Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@16:49:36 GMT

رابرت ردفورد | صدای زنان باید شنیده شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۷۹۴۳

رابرت ردفورد | صدای زنان باید شنیده شود

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
بازیگر، کارگردان و موسس جشنواره فیلم ساندنس در نشستی مطبوعاتی با حمایت از شنیده شدن صدای زنان در صنعت سینما، این امر را نقطه اوجی برای این صنعت خواند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رابرت ردفورد که برای معرفی برنامه‌های فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۸ دیروز (پنجشنبه) در پارک سیتی حضور یافته بود با حمایت و تجلیل از جنبش #Me too و نیز برنامه حمایتی «وقت تمام است» گفت این کار به هالیوود هم در بدنه اصلی و هم در جهان فیلم مستقل کمک می‌کند تا با نابرابری جنسیتی و آزار جنسی مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این به نوعی یک نقطه اوج است که می‌تواند خیلی چیزها را عوض کند و به زنان صدایی قوی‌تر ببخشد. آنها پیشتر این امکان را نداشتند. کنترل شدید توسط مردان سلطه‌جو حاکم بود و حالا فکر می‌کنم کارهای بیشتری در پیش باشد. فکر می‌کنم نقش زنان می‌تواند گام برداشتن به جلو باشد و انتقال تجربیات آنها واقعا شگفت‌انگیز است و فکر می‌کنم نقش مردان باید شنیدن باشد و اجازه بدهند صدای زنان شنیده شود و به این حرف‌ها فکر کنند.

دور جدید جشنواره فیلم ساندنس از ۲۸ ژانویه شروع می‌شود و در برنامه دیروز سوال‌هایی درباره زنان و این که در معرض چه خطرهایی هستند، حمله به مطبوعات تحت عنوان «اخبار جعلی» و موضوع هاروی واینستین از نقاط تمرکز بود.

ردفورد درباره نقش واینستین گفت فکر می‌کند باید به او به عنوان یک لحظه در زمان نگاه کرد که همه داریم از او عبور می‌کنیم و مربوط به گذشته می‌شود. وی این پاسخ را به سوالی داد که به نقش حمایتی واینستین از فستیوال شده بود و ردفورد افزود که با وجود نقش حمایتی واینستین و خرید فیلم‌های مستقل در جشنواره، او همیشه با هدف جشنواره جلو می‌رفت و «هدف ما» تعیین کننده مسیری بود که بر هنر و حمایت از هنرمندان جوان تکیه داشت.

در این نشست کری پوتنام مدیر اجرایی انستیتو ساندنس نیز تاکید کرد که این جشنواره همیشه از زنان حمایت کرده و ۳۲ درصد فیلم‌های امسال نیز ساخته کارگردان‌های زن و ۳۲ درصد ساخته کارگردان‌های رنگین‌پوست است.   

ردفورد در پاسخ به حمله به مطبوعات در فضای امروز آمریکا گفت: اول از همه بگویم که حامی مطبوعات هستم... روزنامه‌نگاری همه هدف ما برای رسیدن به حقیقت است و فکر می‌کنم دست یافتن به حقیقت در فضای فعلی از همیشه سخت‌تر و سخت‌تر است و موضوع‌های مختلف و متنوعی توسط منابع مختلفی گفته می‌شوند و در این میان اخبار جعلی هم وجود دارد که اهداف روزنامه‌نگاری را تهدید می‌کند. وی افزود: وظیفه ما به عنوان یک جشنواره حمایت از روزنامه‌نگاری است که واقعا سخت کار می‌کند تا به حقیقت دست پیدا کند. او تاکید کرد: در چنین شرایطی فیلم‌های مستند، می‌توانند از هر زمان دیگری پراهمیت‌تر باشند.  

ردفورد به اتفاق پوتنام و جان کوپر مدیر جشنواره فیلم ساندنس در این نشست شرکت کرده بود.

در همین زمینه: داستان اسباب بازی ۴ نویسنده‌اش را پیدا کرد مرگ بازیگر جوان سینما در تصادف مرگبار خودرو برلیناله کلاسیک میزبان ۷ فیلم از اساتید سینمای جهان بازگشایی سینماهای عربستان پس از ۳۵ سال با دو انیمیشن کم‌خطر

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرایز ویژه اوسمار برای سپاهان؛ بیرانوند وارد می‌شود؟

احتمال دارد علیرضا بیرانوند در بازی پرسپولیس برابر سپاهان حضور داشته باشد.

طرفداری | طبق شنیده‌ها و ادعای برخی خبرگزاری‌ها، ممکن است علیرضا بیرانوند به بازی پرسپولیس برابر سپاهان برسد.

علیرضا بیرانوند چند هفته‌ای است به علت مصدومیت از ترکیب اصلی پرسپولیس دور است و حالا شنیده می‌شود در آستانه بازی حساس سرخ‌ها برابر سپاهان، می‌تواند اوسمار را همراهی کند.

ابتدا دکتر علیرضا بیرانوند تاکید کرد او آماده است و می‌تواند در بازی با سپاهان حضور داشته باشد اما بعدا این صحبت را تکذیب کرد و البته به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس از او خواسته صحبت‌های خود را تکذیب کند.

ممکن است بیرو سوپرایز ویژه اوسمار برای سپاهان باشد و باید دید او به این دیدار می‌رسد یا خیر.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • ترایبکا به سراغ سالگردهای خاطره‌انگیر می‌رود/۲۵ سالگی «سوپرانوها»
  • آنچه درباره امام صادق‌(ع) کمتر شنیده‌اید
  • سوپرایز ویژه اوسمار برای سپاهان؛ بیرانوند وارد می‌شود؟
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک