Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@18:00:11 GMT

رشد۵۶۰هزار نفری شاغلان پاره‌وقت! +جدول

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۷۷۵۷

رشد۵۶۰هزار نفری شاغلان پاره‌وقت! +جدول

طی سال گذشته کارکنان پاره وقت بیش از ۵ میلیون نفر از شاغلان کشور را به خود اختصاص دادند.

خبرگزاری مهر: کارکن پاره وقت به فرد شاغلی اطلاق می‌شود که ساعات کار عادی او در مقایسه با کارکنان تمام وقت کمتر است که در کشور ما شاغلانی که کمتر از ۳۳ ساعت در هفته کار می‌کنند کارکن پاره وقت تلقی می‌شوند.

بررسی جداول آماری نتایج نیروی کار نشان می‌دهد از مجموع ۲۲ میلیون ۵۸۸ هزار و ۵۲ نفر نیروی کار در سال گذشته، ۵ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۲۱۹ نفر کارکن پاره وقت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال ۹۴ نیز تعداد شاغلان پاره‌وقت ۴ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۶۶۱ نفر بود که این میزان در سال ۹۵ به ۵۶۷ هزار و ۵۵۸ نفر رسید که مقایسه جمعیت کارکنان پاره وقت در دو سال گذشته حکایت از رشد ۵۶۷ هزار و ۵۵۸ نفری میزان این شاغلان معادل ۲۲.۹ درصد دارد.

جمعیت کارکنان پاره وقت طی ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد این جمعیت همواره طی سال‌های مختلف در دامنه ۴ تا ۵ میلیون نفر متغیر بوده است.

میزان شاغلانی که در هفته کمتر از ۳۳ ساعت کار می‌کنند در سال ۸۵ پنج میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۱۳ نفر و در سال ۸۶ نیز پنج میلیون و ۲۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر بوده است. همچنین در سال ۹۷ جمعیت کارکن پاره وقت به پنج میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۸۳ نفر رسید، اما این میزان در سال ۸۸ به چهار میلیون و ۷۸۳ هزار نفر کاهش یافت. این جمعیت مجدد در سال ۸۹ افزایش یافت و به چهار میلیون و ۸۲۱ هزار و ۶۵۴ نفر رسید.

در سال ۹۰ جمعیت شاغل پاره وقت به چهار میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۴۳ نفر و در سال ۹۱ نیز به چهار میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۶۹ نفر افزایش یافت.

اما از سال ۹۲ میزان جمعیت شاغل با ساعت کار کمتر از ۳۳ ساعت در هفته تا کنون روند رو به رشد به خود گرفت به این ترتیب که این میزان از چهار میلیون و ۲۸۵ هزار نفر در سال ۹۳ به چهار میلیون و ۳۰۷ هزار نفر و در سال ۹۴ نیز به چهار میلیون و ۶۰۸ هزار و ۶۶۱ نفر رسید.

شاغلان پاره وقت-۹۵

سال

کل کشور

۱۳۸۴

۵.۷۲۹.۴۸۰

۱۳۸۵

۵.۵۲۳.۲۱۳

۱۳۸۶

۵.۲۶۴.۲۴۱

۱۳۸۷

۵.۲۹۳.۶۸۳

۱۳۸۸

۴.۷۸۳.۱۰۴

۱۳۸۹

۴.۸۲۱.۶۵۴

۱۳۹۰

۴.۲۲۴.۶۴۳

۱۳۹۱

۴.۳۵۳.۷۶۹

۱۳۹۲

۴.۲۸۵.۱۵۰

۱۳۹۳

۴.۳۰۷.۰۶۲

۱۳۹۴

۴.۶۰۸.۶۶۱

۱۳۹۵

۵.۱۷۶.۲۱۹

    لینک کوتاه خبر: farda.fr/003FEO

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم

وحید وزیری راد مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی  استان عنوان کرد: واحد‌های تولیدی  استان قم برای افرادی که متقاضی اشتغال باشند، زمینه شغل ثابت و پایدار را فراهم کرده‌ است.

وی عنوان کرد: همچنین در سامانه جستجوی کار استان قم، نیز افزون بر ۳۰ هزار نفر تقاضای ارتقای شغلی خود را ثبت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از بیکاری موجود در قم از نوع « بیکاری ارادی» است، گفت: برای بسیاری از جوانان فاقد شغل در این استان زمینه لازم برای اشتغال وجود دارد و این افراد با مراجعه به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا سایر مراکز رسمی به واحد‌های تولیدی معرفی خواهند شد.

وزیری راد خاطرنشان کرد: در مراکز فنی و حرفه‌ای استان قم، آموزش‌های مهارتی مبتنی بر نیاز‌های روز و آینده جامعه به کارورزان ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: تعاونی‌های موفق و امتحان پس داده قم, در این طرح مشارکت فعال دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌کدام از متقاضیان معرفی شده به تعاونی‌های قم به‌خاطر عدم واریز آورده یا تاخیر در واریز آن از پروژه اخراج نشده‌اند، گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با خرید انبوه تجهیزات و مصالح موردنیاز در مسیر کاهش هزینه‌های تمام شده واحد‌های مسکونی حرکت می‌کند.

وزیری راد عنوان کرد: هم اینک استان قم در طرح نهضت ملی مسکن از نظر سرعت در تامین زمین و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در بین ۲ استان برتر کشور قرار گرفته‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند