Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از نيويورک؛ سخنگوي وزارت دادگستري آمريکا از ادامه تحقيقات درباره ارتباط ميان دونالد ترامب با روسيه خبر داد.
سخنگوي وزارت دادگستري آمريکا به سي ان ان گفت: تيم اف.بي اي و تحقيق کننده ويژه روسيه يعني روبرت مولر در صورت „Shutdowns“ به تحقيقاتش در ارتباط با هماهنگي تيم ترامپ و مسکو در انتخابات ادامه مي دهد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی پاسخ ایران با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق» علیه اسرائیل به دلیل حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست.

ژنرال «پاتریک (پت) رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: ما نمی خواهیم شاهد یک جنگ منطقه ای گسترده تر باشیم. به دنبال درگیری با ایران نیستیم.

سخنگوی پنتاگون در عین حال گفت: هیچ اطلاعات خاصی از سوی ایران در مورد زمان یا جزئیات حمله به اسرائیل به ایالات متحده آمریکا ارائه نشد. رایدر بدون اشاره به اینکه آیا ایالات متحده آمریکا از طریق متحدانش از برنامه های ایران مطلع شده است، خطاب به خبرنگاران در پنتاگون گفت: «فکر می کنم آنچه شما می خواهید، بدانید این است که آیا ایران به ما اطلاع داد؟ نه، آنها این کار را نکردند.»

ژنرال رایدر درباره لفاظی های اسرائیل برای پاسخ به عملیات نظامی وعده صادق از سوی ایران به رغم حمایت های واشنگتن از رژیم اسرائیل و تبعیت این رژیم از دولت آمریکا مدعی شد: «اینکه اسرائیل تصمیم به انتقام گرفتن از ایران بگیرد یا نه، تصمیم اسرائیل است.»سخنگوی پنتاگون برای تقویت روحیه مقامات تل آویو گفت: «ما همچنان بر دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه متمرکز هستیم» اما به دنبال درگیری با ایران نیستیم.

رایدر همچنین گفت که نیروهای آمریکایی در خاورمیانه ده‌ها موشک و پهپاد پرتاب شده از سوی ایران و نیروهای نیابتی آن به تلافی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه که منجر به شهادت یک مستشار ارشد نظامی ایران شد، رهگیری کردند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت: اسکادران‌های جت‌های جنگنده ارتش آمریکا که قبل از حمله ایران به اسرائیل، به خاورمیانه منتقل شده بودند، همچنان در منطقه می‌مانند تا در ماموریتهای احتمالی آتی شرکت کنند.

رایدر همچنین گفت: جت‌های جنگنده نیروی هوایی حاضر در منطقه و همچنین ناوهای نیروی دریایی در دریای مدیترانه، در ماموریت رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادها در حملات شنبه شب به اسرائیل شرکت داشتند.

سخنگوی پنتاگون در عین حال ادعاها مبنی بر اینکه ۹۹ درصد از پرتاب های انجام شده توسط اسرائیل و شرکای آن رهگیری شده است، را تایید کرد اما گزارش های ادعایی مبنی بر شکست نیمی از پرتاب ها از زمین را تایید نکرد. او مدعی شد: جنگنده‌های آمریکا ۸۲ پهپاد ایرانی را در جریان حمله اخیر به اسرائیل، سرنگون کردند.

رایدر همچنین گفت: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پس از حمله سه بار با یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل صحبت کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: رهبران آمریکا و اسرائیل در آخرین تماس دیروز خود، عملیات ترکیبی موفقیت‌آمیز ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و شرکای آنها برای دفاع از اسرائیل در برابر این حملات بی‌سابقه توسط ایران و گروههای نیابتی آن را بررسی کردند.

سخنگوی پنتاگون افزود: ایالات متحده آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست، اما به انجام تمام اقدامات لازم برای دفاع از اسرائیل و نیروهای آمریکایی ادامه خواهیم داد. ما روز شنبه نشان دادیم، توانایی و ظرفیت دفاع از اسرائیل و دفاع از نیروهای خود در منطقه را داریم.

این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و ژنرال ارشد نظامی سعودی امروز درباره آخرین وضعیت خاورمیانه صحبت کردند. او گفت: «ایالات متحده و عربستان سعودی مشارکت دیرینه ای دارند و متعهد به صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه هستند.»

سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی پشتیبانی لجستیکی و آموزش هواپیما به عراق به قیمت تخمینی ۱۴۰ میلیون دلار موافقت کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

کد خبر 844906 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا وزارت دفاع اسرائیل خبر ویژه دفاع - موشک ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • عملیات ایران معادلات منطقه را تغییر داد | حماقت اسرائیل ادامه یابد؛ نبرد بزرگتر خواهد شد
  • دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی 
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد