Web Analytics Made Easy - Statcounter

جام جم نوشت: ساعت 16 چهارم‌آبان امسال مردی هنگام عبور از حاشیه رودخانه چالوس شهرکرج، با دیدن جسد زنی جوان که در کنار حاشیه رودخانه و میان شاخ و برگ درختان افتاده بود، با پلیس تماس گرفت و ماجرا را خبرداد.جام جم نوشت:ساعت 16 چهارم‌آبان امسال مردی هنگام عبور از حاشیه رودخانه چالوس شهرکرج، با دیدن جسد زنی جوان که در کنار حاشیه رودخانه و میان شاخ و برگ درختان افتاده بود، با پلیس تماس گرفت و ماجرا را خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماموران کلانتری با حضوردر آنجا و بررسی حاشیه رودخانه متوجه شدند ماجرا صحت دارد. شواهد حکایت از آن داشت که چند روزی از مرگ این زن می گذرد و هیچ مدارکی همراه ندارد تا هویت وی رانشان دهد.باتوجه به مشکوک بودن مرگ وی، موضوع به بازپرس جنایی کرج گزارش شدو با هماهنگی قضایی جسد زن جوان برای مشخص شدن هویت و علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد .

باتشکیل پرونده قضایی درشعبه 13 بازپرسی دادسرای جنایی کرج با دستور بازپرس حسن علایی اصل‌ثمرین، تیمی از کارآگاهان اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی استان البرز، تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مشکوک زن ناشناس را آغاز کردند.

ماموران برای مشخص شدن هویت این زن به بررسی پرونده افراد گمشده درپلیس آگاهی پرداختندکه معلوم شد تصویر این زن با آنها مطابقت ندارد. تحقیقات ادامه داشت تا این‌که ظهر روز بعد ماموران در جریان کشف جسد مردی جوان در حاشیه رودخانه چالوس قرار گرفتند. ماموران پلیس آگاهی استان البرز با حضور در آنجا مشاهده کردند این مرد نیز مدارکی که هویتش را نشان بدهد، همراه ندارد و به نظر می‌رسد وی نیز چند روزی از مرگش می‌گذرد. پس از هماهنگی قضایی جسد او به پزشکی قانونی منتقل شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که محل کشف دو جسد حدود دو کیلومتر از هم فاصله دارد.

این در حالی بود که ماموران هنگام بررسی محل کشف جسد این مرد، کارت بانکی را یافتند. آنها که احتمال می‌دادند این کارت ممکن است متعلق به مرد فوت شده باشد، به استعلام از بانک پرداختند تا این که هویت وی به نام «ولی» ساکن شهر ملارد، شناسایی شد.

ماموران با شناسایی خانه این مرد برای تحقیقات به آنجا رفتند اما کسی حضور نداشت. آنها به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند که معلوم شد این مرد همراه همسرش و دو دخترش که یکی نوجوان و دیگری خردسال بوده در این خانه اجاره‌ای زندگی می‌کردند و دوم آبان امسال آنها را دیده‌اند که از خانه‌شان بیرون رفته و دیگر بازنگشته‌اند. ماموران در مرحله بعدی تحقیقات توانستند خواهر و برادر همسر این مرد را شناسایی کنند. با احضار آنها به پلیس آگاهی استان البرز معلوم شد خواهر خانواده به نام زهرا روز دوم آبان امسال با آنها تلفنی حرف زده و از آنها حلالیت خواسته و اعلام کرده همراه شوهر ودو فرزندش به مشهد سفرمی‌کنند. پس از چند روز هر چه با آنها تماس گرفته‌اند، کسی پاسخگو نبوده است. همین باعث شده به ماجرا مشکوک شوند و به پلیس آگاهی ملارد رفته و ناپدید شدن آنها را گزارش دهند.

ماموران زمانی که عکس‌های این خانواده را به دست آوردند، متوجه شدند جسد زن و مرد کشف شده متعلق به این زوج است. با رازگشایی از هویت زوج فوت شده،روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. این در حالی بود که هنوز ردی از دختر 14 ساله این خانواده به نام سمانه و خواهر چهار ساله او به نام سارا در دست نبود.

ماموران با معمای پیچیده‌ای درارتباط با مرگ زوج جوان رو‌به‌رو شده بودند. چرا که خانواده زن فوت‌شده به پلیس گفته بودند آنها اختلاف و مشکلی با کسی نداشته اند و نمی‌دانند چرا این سرنوشت تلخ برای آنها رقم خورده است. ماموران با هماهنگی قضایی به بازرسی خانه آنها پرداخته و در یکی از اتاق‌ها دستنوشته مشکوکی را پیدا کردندکه درآن نوشته بود «ما مجبور شدیم به رودخانه چالوس برویم، حلالمان کنید.»

این در حالی بود که پلیس همچنان در جست‌وجوی دو دختر گمشده این خانواده بود. بنابراین با هماهنگی قضایی ماموران همراه تیمی از غواصان و آتش‌نشانان برای یافتن ردی از این دو دختر ناپدید‌شده به حاشیه رودخانه چالوس رفتند. آنها همه جا را طی چند روز جست‌وجو کردند تا این‌که 25 آبان امسال، ماموران از طریق یکی از اهالی باخبر شدند جسد دختری نوجوان درحاشیه رودخانه افتاده است. تیمی ازکارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شدند که با دیدن جسد دختر نوجوان متوجه شدند او همان دختر 14 ساله گمشده این خانواده است. به نظر می‌رسید که او نیز چند هفته‌ای از مرگش می‌گذرد. جسد سمانه نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.
جست‌وجو‌ها برای یافتن دختر چهارساله این خانواده بی‌نتیجه مانده و هنوز مشخص نشده اعضای این خانواده به قتل رسیده‌اند یا قربانی مرگ خودخواسته یا حادثه شده‌اند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۸۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارایه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجاد کننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسایل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

حسین حقیقی؛ واکنش به یک موسیقی ضد صهیونیستی

حسین حقیقی از خوانندگان فعال موسیقی پاپ که طی سال های اخیر علاوه بر تولید آثار عاشقانه، حضور فعالی نیز در عرصه تولیدات مربوط به آثار اجتماعی و موضوعی دارد و اخیرا هم خوانندگی موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «ضد» را به عهده داشت، طی روزهای گذشته و از پس تجمع ضد اسراییلی دانشجویان حامیان فلسطین در آمریکا اقدام به انتشار سلسله استوری هایی درباره یک موسیقی اعتراضی به نام «leve palestina» کرده است و در این باره نوشت:

این روزها در راهپیمایی ها و تجمعات ضد اسراییلی و در میان حامیان فلسطین یک موسیقی خاص پخش می شود که با وجود تلاش صهیونیست ها خیلی خوب منتشر شده و دست به دست می شود.

این موزیک به زبان سوئدی است و جورج توتاری ۴۷ سال پیش آن را ساخته است. توتاری فلسطینی است اما سال ۱۹۷۰ اجبارا به سوئد پناهنده شده است. در همان سال ها برای اینکه صدای وطنش باشد و از ظلم رژیم غاصب حرف بزند، یک گروه موسیقی به نام «کوفیا» تشکیل می دهد به معنی «چفیه». ترجیع بند آن هم چنین است: زنده باد فلسطین، مرگ بر صهیونیسم.

علیرضا عصار؛ انتشار یک تک آهنگ جدید با آرزوهای خوب

علیرضا عصار از خوانندگان گزیده کار و کم حاشیه موسیقی پاپ ایران که این روزها در بی خبری کامل مشغول به سرانجام رساندن پروژه جالب توجهی است، طی روزهای گذشته بود که پس از مدت ها تک آهنگ جدیدی به نام «پیرمغان» را منتشر کرد.

وی در صفحه شخصی اش پیرامون انتشار این تک آهنگ که همچون سایر کارهایش از حال و هوایی متفاوت تر از جریان فعلی موسیقی پاپ برخوردار است، نوشت:

ترانه «پیر مغان» با آرزوی روزهای روشن و به امید شنیدن خبرهای خوب با عشق به شما عزیزان تقدیم می‌شود.

در این قطعه سبزه منصور شاعر بخش اول، بهرام آقاخان و همایون نصیری تنظیم کنندگان، دارا دارایی نوازنده گیتارباس، پویا نیکپور نوازنده پیانوو میکس و مستر، همایون نصیری نوازنده پرکاشن، بهرام آقاخان نوازنده گیتار نایلون، رضا عسگرزاده نوازنده دودوک برخی از اعضای گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

حسین صفامنش؛ اعتراض در فضای مجازی پاسخ در نشست خبری

پس از پخش آخرین قسمت های سریال تلویزیونی «نون.خ» به کارگردانی سعیدآقاخانی بود که حسین صفامنش از خوانندگان موسیقی کردی با انتشار ویدیویی نسبت به استفاده آثارش در سریال «نون. خ» اعتراض کرد و گفت: به زودی پیگیری قانونی و قضایی نسبت به این موضوع را آغاز خواهد کرد.

صفامنش در این ویدیو عنوان کرده که استفاده از آثارش بدون کسب اجازه و قرارداد با این خواننده و مدیربرنامه اش بوده است.

گویا مدیر برنامه های حسین صفامنش شکایت رسمی و قانونی خود درباره این روند غیرقانونی را علیه سعید آقاخانی در مرجع قضایی ثبت کرده است.

پس از طرح این انتقادها بود که مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون.خ» در نشست خبری این سریال که طی روزهای گذشته برگزار شد در رابطه با موضوع مطرح شده از سوی صفامنش توضیح داد: موضوع ربطی به آقای آقاخانی ندارد و به من به عنوان تهیه کننده مربوط می شود. ما در یکی از فصل ها هم از «شیرین شیرین» آقای محمدیان استفاده کردیم که او تماس گرفت و بسیار هم تشکر کرد و گفت این موسیقی موجب شعف و تحسین شده است. ما در بخش کولبرها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم ولی تصورم نبود شکایت کنند. فکر می کردم او زنگ می زند و می گوید دمت گرم وقتی به کولبرها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. حتما برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این ۲ فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.

سید جواد هاشمی؛ ماجرای رپ خوانی و پاسخ به حواشی در شبکه دو

از دیگر نکاتی که طی روزهای گذشته در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد، مربوط به ماجرای رپ خوانی سید جواد هاشمی در پوشش غیرمتعارف آنچه از او دیده ایم، با همراهی خواننده ای به نام علی حسینی در یک کلیپ است که واکنش های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

هاشمی اما سرانجام در برنامه تلویزیونی «مداربسته» شبکه دو سیما بود که در گفت‌وگو با حسین رفیعی مجری برنامه نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: من در این فیلم یک «هودی (به سویی‌شرت‌هایی که کلاه داشته باشند هودی گفته می‌شود)» پوشیده بودم و موسیقی را که توسط خواننده اجرا می شد لب می زدم. موضوعی که گویا با حواشی و واکنش های بسیار زیادی مواجه شد که برایم بسیار جالب توجه بود. در حالی که بسیاری از دوستان می دانند من در آموزش و پرورش موسیقی کار می کردم و بسیاری از هنرمندانی که اکنون به صورت حرفه ای موسیقی کار می کنند عضو گروه های سرودی بودند که بنده در آنها به عنوان مربی حضور داشتم. به هر حال من کارم موسیقی بوده و حالا آمدم با یک جوان، موسیقی اش را لب زدم. شرایطی که موجب شد خیلی به من بد و بیراه بگویند.

وی افزود: حتی برخی از کاربران دایم اعتراض می کردند که چرا «هودی» پوشیدی؟ حالا که پوشیدی چرا مارک دارش را به تن کردی؟ خلاصه که در معرض انواع و اقسام حرف در فضای مجازی بودم. در حالی که جالب است بدانید همین علی حسینی که با او در قطعه لب خوانی کردم از خوانندگان خوبی است که کارهای مذهبی هم زیاد خوانده و حتی در حمایت از فلسطین نیز کارهایی را تولید کرده و این بار از من خواست تا در کنارش باشم.

این بازیگر اظهار کرد: وقتی هودی را به من دادند تا بپوشم می دانستم که ممکن است مساله شود ولی هیچ نگفتم و پوشیدم و رفتم، اجرا کردم. حتی هادی حسینی پدر علی حسینی که از تهیه کنندگان موسیقی بود به من گفت: «آقا ترکاندید» و من به او نگفتم که این من را می ترکاند.


محسن چاوشی؛ حرف های محمدعلی بهمنی کذب محض است

محسن چاوشی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ که فعالیت هایش همواره زیر ذره بین اصحاب رسانه و فضای مجازی است، طی روزهای گذشته بود که از پس مصاحبه تصویری محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرای پیشکسوت کشورمان با سامانه «بیلبورد» که انتقادات تندی را بر علیه محسن چاوشی درباره مجوز شعر یکی از آثارش بر زبان آورده بود، واکنش نشان داد.

وی در کامنتی برای پست منتشر شده این مصاحبه تصویری نوشت:

خوب است شاعران پا به سن گذاشته و پیشکسوت حرمت عمر و قلم خود را نگه دارند و لااقل از حافظه به دروغ کمک نگیرند یا نه ... از قول کسی، دیگر خاطره و خطاب شخصی در نیاورند. من کسی را فلانی جان صدا که نمی کنم هیچ؛ از اساس چنین مکالمه و مراوده ای که آقای محمدعلی بهمنی ذکرش را می کنند به یاد نمی آورم. حرف های شاعر در گفت‌وگویی که داشته از اساس کذب است و محلی از اعراب ندارد. جز به جز آن.

کد خبر 6093770 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • ماجرای تیراندازی در الهیه تهران چه بود؟
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است