Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خاندان پهلوی قریب به 6 دهه در ایران حکومت کردند. رضا خان میرپنج فرمانده ارتش احمد شاه، آخرین شاه قاجار بود. رضا خان از همان ابتدا به مزدوری و باجگیری شهره بود، این ویژگی در دوره سلطنتش نیز آشکار بود. طی سفری که احمد شاه به خارج از کشور داشت، او با حیله و نیرنگ و با حمایت و خط‌دهی سران آمریکایی و اروپایی تاج و تخت را از  او ربود و خود بر رأس حکومت نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضاشاه با چپاول و غارت اموال مردم به ثروت بسیاری دست یافت. فرزندانش نیز دست کمی از پدر نداشتند و در طول این 6 دهه از هیچ ظلم و ستمی  دریغ نکردند. سست عنصری و تزلزل شخصیتی این خاندان از رضا شاه تا نوادگانش همه به طور مستند در تاریخ ایران ثبت شده و در دسترس است.

در زندگی اعضای این خانواده کمتر نقطه روشنی وجود دارد. همانقدر که زندگی‌ این خاندان پرحاشیه بود مرگ اغلب آنها نیز با خفت و خواری همراه شد. با این مقدمه در ادامه به بیان نحوه مرگ خفیفانه این خاندان پرداخته می‌شود؛

رضاخان مزدور پهلوی، به دست همان حامیان اروپایی و آمریکایی به آفریقا تبعید و پس از مرگ، جنازه‌اش در مصر به امانت گذاشته شد. جسد رضاخان برای انجام تشریفات به ایران آورده و مجددا به مصر منتقل و در همانجا دفن شد. 

 

تاج‌الملوک همسر اول رضاخان پس از انقلاب اسلامی  به آمریکا گریخت. او سال‌های آخر عمرش را در به دلیل امتناع رضا، ربع پهلوی در سرای بی‌خانمان‌های نیویورک گذراند و در نهایت به همران چند تن از ولگردها و بی‌خانمان‌های نیویورک در گورستانی مخصوص این افراد به دست مأموران شهرداری دفن شد. 

 

شمس پهلوی خواهر تنی محمدرضا در سال 1374 در 78 سالگی عمرش به پایان رسید و در گورستانی ناشناخته در کالیفرنیا مدفون شد.

 

اشرف پهلوی، خواهر دوقلوی محمدرضا، پرحاشیه‌ترین عضو این خانواده بود که در تصمیم‌گیری‌ها و امور دربار نفوذ مستقیم داشت. فساد اخلاقی اشرف همچون دیگر اعضای خانواده شهره بود. او در سن 92 سالگی در حالیکه مبتلا به آلزایمر بود در گورستان موناکو مدفون شد. 

 

شهریار شفیق فرزند اشرف پهلوی پس از مشارکت در توطئه‌های متعدد علیه جمهوری اسلامی و نیز قاچاق مواد مخدر، هنگام خروج از اقامتگاه مادرش مورد اصابت گلوله قرار گرفت  و جان داد. 

  

آزاده  دختر اشرف که در شبکه‌های سلطنت‌طلب با بهروز صوراسرافیل همکاری می‌کرد در پی اختلافات شدید با آنها، به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد و در کالیفرنیا مدفون شد. 

فاطمه پهلوی فرزند دهم  رضاخان نیز بر اثر بیماری صعب‌العلاجی در سال 1366 در لندن دفن شد. 

 

و اما محمودرضا فرزند دیگر رضا شاه نیز همچون دیگر خواهر و برادران خود ثبات اخلاقی نداشت. محمودرضا هم دوبار ازدواج کرد که هر دو به طلاق انجامید. او نیز مرگ افتضاحی داشت، محمود رضا به دلیل اعتیاد شدیدی که داشت نهایتا براثرمصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داد و مخفیانه در یکی از گورستان‌های نیویورک دفن شد.

  

حمیدرضا برادر هوسران و آلوده به مواد مخدر محمدرضا، عضو دیگر این خاندان بود. فسادهای اخلاقی او نیز مانند اشرف شهره بود. با توجه به اسناد ساواک، حمیدرضا هم پس از ترک ایران مرگ شومی داشت. او دو فرزند نامشروع از هما خامنه به نام‌های نازّک و بهزاد داشت که البته آنها هم سرنوشتی مشابه پدر داشتند. 

نازَک بازیگر فیلم‌های مستهجن هالیوود بود که در  29 سالگی در پاریس با حواشی بسیار مرد. بهزاد هم به دلیل اعتیاد شدید به کوکائین در اسپانیا جان داد.

 

و اما از  عبدالرضا پهلوی فرزند دیگر رضا خان  اطلاعات چندانی در دست نیست و مرگ او هنوز تایید نشده است. گفته می‌شود غلامرضا همچون اشرف نسبت به سایر فرزندان خانواده عمر طولانی‌تری داشت. او احتمالا در 90 سالگی با مصرف مواد مخدر جان باخت. 

 

محمدرضا پهلوی یا همان ولیعهد، ماجراهای فراوانی داشت، شبهات و دلایل زیادی درباره مرگ وی وجود دارد. او به دلایل فساد اخلاقی و افراط در مسائل غریزی و جنسی، به مصرف داروهایی برای این امر مشغول بود که گفته می‌شود همین داروها سبب مرگ او شدند. محمدرضا در آمریکا جان داد و جسدش پس از مرگ به قاهره منتقل و در همانجا دفن شد. 

 

لیلا و علیرضا پهلوی فرزندان دیگر محمدرضا بودند که هردو با خودکشی از بین رفتند. لیلا با مصرف 17 قرص خواب و علیرضا با شلیک گلوله در دهان مردند.

 

گزارش از مهدیا جوهرپور

انتهای پیام/

خاندان پهلوی چگونه مردند؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای لقب هالیوود-راک در WWE چیست؟

هالیوود-راک یکی از کاراکترهای محبوب WWE در اوایل قرن 21 بود.

کنسرت راک، به عنوان یکی از جاذبه‌های WWE در ابتدای قرن 21، دوباره و پس از نزدیک به یک دهه در اسمکدان این هفته اجرا شد. به دنبال Hell turn (تغییر یک کاراکتر محبوب به منفور) او که از چند هفته پیش شروع شد، سرانجام WWE تصمیم گرفت تا از آهنگ ورودی قدیمی او که به دوران کاراکتر هالیوود-راک مربوط می‌شد نیز استفاده بکند.

طرفداری | کاراکتر هالیوود-راک به سال 2002 برمی‌گردد، یعنی زمانی که راک در ابتدای دوران بازیگری خود بود. او در سامراسلم مقابل براک لزنر جوان قرار گرفت و کمربند قهرمانی WWE را به او واگذار کرد. هواداران از ناتوانی راک در بازپس‌گیری کمربند و ترک کمپانی به مقصد هالیوود ناراحت بودند. یک سال بعد، راک با ظاهری جدید به WWE برگشت. مدل موی بازکات، عینک آفتابی، جلیقه مشکی چرم، شلوار و یک موزیک ورودی جدید از او کاراکتری کاملا متفاوت ساخته بود و او این کاراکتر جدید را هالیوود-راک نامگذاری کرد.

با درنظر گرفتن این حقیقت که او از محبوبیت بسیار بالایی در میان هواداران برخوردار بود، این نخستین بار پس از اتیتود ارا بود که راک در قامت یک کاراکتر هیل مقابل دوربین WWE ظاهر شد. شروع آنچه چند روز قبل به عنوان کنسرت راک مشاهده کردید نیز به همین دوره برمی‌گردد. در همین دوران بود که دارنده چند عنوان قهرمانی جهان دوباره درگیری قدیمی خود با استون کلد استیو آستین را از سرگرفت و ماحصل این اتفاق بازی مشهور این دو در رسلمنیا 19 بود. راک طی این دوران همچنین درگیر استوری‌لاینی ماندگار با هالک هوگن شد و حضور این دو فوق ستاره به تنهایی کافی بود تا هر هفته ورزشگاه‌های میزبان رویدادهای WWE به مرز جنون و انفجار برسند.

 سال 2004، قهرمان مردم به طور رسمی و به دنبال پایان قراردادش با جدایی از WWE تمام وقت خود را صرف هالیوود کرد. پس از آن تنها هر از گاهی شاهد حضورهایی مقطعی از این فوق ستاره در تلویزیون WWE بودیم. به دنبال اجراهای اخیر این فوق ستاره 51 ساله در شوی اسمکدان، ستارگان و افراد زیادی در پشت صحنه طبق گزارش‌ها نارضایتی خود را ابراز کرده‌اند. آنها حس می‌کنند که راک از آزادی عملی فرای قانون برخوردار است که می‌تواند آزادانه هرچه می‌خواهد بگوید و بدون توجه به محدودیت زمانی برنامه، زمان اجراهای خود را طبق میل‌اش افزایش می‌دهد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

سوارز، فازت چی بود؟! (شوخی با ورزشکاران) سرمربی لیگ برتری به بازیکنش سیلی زد! خطر در کمین فوتبالیست‌های قمارباز! جرائم انضباطی بیشتر شده چون تورم بالا رفته! آردا گولر و بدشانسی بزرگی که مانع یک سوپرگل شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • ماجرای بازیگر شدن احسان روزبهانی + فیلم
  • تصاویر وحشتناک از یک موزه پزشکی در آمریکا 
  • ماجرای جالب بولدوزر و بچه‌های مهندسی جنگ
  • رونمایی از پروژه حذف رضا پهلوی / از ائتلاف ضدایرانی جدید اپوزیسیون چه می‌دانید؟ +عکس و فیلم
  • ماجرای یک آدم‌ربایی هولناک در شرق تهران
  • ماجرای لقب هالیوود-راک در WWE چیست؟
  • ماجرای تعیین حق عائله‌مندی کارگران در سال ۱۴۰۳ | ببینید
  • افزایش شایعات درباره پرنسس کیت/ عروس خاندان سلطنتی بریتانیا کجاست؟
  • ماجرای حفظ و یاد گرفتن ترتیل یک روستایی + فیلم
  • در دانشکده الهیات دانشگاه تهران