چلکرد به غار یخی «چما» سفر کنید که یک غار عظیم از جنس برف است و از انباشت برف و یخ در طول سال‌های زیاد ایجاد شده است‌. دهستان موگویی هم سرشار از زیبایی‌های طبیعی چون طبیعت بکر و روستاهای پلکانی و آبشارهاست که دیدن‌شان خالی از لطف نیست.

ببینید:
برف روبی جاده چلگرد - سرآقاسید در چهارمحال و بختیاری + فیلم | حجم برف را ببینید


«بیژن» برفی‌ترین پیچ ایران

می‌گویند برفی‌ترین پیچ ایران است و همین باعث شده تا حتی در تابستان هم آب و هوای خنک داشته باشد؛ جایی میان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاع ۳۲۰۰ متری منطقه دنا. ارتفاع برف در این منطقه گاهی به حدود ۸ متر یا بیشتر هم می‌رسد. می‌گویند بیژن نام دلاوری از ایران زمین و در لشکر کیخسرو است که به همراه ۲۹تن از یاران وفادار خود در این منطقه گرفتار سرما و برف می‌شوند و همگی جان می‌سپارند. این مسیر که همین چند روز پیش بازگشایی شده، بزرگ‌ترین گردنه ماشین‌رو در ایران است و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید عشایر و چادرهای زیبایشان را هم در این گردنه ببینید. به علاوه، منطقه حفاظت شده دنا در همین نزدیکی است.

کد خبر 848143 برچسب‌ها برف سفر - گردشگری خبر مهم

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند