Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@10:34:15 GMT

چرایی حضور در مجالس اموات

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۸۸۴۶۶

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم موعظه و بیان نکات تربیتی روز جمعه 29 دی‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی اقبالی‌فر با موضوع عبرت از فنا شدن عالم دنیا با حضور مردم در مسجد باب‌الحوائج(ع) تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام اقبالی‌فر درباره آثار مراسم موعظه گفت: به عقیده بنده بهترین محفلی که می‌تواند اثر بد گناهان را از وجود آدمی محو کند پند و اندرز هایی است که توسط علماء بیان می‌شود به همین جهت در این مراسم درباره بی وفائی دنیا نکاتی را بیان می‌کنم، آیات و روایات معصومین(ع) به منزله چراغی است که انسان ها را از عوامل فریبنده دنیا نجات می‌دهد یکی از همین توصیه های بسیار ارزشمند اهل بیت(ع) این است که در مجالس ترحیم که برای اموات برقرار می‌شود شرکت کنید زیرا دلیل ظاهری که عرض تسلیت و دلیل باطنی آن بیدارشدن قلب ها و آمادگی در جهت سفر آخرت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید توجه داشت که تنها شرکت در مجلس بزرگداشت اموات در جهت رفع غفلت های درونی به جهت مشغله های موجود در زندگی کافی نیست همچنانکه متأسفانه آیات متعدد قرآن که توصیه به عبرت گرفتن از تغییرات عالم دنیا می‌کند تا به حال اثری نداشته است، اما درباره بی وفائی دنیا وقتی به سیره حضرت علی(ع) مراجعه می‌کنیم می‌بینم حضرت در نخلستان های بنی‌النجار کوفه هر شب می‌فرمودند ای دنیا من تو را به اهل خودت واگذار کرده‌ام، یا در شب عاشورا امام حسین(ع) در هنگام تیز کردن شمشیرشان عرضه می‌داشتند اف بر تو ای دنیا چه بسیار انسان های با ارزش نابود کرده‌ای! باید توضیح بدهیم که منظور امامان معصوم(ع) درباره بی میلی به دنیا چیست.
اقبالی‌فر افزود: درباره این بی وفائی باید گفت پیامبر در حدیثی فرموده‌اند هر کسی برای تهیه رزق و روزی حلال اهل و عیالش تلاش کند مانند کسی است که در میدان جنگ کنار انبیاء پیکار کرده و اگر در همین حال از دنیا برود شهید از دنیا رفته است، همه ما در طول زندگی خود برای تهیه رفاه کسانی تلاش می‌کنیم که عزیزان ما به حساب می‌آیند و حاضریم حتی برایشان جان خود را فدا کنیم در عین حال بعد از این همه زحمت و جانفشانی برایشان وقتی حضرت عزرائیل از ملائک مقرب الهی برای قبض روح سرپرست خانواده می‌آید عزیزانش کنار بدن او گریه های طولانی می‌کنند در همان هنگام که با جسد او مواجه شدند احساس ترس و دلهره به آنان دست می‌دهد در نتیجه بعد از مراسم تدفین که آن لحظه ظبق کلمات اهل بیت(ع) جزء سخت ترین ساعات عالم است کسی را که عمری برایشان زحمت کشیده فراموش کرده و به ادامه زندگی خود می‌پردازند.. و این معنای بی وفائی دنیا است.
محمد ایمانی‌مهر

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی گوینده و مجری ورزشی و پیشکسوت رادیو، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و جوانان، تعدادی از رؤسای فدراسیون‌ها و جمعی از مدیران و پیشکسوتان ورزشی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

پیکر زنده‌یاد اسکویی ظهر امروز در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور عادل فردوسی پور در مراسم ختم مسعود اسکویی + فیلم
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • تالار افلاک خرم آباد به علت تیراندازی‌ در مجالس عروسی پلمب شد
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران